15 جاذبه گردشگری عجیب در دنیا

4.2
از 57 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دیدنی‌های عجیب دنیا؛ از کلیسای کفش شیشه‌ای تا رژه اردک‌ها + تصاویر
03 دی 1399 07:00
3

در نقاط مختلف کره زمین، جاذبه‌های فراوانی پراکنده شده که گردشگران با توجه به علایقشان، از آن‌ها بازدید می‌کنند. امّا در میان این دیدنی‌ها، بعضی عجیب‌تر هستند و باعث تعجب و حیرت بازدیدکنندگان می‌شوند.
در این مطلب به 15 جاذبه عجیب در دنیا پرداخته‌ایم که متفاوت از دیدنی‌های معمول دنیاست. فکر می‌کنید دوست دارید از آن‌ها بازدید کنید؟ برای قضاوت زود است. با هم این 15 جاذبه را بررسی کنیم، بعد نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.


1- هاکونه کواکین یونسون، ژاپن

در این پارک و استخر آب گرم در هاکونه‌ ژاپن، بازدیدکنندگان می‌توانند ترکیبی از چشمه‌های آبگرم در انواع سنتی، اروپایی، ژاپنی و حتی نمونه‌های خلاقانه، غیرمعمول و منحصربه‌فردی مانند «نوبل بار» را ببینند و از آنها لذت ببرند. در نوبل‌بار، شما می‌توانید در یک کاسه «رامن» (غذای ژاپنی همراه با نودل) شنا کنید. ممکن است این کاسه بزرگ، رایحه وسوسه‌انگیز و دلپذیری داشته باشد، اما به‌خاطر داشته باشید از این استخر خوشمزه چیزی نخورید!

جاذبه های ژاپن

2- معبد کارنی مانا، هند

معبد کارنی مانا در راجستان هند قرار دارد و به‌خاطر ساکنان غیرمعمول خود شهرت دارد: موش‌ها در هرجای دیگر دنیا ممکن است منفور و مهمان ناخواسته به‌حساب بیایند، اما در این معبد به‌دلیل احترام به «الهه موش»، به دیگر موش‌ها هم پناه داده می‌شود و مورد احترام قرار می‌گیرند و پرستش می‌شوند (موش ماده‌ معبد کارنی مانا به حکیم هندو معروف است). بیش از 20.000 موش صحرایی در این خانه زندگی می‌کنند و بیش از این تعداد، گردشگر و بازدیدکننده را در سال به خود جذب می‌کند؛ جاذبه‌ای غیرعادی و عجیب!

هند

3- مرداب مرده، نامیبیا

دریاچه مرده یا مرداب مرده، درواقع جنگلی است که انگار زمان در آن متوقف شده است. نبود آب و گرمای شدید، باعث سوختن تمام انواع پوشش‌های گیاهی در این دره شده است و تنها درختانی شبیه به اسکلت سیاه از آنها به‌جای مانده است که به‌دلیل خشک بودن زمین نمی‌توانند تجزیه و جذب شوند. این منظره طبیعی و منحصربه‌فرد و درعین حال عجیب، مورد توجه بسیاری از افراد، به‌ویژه عکاسان قرار می‌گیرد.

مرداب مرده

4- خانه کاغذی، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا

این خانه و همه چیز آن کاملاً از کاغذ ساخته شده است، حتی مبلمان داخل خانه نیز کاغذی است. خانه کاغذی در شمال بوستون ایالت ماساچوست واقع شده است و توسط الیس- اف- استنمن در سال 1920 ساخته شد تا از آن به‌عنوان خانه تابستانی دو اتاقه برای خود و خانواده‌اش استفاده کند. ساخت این خانه بیش از 20سال طول کشیده و بیش از 100.000 روزنامه برای تکمیل آن استفاده شده است! این خانه مطمئناً ارزش دیدن دارد اما باید مراقب بود که همه‌چیز در اینجا قابل اشتعال است، پس باید وسایل آتش‌زا را از آنها دور نگه داشت.

خانه کاغذی آمریکا

5- پارک موضوعی توالت، سوون، کره جنوبی

در سوون، کره جنوبی، گردشگران می‌توانند از حضور در یک پارک موضوعی لذت ببرند که حول تاریخ و تحول توالت و فرهنگ استفاده از آن ساخته شده است! این مکان یادبودی است برای شهردار سابق این شهر که انقلاب بزرگی در توالت ایجاد کرد و وقت و منابع زیادی را برای بهبود وضعیت توالت عمومی سوون اختصاص داد. این پارک بسیاری از هنرها با مضمون توالت را جذب کرده و حتی جشنواره معروف «گلدن پوپ» (پی‌پی طلایی) را در سطح محلی میزبانی می‌کند!

کره جنوبی

6- هتل غار کپادوکیا، ترکیه

این هتل دیدنی در ترکیه آنقدر عجیب نیست که تصور کنید به‌شکل باورنکردنی‌ای خلاقانه باشد. اتاق‌ها و سوئیت‌ها در داخل غارهای محلی که کارکرد خانه را دارند، گنجانده شده‌اند. این غارها متعلق به دوره‌های روم و بیزانس هستند و دوره‌های تاریخی و مدرن و لوکس را به‌خوبی با هم ترکیب می‌کنند. بازدید از این هتل، یک تجربه شگفت‌انگیز ترکی است که نمی‌توانید روز دیگر و جای دیگر با آن مواجه شوید!

