جاهای دیدنی چابهار؛ معرفی دیدنی های چابهار با عکس و آدرس

4.3
از 83 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جاهای دیدنی چابهار ؛معرفی مکان های دیدنی چابهار با عکس و اطلاعات دقیق
25 دی 1402 08:00
8

جاهای دیدنی چابهار شما را غافل‌گیر می‌کند. چابهار، از زیباترین و بکرترین مناطق جنوبی ایران است که شاید در مقایسه با دیگر مکان‌های توریستی کشورمان، توجه کمتری به آن شده باشد. به همین دلیل، در این مطلب از لست‌سکند تصمیم گرفته‌ایم درباره مناطق دیدنی چابهار صحبت کنیم و بهترین جاهای دیدنی چابهار را به شما معرفی کنیم. با خواندن این مطلب، می‌توانید با زیبایی های چابهار آشنا شوید و در سفرتان به جنوب ایران، لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنید.

12-Blog-Photo Cover (00-09-10).jpg

جاهای دیدنی چابهار کجاست؟

ساحل صخره‌ای، ساحل بریس، خلیج گواتر،‌ جنگل حرا،‌ فواره چابهار، ساحل درک، دریاچه صورتی لیپار، درخت انجیر معابد روستای رمین، روستای شیرگواز، کوه‌های مریخی، گل‌فشان‌های چابهار، قلعه پرتغالی‌ها، غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی، گورستان تیس، امامزاده سید غلام‌رسول و قدمگاه خضر نبی از مناطق دیدنی چابهار هستند. تصویری که در ادامه می‌بینید، عکس شهر چابهار است. اگر دوست دارید زیبایی های چابهار را بیشتر بشناسید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

1.jpg
عکس چابهار

ساحل‌گردی در چابهار

چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران است و به دریای مکران و اقیانوس هند راه دارد. در سفر به چابهار می‌توانید سواحل صخره‌ای فراوانی را ببینید که هنگام برخورد با آب دریا، صحنه‌‌هایی دیدنی خلق می‌کنند. موج‌های بلندی که تا ده‌ها متر به‌سمت آسمان می‌روند بسیار جذاب‌اند؛ اما باید مراقب بود که این هیجان و ضربه آب، شما را با خود به داخل دریا نکشاند، زیر پای شما را خالی نکند و تعادلتان را بر هم نزند.

خوب است بدانید در چابهار، ساحل ماسه‌ای هم وجود دارد و چه چیزی بهتر از اینکه روی ماسه‌های داغ دراز بکشید و در پلاژ تمیزش، زیرنظر مربیان و شناگران ماهر، شنا کنید. طرف‌دار هرکدام که باشید، چه ماسه‌ای و چه صخره‌ای، در چابهار سواحل زیادی وجود دارد که به نیاز شما پاسخ می‌دهد. در ادامه به معرفی سواحل چابهار می‌پردازیم و آدرس هریک را در اختیارتان می‌گذاریم؛ اما پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از هرچیز راهنمای سفر به چابهار را بخوانید.

راهنمای کامل سفر به چابهار

عکس چابهار.JPG
عکس چابهار

ساحل صخره‌ای چابهار

ساحل صخره‌ای، یکی از زیباترین سواحل منطقه و از جاهای دیدنی چابهار است که شما می‌توانید برخورد موج‌های بلند با صخره‌ها را به‌راحتی ببینید. خوب است بدانید که گاهی در فصل بادهای موسمی ممکن است ارتفاع امواج به 15 متر برسد! نام دیگر این ساحل، ساحل خزه‌ای است. علت این نام‌گذاری هم پوشیده شدن بیشتر صخره‌ها از خزه است که رنگ جذابی را به صخره‌های کنار ساحل داده است.

