لیست قیمت بلیط هواپیما از آبان 1399، قیمتهایی که اجرایی نشدند

3.4
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بلیط پروازهای داخلی نجومی شد؛ لیست جدیدترین قیمت بلیط هواپیما
19 مهر 1399 17:45
6

photo_2020-10-10_17-53-30.jpg

اصلاحیه :  وزیر راه: قیمت های جدید بلیط هواپیما لغو شد! +جزییات

 

در نرخنامه جدید بلیط پروازهای داخلی سقف و کف قیمت‌های جدید مشخص شده است که حداقل قیمت ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر ۲.۶ میلیون تومان مربوط به مسیر بندرعباس-تبریز است. این نرخ ها قرار است از ابتدای آبان ماه ۹۹ اعمال شود.

به گفته مقصود اسعدی سامانی به تازگی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که در راستای فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند؛ این موضوع از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است که از اول آبان ماه ۹۹ فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها فروخته شود.

پیش از این دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته بود: افزایش قیمت بلیط هواپیما با احتساب دو عامل انجام می شود، نرخنامه جدید بلیت پروازهای داخلی بر اساس ارز ۲۸ هزار تومانی و با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل فقط ۶۰ درصد ظرفیت پروازها از ابتدای آبان ماه، تعیین شده است.

 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته بود که همزمان با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی به تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز هم مواجه شده‌اند، حدود ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است، قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند، بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت ۶۰ درصد و نوسانات ارزی) تأثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و شرکت‌ها ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌ها نسبت به سقف قبلی تغییر می‌یابد، زیرا سقف نرخ قبلی که از سوی شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی تعیین شده بود، بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود، در حالی که قیمت‌های دلار ۲۷ و ۲۸ هزار تومان است، بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده است و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کند.

قیمت سقف پرواز تهران-مشهد ۱.۳ میلیون تومان

در نرخنامه جدید بلیط پروازهای داخلی ، سقف و کف قیمت های جدید مشخص شده است که حداقل قیمت ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲.۶ میلیون تومان و مربوط به مسیر بندرعباس-تبریز است.

قیمت سقف و کف پرواز تهران به مشهد در نرخنامه جدید به ترتیب یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سقف و کف پرواز تهران-شیراز در این نرخنامه به ترتیب یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان و ۶۴۱ هزار و۴۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت سقف در مسیر تهران به ایرانشهر در نرخنامه جدید یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت کف ۷۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان است.

در مسیر تهران به اهواز نیز قیمت سقف یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت کف ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

 در مسیری نظیر مشهد به ایلام قیمت سقف یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت کف ۷۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

سقف نرخی مسیر کیش به ساری نیز یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و کف قیمتی این مسیر ۷۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

 همچنین قیمت بلیط تهران کیش در نرخنامه جدید در سقف قیمتی یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان و در کف قیمتی ۷۰۰ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین در مسیر مشهد-عسلویه نرخ سقف یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت کف ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

منبع :خبرگزاری فارس

جهت مشاهده نرخ‌های جدید و کامل شهرهای مختلف، اینجا کلیک کنید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.