هواپیمایی لوفت‌هانزا خدمات جدیدی به مسافران بخش اکونومی ارائه می‌دهد

3.7
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در هواپیماهای لوفت‌هانزا دراز بکشید!
15 دی 1399 10:00
0

یکی از خبرهایی که در صنعت هوانوردی بسیار سر و صدا کرد، خدمات جدید هواپیمایی لوفت‌هانزا است. در شرایطی که درگیری با ویروس کرونا، شکل و امکان سفر را تا حد زیادی تغییر داده است، خبرهای این چنینی امیدی است برای مسافرانی که منتظر پایان محدودیت‌ها و سفر کردن هستند. با اینکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل ضررهای ناشی از همه‌گیری مجبور به تعدیل نیرو شدند، لوفت‌هانزا با این خدماتِ جدید، زنده بودن و فعالیت داشتنِ صنعت هوانوردی را به دنیا یادآوری کرد. اما بد نیست قبل از پرداختن به آخرین سرویسِ شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، بیشتر با این شرکت آشنا شویم.

لوفتانزا

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا

لوفت‌هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است و با احتساب 550 شرکت تابع، دومین شرکت هواپیمایی اروپا از نظر تعداد مسافر نیز هست. این شرکت از 6 ژانویه 1953 فعالیت خود را آغاز نموده است.  نام لوفت‌هانزا، از ترکیب دو واژه «لوفت» و «هانزا» ساخته شده. لوفت در آلمانی به معنای هوا یا هوایی است و هانزا به پیمان هانزا اشاره دارد. پیمان هانزه یا هانزا، یک پیمان اقتصادی میان شهرهای ساحلی شمال اروپا است. شهرهایی که وارد این پیمان شدند، قوانین اقتصادی و امنیتی خود را داشتند. آنها می‌خواستند تجارت میان کشورها و شهرهای مختلف را تسهیل کنند و امنیت آن را بالا ببرند. فلسفه‌ی لوفت‌هانزا، پیاده کردن این پیمان در خطوط و مسیرهای هوایی میان کشورها بوده است.

در سال 1977، اتحادی میان 5 شرکت هواپیمایی از 3 قاره شکل گرفت. هدف، ایجاد شبکه‌ای از خطوط هوایی در سرتاسر کره‌ی زمین بود. این 5 شرکت هواپیمایی شامل لوفت‌هانزا، شرکت هواپیمایی آمریکا، شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی، شرکت هواپیمایی تای ایرویز و شرکت هواپیمایی ایرکانادا بود. این اتحاد به اتحاد هوایی ستاره (Star Alliance) معروف شد که البته، بزرگترین اتحاد هوایی دنیا به حساب می‌آید و در حال حاضر 26 عضو دارد.

لوفت‌هانزا حدود 550 شرکت تابع و شرکت همکار دارد که شامل شرکت‌های هواپیمایی اتریشی، سوئیس اینترنشنال، بروسل و یورو-وینگ می‌شود. علاوه بر آن، لوفت‌هانزا شرکت‌هایی نیز مرتبط با امور هوانوردی دارد. مثلا شرکت لوفت‌هانزا تکنیک که در زمینه تعمیر هواپیما فعال است. یا شرکت LSG Sky Chefs که خدمات کیترینگ و پذیرایی داخل هواپیما را ارائه می‌دهد. در مجموع لوفت‌هانزا 700 هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد که آن را یکی از قدرتمندترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌کند. 

P2.jpg

خدمات جدید هواپیمایی لوفت‌هانزا

شرکت لوفت‌هانزا در حال بررسی پیشنهاد جدیدی به مسافران خود در بخش اقتصادی یا اکونومی است. این شرکت هواپیمایی می‌خواهد به مسافرانِ بخش اکونومی امکان رزرو چند صندلی همجوار برای یک نفر را بدهد. به این ترتیب، مسافران بخش اکونومی نیز می‌توانند دراز بکشند و بخوابند بدون اینکه مجبور باشند بلیت کلاس تجاری یا بیزینس خریداری کنند. این پیشنهاد جدید، که به آن sleeper’s row می‌گویند، در حال حاضر فقط در پرواز بین آلمان و برزیلِ این شرکت ارائه می‌شود. خریدارانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، برای سوار شدن به هواپیما اولویت دارند. به علاوه، یک بالش و روانداز هم به مسافران داده می‌شود که مانند بالش و رواندازِ بخش بیزینس است. 

لوفتانزا

لوفت‌هانزا با این اقدام می‌خواهد بخشی از مسافران را که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده، دوباره پای پرواز بکشاند. این نوع از خدمات احتمالا برای افرادی که نگران ابتلا به ویروس هستند و می‌خواهند فاصله‌ی بیشتری با سایر مسافران داشته باشند بسیار جذاب باشد. البته لوفت‌هانزا تنها شرکتی نیست که برای خروج از بحران کرونا به خلاقیت روی آورده است. در سال 2011، ایر نیوزلند هم محصول مشابهی داشت. در پروازهای این شرکت، سه صندلی کنار هم تبدیل به سطحی صاف و انعطاف‌پذیر میشد. ابتدای امسال هم، ایر نیوزلند اعلام کرد که درحال طراحی کابین‌های اکونومی است که امکانات استراحت و خوابیدن در هواپیما را به مسافران بخش اکونومی می‌دهد. شرکت‌های استارتاپی و سازنده‌ی هواپیمای زیادی هستند که برای راحت‌ترکردن سفر در بخش اکونومی برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی می‌کنند. به خصوص در زمانی که نگرانی‌های مرتبط با کوید 19 اینقدر جدی است. صندلی/تخت‌های شرکت Zephyr یکی از بهترین نمونه‌های ایده‌پردازی در این زمینه است که در ماه جون مطرح شده.

هواپیما لوفتانزا

مسافرانی که می‌خواهند از این خدمات لوفت‌هانزا استفاده کنند، باید به قیمت نهایی بلیت خود، 220 یورو به ازای سه صندلی و 260 یورو به ازای چهار صندلی اضافه کنند. در نتیجه، مثلا پرواز فرانکفورت به سائو پائولو حدود 600 یورو است، مسافرانی که می‌خواهند از sleeper’s row استفاده کنند باید 220  یا 260 یورو به 600 یوروی پرواز اضافه کنند و 820 یا 860 یورو پرداخت کنند. مسافران تنها هنگام دریافت کارت پرواز می‌توانند این نوع از خدمات را درخواست کنند. البته در حال حاضر، تنها در مسیر فرانکفورت به سائو پائولو، امکان استفاده از sleeper’s row وجود دارد. این طرح، در هر پرواز به تعداد محدودی قابلیت اجرا دارد. ارائه خدمات به ترتیب زمان درخواست است.

 

منبع: Lonely Planet

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.