  • آدرس ساحل صخره‌ای: جاده چابهار، امتداد خیابان کارگر، مجموعه تفریحی ساحل صخره‌ای یا دریا بزرگ
  • ساعت بازدید از ساحل صخره‌ای: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ساحل صخره‌ای: رایگان

موقعیت دقیق ساحل صخره‌ای 

مناطق دیدنی چابهار
عکس شهر چابهار

ساحل بریس 

در چابهار از هر طرف که بروید و در هر روستایی که اقامت کنید، یک ساحل متنوع خواهید دید که لذت سفرتان را دوچندان می‌کند. گواه این گفته، عکس چابهار است. به‌عنوان مثال اگر به‌سمت گواتر بروید، در مسیر، ساحل بریس را خواهید دید که یک ساحل زیبا و معروف در چابهار است. آنجا می‌توانید قایق‌های پارک‌شده در ساحل را تماشا کنید. ساحل بریس جایی است که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است. اینجا هم باید مراقب باشید تا سنگ‌های مرجانی از زیر پایتان لیز نخورد و به دریا نیفتید. پیش‌بینی می‌شود این ساحل به نماد چابهار تبدیل شود؛ زیرا همه گردشگران وقتی به بریس می‌روند، حتماً عکسی از خودشان و تنگه به یادگار می‌گیرند.

  • آدرس ساحل بریس: ۶۰ کیلومتری شرقی بندر چابهار
  • ساعت بازدید از ساحل بریس: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ساحل بریس: رایگان

موقعیت دقیق ساحل بریس

دره بریس
 بریس، از جاهای دیدنی چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، حمید کامیاب

خلیج گواتر 

خلیج و بندر گواتر درست در کنار دریای عمان و مرز پاکستان قرار دارد. این خلیج زیبا یکی دیگر از سواحل چابهار به شمار می‌رود. درباره خلیج گواتر یک نکته جالب وجود دارد که در عکس چابهار نیز دیده می‌شود؛ اینکه اگر از خلیج به‌سمت قطب جنوب حرکت کنید، درست تا مقصد یعنی قطب جنوب، هیچ زمین خشکی نمی‌بینید. این موضوع برای افرادی که از روزمرگی و زندگی در شهر خسته شده‌اند، بسیار جذاب است. در چابهار، امکانات رفاهی زیادی برای گردشگران وجود ندارد و نباید انتظار خدمات لوکس شهری را داشته باشید؛ اما آن‌قدر مکان‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که شما حسابی سرگرم می‌شوید.

  • آدرس خلیج گواتر: شهرستان دشتیاری، 95 کیلومتری چابهار
  • ساعت بازدید از خلیج گواتر: 24 ساعته
  • قیمت بلیط خلیج گواتر: رایگان

موقعیت دقیق خلیج گواتر

خلیج گواتر

خلیج گواتر، از دیدنی های چابهار

جنگل حرای چابهار

جنگل‌های شناور روی آب که به جنگل حرا شهرت دارد، یکی دیگر از دیدنی های چابهار است و در مرز ایران و پاکستان و در نزدیکی خلیج گواتر دیده می‌شود. جنگل‌ حرا، درختانی دارد که روی آب‌های شور زندگی می‌کنند و دیدنشان برای هر بیننده‌ای، یک تجربه منحصربه‌فرد و خاص است. در عکس چابهار می‌بینید که بخشی از این درختان در زمان مد به زیر آب فرو می‌روند و فقط تاج آن‌ها مشخص می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دیدن جنگل حرا را دارید، حتماً قبل‌ از غروب، خودتان را به آنجا برسانید تا بهترین و زیباترین حالت آن را ببینید. به‌غیر از درختان و طبیعت حرا، می‌توانید حیوانات دریایی مثل دلفین، فلامینگو و مرغ‌های ماهی‌خوار را ببینید. دیدن این جنگل بی‌نظیر در تور جنوب، تجربه متفاوتی از سفر به شما می‌دهد.

  • آدرس جنگل حرا چابهار: ۱۵ کیلومتری چابهار
  • ساعت بازدید از جنگل حرا چابهار: 24 ساعته
  • قیمت بلیط جنگل حرا چابهار: رایگان (قایق‌سواری هزینه جداگانه دارد.)

