فصل 2 قسمت 1 ؛ اروگوئه سرزمین مردم مهمان‌نواز با حبیب و مینا

4.2
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اروگوئه آن‌طور که فکر می‌کنید نیست
21 بهمن 1399 07:00
0

رادیو ماجرا فصل دوم

همانطور که قول داده بودیم، پس از وقفه‌ای کوتاه قرار است با فصلی جدید از رادیو ماجرا و پررنگ‌تر از همیشه در کنار شما عزیزان باشیم. در فصل دوم رادیو ماجرا نیز به پیروی از فصل نخست با روایت‌های جذابی همراهتان خواهیم بود که از تجارب جهانگردان و راویان فارسی زبان، در لست‌سکند به اشتراک گذاشته شده است. 

در اولین قسمت از فصل دوم رادیو ماجرا، روایتی خواهیم داشت از سفر به آمریکای جنوبی و کشور مهمان‌نواز اروگوئه. کشوری که آن سر دنیا، بیش از 13 هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد، اما بخش‌هایی از آداب و فرهنگش ما را به یاد میهن‌مان می‌اندازد. البته ماجرای اروگوئه حتی فراتر از این‌هاست، چرا که فرهنگ اروپایی و آدم‌های مو بور و چشم رنگی، آنقدر در این کشور دیده می‌شوند که به شک میوفتید اینجا اسپانیا است یا اروگوئه. دلیل این اتفاق هم به 500 سال قبل‌تر بازمی‌گردد. زمانی که اروپایی‌ها طی حملات خونین به آمریکای جنوبی (اگر نگوییم تماما)، غالب افراد بومی این کشور را به قتل رساندند و خود ساکن آن شدند.

اکنون تلفیق ساکنین اروپایی‌ در کشوری آمریکایی‌ موجب شده است تا اروگوئه منحصر به فردتر از هر کشور دیگری در آمریکای جنوبی جلوه کند. این موضوع تنها یکی از روایت‌های کوچکی است که در پادکست اروگوئه، سرزمین مردم مهمان‌نواز به همراه ده‌ها ماجرای جالب دیگر گفته می‌شود.

پادکست اروگوئه از زبان راویانی آشنا 

کمی ‌هم بپردازیم به راویان نام آشنای این قسمت، مینا قربانی و حبیب اشتری. زوج جهانگردی که در قسمت‌ چهاردهم فصل نخست رادیو ماجرا مهمان لست‌سکند بودند و از تجربه سفر خود به آرژانتین و آمریکای لاتین گفتند و در این قسمت نیز به تبعیت از همان لحن‌ عامیانه و دوست‌داشتنی‌شان با ماجرایی نو از اروگوئه، اتفاقات جذابشان را به اشتراک می‌گذارند.

چه چیز پادکست اروگوئه را خاص می‌کند؟

این که چه چیزی باعث خاص بودن این پادکست می‌شود و چرا باید به آن گوش دهیم در وهله اول به مقصد آن بازمی‌گردد که پر از شگفتی‌های ناگفته‌ای است که ما هیچ اطلاعی از آن نداریم. سپس به نوع خاص گردشگری مینا و حبیب مربوط می‌شود که برخلاف بسیاری از زوج‌ها، سفرهای پرماجرا، کم هزینه و چالش برانگیز را جایگزین سفرهای لوکس و بی‌دردسر کرده‌اند. در ماجراهای این زوج به جای هتل‌های چند ستاره، سر از خانه‌های بومیان اروگوئه‌ای درمیاریم و همچنین از مسیرهایی می‌گذریم که هر توریستی از ترس جان و مالش جرئت پا گذاشتن به آن‌ها را نخواهد داشت.

برای گوش‌ دادن به پادکست اروگوئه سرزمین مردم مهمان‌نواز، می‌توانید روی لینک کلیک کنید

برای دانلود این پادکست و سایر قسمت‌ها، می‌توانید به تگرام رادیو ماجرا بپیوندید  

 

 

جهت شنیدن پادکست‌های فصل اول رادیو ماجرا روی لینک کلیک کنید

 

پادکست چیست ؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.