شرایط‌ آزمایشی پذیرش توریست در پوکت!

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شرایط‌ آزمایشی پذیرش توریست در پوکت +جزییات
10 شهریور 1399 14:30
1

با شیوع و ادامه‌دار شدن ویروس کووید – 19 صنعت گردشگری تایلند دچار آسیب جدی شده و دولت این کشور جهت کاهش پیامدهای آن در ماه‌های آتی مجاب به ایجاد برنامه مهاجرتی جدیدی به نام «ایمن و مطمئن» شده است. علت نام‌گذاری این طرح به ‌این‌ دلیل بوده که ایمن است زیرا تنها گردشگرانی می‌توانند به این کشور سفر داشته باشند که در شهر مورد اقامتشان دست‌کم تا 30 روز گذشته هیچ مورد مبتلایی جدیدی وجود نداشته باشد؛ و مطمئن است زیرا تنها گردشگران می‌توانند در هتل و استان‌هایی اقامت داشته باشند که مورد تائید دولت واقع ‌شده است.

diving-day-trip-phuket-koh-phiphi-asiaqua.jpg
در حال حاضر اغلب کسب‌وکارهای مرتبط با توریسم در 6 ماه گذشته هیچ درآمدی نداشته و نرخ بیکاری در این بازه 2.5 نفر افزایش داشته است. همچنین سایر صنعت‌های مرتبط با گردشگری، مانند صنعت هتلداری نیز از 1.5 میلیون شغل حاضر در کشور، شاهد ریزش و بیکاری 30 تا 40 درصدی بوده که علت اصلی آن عدم بازگشایی نیمی از هتل‌ها در 6 ماه گذشته است.

2020-08-31_14-14-01.jpg
باوجود اینکه کشور تایلند در سال جاری تنها 675 میلیون بات (واحد پول تایلند) از صنعت گردشگری درآمد داشته است (حدود 75 درصد کمتر از سال گذشته)، انتظار می‌رود که کشور تایلند با اجرای این طرح دست‌کم 500.000 توریست را به خود جذب کرده و دولت بتواند در ماه‌های آتی 50 میلیارد بات از این صنعت درآمدزایی داشته باشد.

 

منبع: bangkokpost.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.