موقعیت دقیق جنگل حرای چابهار 

جنگل حرا چابهار
جنگل حرا، از مکان های دیدنی چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، رویا نوری

فواره چابهار

یکی از جذاب‌ترین تصاویری که در چابهار می‌توانید با دوربینتان ثبت کنید، تصویری از فواره بزرگی است که رو‌به‌روی دریا از دل صخره‌ها بیرون می‌زند. این اثر طبیعی که به فواره چابهار معروف است، در اثر برخورد آب دریا با صخره‌های سنگی و سوراخ‌های آن اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که ارتفاع این فواره، گاهی تا 10 متر یا بیشتر هم می‌رسد. فواره‌های طبیعی چابهار از دیدنی‌های این بندر هستند.

  • آدرس فواره چابهار: میدان ناخدا، انتهای خیابان کارگر، بوستان ساحلی دریا بزرگ
  • ساعت بازدید از فواره چابهار: 24 ساعته
  • قیمت بلیط فواره چابهار: رایگان

موقعیت دقیق فواره چابهار

ZanB1EoqfjRoomqUhZZJikLx4mZBwedLPTKD3OAk.jpeg
فواره چابهار، از جاذبه های چابهار

ساحل درک

یکی از شگفتی‌های چابهار، وجود یک پدیده در ساحل درک است. آن پدیده، کنار هم قرار گرفتن ساحل دریا با کویر است. چنین پدیده‌ای، تنها در برخی از کشورهای خارجی پیدا می‌شود. جالب اینجاست که می‌توان ۲۰۰ متر آن طرف‌تر از دریا، درست وسط خشکی و کویر، چاه آب شیرین زد. تصاویری که از این تلاقی جالب در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که این جاذبه چقدر برای اهالی سفر جذاب است؛ به‌خصوص وقتی نخل، آسمان، کویر و دریا در کنار هم قرار می‌گیرند. در روستای درک هم می‌توانید اقامت کنید و هم از غذاهای محلی جنوبی لذت ببرید. هنگام بازدید از این روستا حتماً سری هم به باغ‌های موز بزنید؛ چون در این منطقه و محله دشتیاری می‌توانید موزهای کوچک سبزرنگی را ببینید که حسابی دلبری می‌کنند و طعمی شیرین دارند.

  •  آدرس ساحل درک: زرآباد
  • ساعت بازدید از درک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ساحل درک: رایگان

موقعیت دقیق ساحل درک 

ساحل درک
ساحل درک، عکس از آرشیو لست‌سکند، مریم آرام

طبیعت چابهار

جدا از ساحل و نمای زیبای اقیانوس هند که می‌توانید در چابهار ببینید، طبیعتی در چابهار وجود دارد که بسیار بکر است و گشت‌وگذار در آن حس‌وحالی متفاوت به شما می‌دهد. خوب است بدانید که بندر چابهار از شگفت‌انگیزترین مناطق برای علاقه‌مندان به طبیعت محسوب می‌شود و شما با سفر به سیستان‌و‌بلوچستان، ممکن است جلوه‌هایی از طبیعت را ببینید که نه‌فقط در کشور ما همتایی ندارد؛ بلکه شاید در خیلی از نقاط دیگر دنیا هم نتوانید شبیهش را پیدا کنید. در ادامه، از این جاذبه‌های گردشگری چابهار خواهیم گفت؛ جاذبه‌هایی که با دیدنشان، خاطره‌ای همیشگی در ذهنتان باقی می‌ماند.

درخت انجیر معابد روستای رمین

روستاها در چابهار به‌خودی‌خود یک جاذبه‌اند و از مناطق بکر چابهار محسوب می‌شوند؛ مثل اسکله روستای رمین که جزو جاذبه های چابهار به حساب می‌آید. این روستا از شب تا صبح فعال است و ماهیگیران و صیادان زیادی آنجا درحال جنب‌وجوش هستند. می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که شما را با قایق به دریا ببرند تا همراهشان ماهیگیری کنید و از دریا لذت ببرید. در همین ساحل رمین، می‌توانید موج‌سواری را هم تجربه کنید؛ چون موج‌سواری در اینجا زیر نظر کلوپ‌های تخصصی انجام می‌شود.

