الزام تست PCR برای مسافرین ترکیه و ایرلاینهای ترکیش ایرلاین و پگاسوس

4.5
از 25 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
الزام تست PCR برای مسافرین ترکیه
06 دی 1399 09:15
21

آخرین بروزرسانی : 5 دیماه 1399 :

 اطلاعیه جدید ترکیش ایرلاین

ارئه تست PCR منفی ویژه مسافرین به مقصد ترکیه از تاریخ 30 دسامبر (مجددا تاریخ جدید 30 دسامبر اعلام شد) برای مسافران تمامی ایرلاینهای ترک ( ترکیش ایرلاین و پگاسوس ) الزامی شد . لازم به ذکر است که تمامی ایرلاینهای ایرانی از ابتدا این الزام را داشتند.

turkihs-pcr.jpg

pegasus-pcr-.jpg

 بروزرسانی : 3 آبان 1399 :

photo_2020-10-24_14-33-44.jpg

برای مسافران ترکیش ایرلاین ، همراه داشتن و ارائه تست کرونا PCR در حال حاظر جهت ورود به کشور ترکیه الزامی نیست. ضمنا جهت اتباع ایرانی در بدو ورود به ایران در صورتکیه مدت سفر آنها کمتر از 14 روز بودده باشد نیازی به ارائه تست کرونا نیست.

لطفا به قوانین کشور مقصد دقت کنید. جهت چک کردن قوانین کشور مقصد به وب سایت Iatatravelcenter مراجعه کنید.

منبع : دفتر ترکیش ایرلاین در تهران

===================

 

از تاریخ 16 مهرماه پروازهای بین ایران و ترکیه و دو شهر تهران و استانبول به صورت محدود (هفت پرواز در هفته ) برقرار خواهند شد. 

لیست آزمایشگاه های مورد تایید ترکیش ایرلاین در ایران :

photo_2020-10-28_13-55-29.jpg

لیست آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه در کشور ترکیه :

جهت مشاهده لیست آزمایشگاه ها اینجا کلیک کنید

لازم به ذکر است هیچ کدام از ایرلاینهای داخلی لیست آزمایشگاه های مورد تایید خودشان جهت انجام تست در کشور ترکیه را اعلام نکرده اند و به نظر میرسد که لیست اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ترکیه (لینک بالا) مورد تایید ایرلاینهای داخلی نیز باشد.

 

 نکات بسیار مهم :

۱. بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت ایران، کلیه مسافرینی که از طریق مرزهای هوایی وارد کشور ایران شوند، صرف نظر از مدت اقامت خارج از کشور، ملزم به ارائه جواب منفی تست pcr می‌باشند. جواب تست باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به ایران صادر شود.

۲. در صورت عدم ارائه تست با جواب منفی، ایرلاین ها می‌توانند از پذیرش مسافر برای پرواز های ورودی به ایران جلوگیری کنند.

۳. در صورتی که مسافر بتواند بدون انجام تست سوار هواپیما به مقصد ایران شود، در فرودگاه های ایران از مسافر تست گرفته شده و تا زمان دریافت جواب تست، مسافر قرنطینه خواهد شد.

۴. تست کرونا باید در مراکز معتبر کشور مبدا انجام شود. علاوه بر باجه های نمونه گیری در فرودگاه استانبول، اسامی سایر مراکز معتبر انجام تست در کشور ترکیه "اینجا" قابل مشاهده هست.

۵. هزینه انجام تست در فرودگاه استانبول ۲۵۰ لیر بوده و برای انجام تست، مسافر باید حداقل ۸ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشد.

۶. هزینه انجام تست در بیمارستان ها و مراکز دولتی در استانبول و سایر شهر های کشور ترکیه ۲۵۰ لیر است و جواب تست ۲۴ ساعت بعد به مسافر تحویل داده می‌شود.

همچنین انجام تست و نمونه گیری در مراکز خصوصی در کشور ترکیه نیز امکان پذیر بوده و هزینه آن از ۵۰۰ لیر شروع می‌شود.

۷. برای انجام تست در فرودگاه استانبول یا مراکز دولتی موجود در سطح شهر، ارائه اصل پاسپورت یا کیملیک (کارت اقامت کشور ترکیه) و کپی بلیت هواپیما ضروری است.

۸. اگر جواب تست کرونا در کشور ترکیه مثبت شود، مسافر با هزینه شخصی قرنطینه و درمان خواهد شد.

۹. دارندگان اقامت ترکیه و شهروندان این کشور می‌توانند بدون انجام تست و از طریق مرز زمینی وارد ترکیه شوند.

۱۰.خروج از ترکیه و ورود به ایران بدون نیاز به انجام تست برای توریست ها و دارندگان اقامت ترکیه، از طریق مرز زمینی امکان پذیر است.

اخبار جدید متعاقبا اعلام میگردد

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.