کودکان ژاپنی، مرز‌‌های ادب را جا به جا کردند!

4.8
از 336 رای

کودکان ژاپنی، این کوچولو‌های چشم بادامی، زبانزد خاص و عام شده‌اند. اگر از مسافران تور ژاپن، در مورد ویژگی‌های بارز و مشهود ژاپن و مردمان آن سوال کنید، قطعا قانونمندی و احترام به قوانین، یکی از اولین ویژگی‌هایی است که به ذهنشان خطور می‌کند. اما این قانونمندی، مسئولیت‌پذیری و شهروند مسئول بودن، یک شبه در بین این ملت ایجاد نشده است.

ژاپنی‌ها خیلی سفت و سخت به این ضرب‌المثل ایرانی که «بچه عزیزه، تربیتش عزیز‌تر» پایبند بوده‌اند و امروز، نتیجه آن پایبندی را در کودکان ژاپنی می‌بینیم. در این ویدئو به سراغ همین نکته رفته‌ایم، اینکه تربیت کودکان در ژاپن چگونه است که امروز، ژاپن در بین کشور‌ها از هر جهت پیشتاز است و ادب کودکان ژاپنی، شهره جهان!

ادب کودکان ژاپنی، زبانزد خاص و عام

ژاپن امروز از حیث تکنولوژی، صنعت، علم و... در جهان پیشتاز است؛ اما همه می‌دانیم که ژاپن حدود همین یک قرن پیش، چه مصائبی را پشت سر گذاشته و با چه بحران‌هایی دست و پنجه نرم کرده است. اینکه یک کشور چطور مسیر پیشرفت را با این سرعت پشت سر گذاشته و امروز اینجاست، قطعا و یقینا بخش مهمی از پاسخ آن را باید، در آموزش و پرورش و شیوه‌های تربیتی کودکان ژاپنی جست‌و‌جو کرد. در این ویدئو، احترام گذاشتن کودکان ژاپنی به بقیه، مشارکت و همکاری در مسئولیت‌های مدرسه و خانه را می‌بینیم و بخشی از جواب سوال اینکه، ژاپن، چگونه ژاپن شد، در همین ویدئو است.

اگر با دیدن این فیلم کوتاه وسوسه شدید به ژاپن سفر کنید و تنها مشکل سر راه این سفر، مدیریت هزینه‌‌هاست، تور اقساطی، توصیه ما به شماست.