هنگام بازدید از روستا، دیدن درخت انجیر معابد را فراموش نکنید. جالب است بدانید مشهورترین انجیر معابد با نام «لور_لول» در این روستا قرار گرفته و تبدیل به یک جاذبه توریستی شده است. ممکن است این درخت را با نام «مکرزن» نیز خطاب قرار دهند. اگر این نام را شنیدید، بدانید که مربوط به درخت انجیر معابد روستای رمین است.

این درخت، از خانواده درختان توت به شمار می‌رود؛ اما نحوه تکثیرش خیلی عجیب است. این درخت، ساقه‌های خود را به زمین نزدیک می‌کند و داخل خاک فرو می‌رود. ساقه‌ها به ریشه تبدیل می‌شوند و دوباره از همان‌جا ساقه‌ای دیگر رشد می‌کند. این درخت، میوه‌ای به‌اندازه یک فندق قرمز هم دارد. اگر به دیدن این‌گونه درخت‌های عجیب علاقه دارید، می‌توانید نمونه‌ دیگری از آن را در تور کیش ببینید. 

موقعیت دقیق روستای رمین

روستای رمین
روستای رمین، عکس از آرشیو لست‌سکند، فاطمه فراهانی

دریاچه صورتی لیپار

کمی از تصویر ذهنی همیشگی‌مان از دریاچه‌ها و تالاب‌ها فاصله بگیریم. لیپار نه آبی و نه سبز است؛ بلکه شما با تالابی صورتی روبه‌رو خواهید شد. دریاچه صورتی لیپار می‌تواند دلیلی باشد که افراد به‌جای سفر به خارج از کشور، تور داخلی تهیه کنند و از جاهای دیدنی که در ایران وجود دارد، لذت ببرند. اگر به عکاسی علاقه دارید، بدون شک شما در دریاچه لیپار شاهد یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین لوکیشن‌ها خواهید بود.

شاید برایتان سؤال شود که علت رنگ صورتی تالاب چیست. لیپار، تعداد زیادی پلانکتون و جلبک‌های خاص را در خودش جای داده است. همین جلبک‌ها باعث واکنش‌های شیمیایی خاصی در آب می‌شوند که رنگ دریاچه را صورتی می‌کند. بهترین زمان بازدید از دریاچه لیپار، از بهمن‌ماه تا ابتدای اردیبهشت و از شهریور تا ابتدای آبان است.

  • آدرس تالاب لیپار: ۲۰ کیلومتری شرق شهر چابهار
  • ساعت بازدید از تالاب لیپار: 24 ساعته
  • قیمت بلیط تالاب لیپار: رایگان

دریاچه‌های رنگی ایران را بشناسید

موقعیت دقیق دریاچه لیپار

تالاب لیپار
تالاب لیپار، از جاهای دیدنی چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، نوا جمشیدی

روستای شیرگواز

شیرگواز، روستایی واقع در دهستان باهوکلات است که نام آن از ترکیب نام دو حیوان شیر و گراز تشکیل شده است. شاید نام این روستا را کمتر شنیده‌ باشید؛ اما برای مشاهده حیوانات جذابی مثل طاووس، سنجاب راه‌راه، گاندو و قرقاول باید به روستای شیرگواز بروید. علاوه‌بر این‌ها، می‌توانید از میوه‌های استوایی مثل پاپایا، چیکو و گواوا نیز لذت ببرید. در باغ‌های موز این روستا می‌توانید پاپایا و انبه و نارگیل هم پیدا کنید. اصلاً می‌توانید در فصل تابستان به اینجا بیایید و میوه‌های تازه و استوایی را از بازارها خریداری کنید. همه‌چیز در این روستا پیدا می‌شود؛ هم صنایع‌دستی، هم لباس‌های سوزن‌دوزی‌شده و هم انواع غذاهای جذاب محلی. کافی است سری به دهستان باهوکلات بزنید و شیرگواز را پیدا کنید.