ترکیه

7- زندان اینورارای، اسکاتلند، انگلستان

این زندان، یک موزه زنده است، جایی‌که بازدیدکنندگان می‌توانند زندانیان را در زندان‌ها ببینند، دادگاه‌ها را در حین برگزاری تماشا کنند و حتی با رئیس زندان صحبت کنند. این زندان، شب‌ها هم باز است و گردشگران می‌توانند برای شرکت در تحقیقات غیرعادی و شکار ارواح در شب، ثبت‌نام کنند. جاذبه‌ای عجیب و غریب، اما درعین حال محبوب!

انگلستان

8- بزرگترین توپ رنگی جهان، ایندیانا، ایالات متحده آمریکا

مایک کارمایکل و همسرش گلندا، مالک بزرگترین توپ رنگی در جهان هستند! این شیء در ابتدا توپ بیس‌بال کوچکی بود که آن‌ها برای پسر 3ساله‌شان خریده بودند. پسرک توپ را با رنگ پوشاند؛ و حالا با گذشت 30سال، 25000 لایه رنگ به این توپ اضافه شده است! این حرکت منحصربه‌فرد، توجه کتاب‌های رکودی، مانند کتاب رکودهای جهانی گینس را به خود جلب کرد؛ و از طرفی باعث شد تا بازدیدکنندگان بسیاری بخواهند از این توپ دیدن کنند و خودشان هم به رنگ‌ها و لایه‌های این هیولا اضافه کنند.

بزرگترین توپ رنگی جهان

9- پارک پیش از تاریخ واله دلا، کوبا

این پارک عجیب با مضمون ماقبل تاریخ در استان سانتیاگودِکوبا توسط زندانیانی که در محلی نزدیک به این محل زندانی بودند، انجام شده است. این پارک بیش از 200 موجود زنده و مجسمه‌های انسانی، از برونتوسوروس (یکی از بزرگترین گونه‌های دایناسورها) تا انسان غارنشین را درخود جای داده است.

پارک واله دلا کوبا

10- کلیسای کفش شیشه‌ای تایوان

مقامات محلی در تایوان، بنا به دلایلی، کلیسایی را درونی یک کفش شیشه‌ای پاشنه بلند با طول حدد 17متر بنا کردند. ظاهراً هدف آنها جذب زنانی بوده که ممکن بود شاهزاده خود را در قالب خدایی جذاب ببینند. هرچند، ظاهر این کلیسای کفشی، بیشتر برای مردان جالب و جذاب به نظر می‌رسد و مردان را به‌دنبال یافتن پری رویایی‌شان به کلیسا می‌کشاند.

تایوان

11- خانه وارونه، مالزی

این مورد، یکی از عجیب‌ترین موارد در لیست جاذبه‌های گردشگری ماست. در سال 2012 شهر کوتاکینابالو تنها برای جذب گردشگر، خانه وارونه روما تربالیک را بنا کرد. اما سوال اینجاست که چرا؟ سود این کار چیست؟ بر روی چه چیزی سرمایه‌گذاری شده؟ اصلاً چرا باید همچین کاری انجام بدهند؟ دلیل انجام این کار، از خود این جاذبه، عجیب‌تر است!

مالزی

12- باغ گنوم، انگلیس

باغ گنوم در دِوون انگلیس، باغی دوست‌داشتنی، هم برای کودکان و هم برای مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هاست. صدها نفر از شخصیت‌های انیمیشنی گنوم در چهار هکتار باغ به‌طور منظم پخش شده‌اند. در کنار بازدید از این کوتوله‌های بانمک، می‌توان از ده‌ها گونه گل وحشی که در سراسر باغ پراکنده‌اند هم لذت برد.

جاذبه های انگلیس

13- موزه هنرهای بد، بوستون

آیا جالب نیست که ببینیم در دنیای بزرگ و رنگارنگ امروز، حتی مضخرف‌ترین هنرها هم می‌توانند خانه‌ای برای زندگی داشته باشند؟!

موزه هنر

14- باغ جهنم «ونگ سین سوک اچ»

اگر قبلاً هیچوقت کابوس ندیده‌اید، می‌توانید یکبار به باغ جهنم «ونگ سین کوک اچ» بروید یا در فضای اینترنت، گردشگری مجازی به این محل داشته باشید و تصاویری سوررئال از جهنم بودایی ببینید که به شکل مجسمه‌های گرافیکی ساخته شده‌اند. جالب اینکه، این جزیره عروسک‌ها، چیزی شبیه به دنیای دیزنی است.

باغ جهنم

15- رژه اردک، ممفیس

در قلب مرکز شهر ممفیس، هتل «پیبادی»، سنتی را برای 10سال است که اجرا می‌کند. هر روز صبح، اردک‌های معروف این هتل، دسته‌جمعی از پنت‌هاوس خود به‌حرکت درمی‌آیند و با آسانسور به پایین و لابی هتل می‌روند. در کنار چشمه تزئین شده لابی هتل جمع می‌شوند و بازدیدکنندگان هم از حضور آنها لذت می‌برد. اردک‌ها تا غروب در کنار چشمه می‌مانند و سپس دوباره به سمت آسانسور حرکت می‌کنند و به سوئیت مجلل خود برمی‌گردند.

اردک

منابع:

edreams

destinationtips

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.