  • آدرس روستای شیرگواز: دهستان باهوکلات
  • ساعت بازدید از روستای شیرگواز: 24 ساعته
  • قیمت بلیط روستای شیرگواز: رایگان

موقعیت دقیق روستای شیرگواز 

باغ های موز
 باغ‌های موز، یکی از مکان های دیدنی چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، شیلان صادقی
بازار سنتی چابهار
بازار سنتی شیرگواز در میان جاذبه های گردشگری چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، نیما علایی

کوه‌‌های مریخی

جاهای دیدنی چابهار، جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارد که یکی از مشهورترین‌های آن، کوه‌های مریخی است. کوه‌های مریخی یا مینیاتوری در 50 کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته و مهم‌ترین ویژگی‌ آن، شکل و شمایل متفاوت کوه‌هاست. کوه‌های مریخی نوعی میراث زمین‌‌شناسی هستند و یک ژئوسایت محسوب می‌شوند؛ چراکه این کوه‌ها تا سالیان طولانی در زیر آب مدفون شده بودند و وجود فسیل‌های حیوانات آبزی در کوه، این موضوع را به‌راحتی اثبات می‌کند. گفته می‌شود قدمت کوه‌های مریخی، دست‌کم به چهار میلیون سال پیش برمی‌گردد.

  • آدرس کوه‌های مریخی: ۵۰ کیلومتری چابهار، جاده چابهار به گواتر
  • ساعت بازدید از کوه‌های مریخی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط کوه‌های مریخی: رایگان

موقعیت دقیق کو‌ه‌های مریخی 

کوه‌های مریخی چابهار
کوه‌های مریخی، از جاذبه های چابهار؛ عکس از آرشیو لست سکند، Arezou.SB
کوه‌های مریخی
کوه‌های مریخی، از جاهای دیدنی چابهار؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، فرشاد شفیعی شهیدلو

گل‌فشان‌ چابهار

اگر از دیدن پدیده‌های زمین‌شناسی هیجان‌زده می‌شوید، بازدیدی هم از گل‌فشان‌ها، یکی از جاهای دیدنی چابهار، داشته باشید. در 60 کیلومتری غرب چابهار، 3 گل‌فشان یا ناف دریا وجود دارد که ۲ تا از آن‌ها به‌شکل تپه و دیگری به‌شکل آتش‌فشان است. گل‌فشان‌ها پدیده‌های طبیعی منحصربه‌فردی شبیه به چشمه هستند که به‌جای آب، از زیر زمین گل‌و‌لای بیرون‌ می‌دهند. درباره علت وجود این گل‌افشان‌ها، نظرهای بسیاری وجود دارد. براساس باور برخی از دانشمندان، این گل‌افشان‌ها به‌دلیل نزدیکی اقیانوس هند به چابهار و شکل خاص پوسته زمین در این منطقه، شکل گرفته‌اند.

  • آدرس گل‌فشان: ۶۰ کیلومتری غرب چابهار
  • ساعت بازدید از گل‌فشان: 24 ساعته
  • قیمت بلیط گل‌فشان: رایگان

موقعیت دقیق گل‌فشان چابهار 

گل فشان چابهار
گل‌فشان، از دیدنی های چابهار

حیات وحش باهوکلات

کمی از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی چابهار فاصله می‌گیریم و به معرفی یکی از مناطق دیدنی چابهار به نام باهوکلات می‌پردازیم. منطقه حفاظت‌شده باهوکلات، میزبان ترسناک‌ترین و مقدس‌ترین حیوانات ایران، مانند گاندو است. گردشگران نیز می‌توانند با ورود به این منطقه، شاهد این تمساح پوزه‌کوتاه و حیوانات دیگری ازجمله قوچ، میش، گرگ، کرکس، قرقی، هما، راسوى خاکستری هندى و غزال شينكارا باشند.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده باهوکلات: دهستان باهوکلات، روستای باهوکلات
  • ساعت بازدید از منطقه حفاظت‌شده باهوکلات: 24 ساعته 
  • قیمت بلیط منطقه حفاظت‌شده باهوکلات: رایگان

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده باهوکلات 

گاندو باهوکلات
گاندو، از حیوانات خاص باهوکلات 

جاهای تاریخی چابهار

همان‌قدر که طبیعت چابهار شما را شگفت‌زده می‌کند، جاذبه‌های تاریخی آن هم می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ، جذاب باشد. ماجراهایی که پشت هر جاذبه وجود دارد، آن‌ها را به داستان‌هایی تبدیل می‌کند که هیچ شنونده‌ای از شنیدنش سیر نخواهد شد. غارهای عجیب، گورستانی ترسناک و مراسمی که در هیچ‌جای ایران مشابه ندارد، در چابهار برگزار می‌شود. در ادامه، به معرفی برخی از جاذبه های چابهار می‌پردازیم.

قلعه پرتغالی‌ها

به‌دلیل حضور طولانی‌مدت پرتغالی‌ها در جنوب کشور، طبیعتاً وجود یک قلعه پرتغالی در چابهار چندان هم دور از ذهن نیست. در روستای 2500 ساله تیس، می‌توانید یکی دیگر از قلعه‌هایی را که توسط پرتغالی‌ها اداره می‌شد، پیدا کنید. این قلعه چندان بزرگ نیست؛ اما چهار برج اطراف آن ساخته شده‌اند تا هم متوجه حمله احتمالی دشمن شوند، هم اینکه در زمان‌های دیگر برای قایق‌ها و کشتی‌های عبوری، حکم فانوس دریایی را داشته باشند.

  • آدرس قلعه پرتغالی‌ها: جاده تیس
  • ساعت بازدید از قلعه پرتغالی‌ها: 24 ساعته
  • قیمت بلیط قلعه پرتغالی‌ها: رایگان

موقعیت دقیق قلعه پرتغالی‌ها در چابهار 

قلعه پرتغالی چابهار
قلعه پرتغالی‌ها، از جاهای دیدنی چابهار

غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی

به باور مردم تیس، زمانی در این غارها بانویی صالح و مورد احترام اهالی زندگی می‌کرده است؛ اما مشخص نیست که این غارها و مقبره درون آن واقعاً به چه کسی تعلق دارد. البته شاید بد نباشد اینجا به این نکته اشاره کنیم که بلوچ‌ها به مرد خداپرست، «بان» و به معبد و پرستشگاه، «مسیتی» می‌گویند. تنها از شواهد باستان‌شناسی مشخص است که این غارها، محلی برای عبادت یا ذبح بوده است. اگر با ماشین شخصی به چابهار سفر می‌کنید، برایتان راحت‌تر است که از جاهای دیدنی که در اطراف چابهار وجود دارد هم بازدید کنید.

مسیرهای سفر به چابهار با ماشین از تهران و سایر شهرها

  • آدرس غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی: شمال‌غربی روستای تیس
  • ساعت بازدید از غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی: رایگان

موقعیت حدودی غارهای سه‌گانه

غارهای سه گانه بان مسیتی
غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی، از مکان های دیدنی چابهار

گورستان تیس

اجازه بدهید همچنان در روستای تیس با آن سابقه قدیمی بمانیم؛ اما این بار به‌سراغ جاذبه‌ای هراس‌انگیز برویم: گورستان جن. این جاذبه در دامنه کوه پیل‌بند در جنوب قلعه پرتغالی‌ها قرار دارد. این قبرستان دو ویژگی خاص دارد. اول اینکه گورها به‌‌جای اینکه در خاک کنده شده باشند، در دل صخره‌ها کنده شده‌اند. دوم ابعاد بزرگ آن‌هاست. همین ظاهر عجیب باعث شده تا اهالی بر این باور باشند که این قبرستان به جن‌های مرده ارتباط دارد. هرچند که اصلاً مشخص نیست این محوطه واقعاً قبرستان بوده یا کاربری دیگری داشته است؛ اما باید بدانید درصورتی‌که به تیس بروید و آدرس این مکان را از محلی‌ها بپرسید، از شما می‌خواهند که پس از غروب آفتاب به آنجا سر نزنید تا گرفتار جن‌ها نشوید.

  • آدرس گورستان جن‌ها: ۳۰۰ متری غرب روستای تیس 
  • ساعت بازدید از گورستان جن‌ها: 24 ساعته
  • قیمت بلیط گورستان جن‌ها: رایگان

موقعیت دقیق گورستان جن‌های تیس

Chabahar-cemetery.jpg
گورستان جن‌های تیس، یکی از ترسناک‌ترین مکان های دیدنی چابهار

امامزاده سید غلام‌رسول

مقبره سید، یک زیارتگاه مربوط به مسلمانان هندی در ایران بوده است؛ اما سید غلام‌رسول که بود؟ برخی بر این باورند که سید غلام‌رسول، عارفی مشهور بوده و عده‌ای دیگر می‌گویند که او یک کولی دوره‌گرد بود که همیشه با آواز باعث شادی مردم می‌شد؛ اما خاص‌ترین چیزی که این مقبره را مورد توجه مردم در چابهار قرار می‌دهد، مراسمی است که در هفته آخر ذی‌القعده در این مقبره برپا می‌شود. در این مراسم مردم به شادی و پای‌کوبی در سالگرد درگذشت او می‌پردازند. علت این اتفاق هم این است که او قصد ازدواج با یکی از دختران چابهار را داشت؛ اما در روز عروسی در اثر بیماری از دنیا می‌رود.

  • آدرس امامزاده سید غلام‌رسول: میدان شیلات چابهار
  • ساعت بازدید از امامزاده سید غلام‌رسول: 24 ساعته
  • قیمت بلیط امامزاده سید غلام‌رسول: رایگان

موقعیت حدودی مقبره سید غلام‌رسول

آرامگاه-سید-غلام-رسول.jpg
آرامگاه سید غلام‌رسول، از جاهای دیدنی چابهار

قدمگاه خضر نبی

یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار، قدمگاه خضر نبی است که در بخش غربی چابهار در منطقه سپوزه قرار گرفته و میزبان گردشگرانی است که به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌مندند. خوب است بدانید که خواجه خضر یکی از افراد بزرگ و ارزشمند برای اهالی چابهار بوده و قدمگاهی که درباره آن صحبت می‌کنیم، جایی است که او را ستایش می‌کنند، نه چیز دیگری. به‌عبارتی این مکان، آرامگاه خضر نبی نیست؛ اما بومیان در مراسم مذهبی در این قدمگاه جمع می‌شوند و برای برآورده شدن حاجاتشان شمع روشن می‌کنند. مردم محلی بر این باورند که خضر نبی هنوز زنده‌ است و از دریاها و لنج‌ها مراقبت می‌کند. این موضوع تا آنجایی فراگیر است که دریانوردان پس از به‌سلامت‌رسیدن، به زیارت این قدمگاه می‌روند و سلامتشان را مدیون خضر نبی می‌دانند.
  • آدرس قدمگاه خضر نبی: جنوب‌غربی چابهار، سپوزه
  • ساعت بازدید از قدمگاه خضر نبی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط قدمگاه خضر نبی: رایگان

موقعیت حدودی قدمگاه خضر نبی

1479189310_1-4.jpg
قدمگاه خضر نبی

خرید تور چابهار از لست‌سکند

چابهار، دیدنی‌های زیادی دارد و با آغوش باز از همه گردشگران استقبال می‌کند. اگر دوست دارید از این بندر اقیانوسی دیدن کنید، بهتر است این سفر را با خرید تور چابهار از لست‌سکند آغاز کنید. وجود ده‌ها تور با تاریخ‌ها و هتل‌های مختلف در صفحه تور چابهار، دلیل این پیشنهاد است. در لست‌سکند، نیازی نیست که بین یک یا دو تور، مجبور به انتخاب شوید و دستتان موقع خرید بازتر است. این‌گونه می‌توانید سفری دل‌چسب‌تر و لذت‌بخش‌تر را به مناطق جنوبی ایران تجربه کنید.

سخن آخر 

همان‌طور که مشاهده کردید، در این مطلب جاهای دیدنی چابهار و روستاهای اطراف آن را معرفی کردیم و تصاویر آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم. حالا که به پایان این مطلب رسیده‌ایم، در سفر به چابهار می‌توانید به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید و در مدت کم، از دیدن اکثر جاذبه‌های آن لذت ببرید. از میان جاهای دیدنی چابهار کدام‌یک بیشتر نظرتان را جلب کرده است؟ با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.