شرایط جدید ورود به کانادا از 15 ژانویه + واکسن های مورد تایید

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
واکسینه شدن کامل، شرط ورود به کانادا
26 دی 1400 13:00
0

همچنان کرونا در کشورهای مختلف جولان می‌دهد و با وجود واکسیناسیون لازم است شرایط قرنطینه و مراقبت‌ها رعایت شود تا دوباره اوج نگیرد. پیش از این هر کشوری شرایط ورود مسافران به کشورش را اعلام کرده بود و گفته بود چه واکسن‌هایی را از گردشگران می‌پذیرد. حالا کانادا اعلام کرده که در چه صورت اجازه ورود مسافران به خاکش را می‌دهد. در این متن از لست سکند، شرایط ورود به کانادا که از 15 ژانویه به اجرا درآمده را به اطّلاعتان می‌رسانیم.

آیا برای ورود به کانادا حتما باید واکسینه کامل باشیم؟

کانادا اعلام کرده که هر مسافری که از 15 ژانویه به بعد بخواهد وارد این کشور شود، باید واکسینه کامل شود. آن دسته از مسافرینی که از این قانون معافند، باید تست کرونا بدهند و قرنطینه شوند. ضمن اینکه لازم است تدابیر کرونایی هم انجام دهند.

مسافرانی که قصد ورود به کانادا دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند: مسافران خارجی که سفرشان غیر ضروری است و مسافرانی که سفر ضروری به کانادا دارند. هر دو گروه لازم است به صورت واکسینه کامل وارد کانادا شوند. مسافران که سفرشان ضروری محسوب می‌شوند شامل افراد زیر می‌شوند:

  • اعضای خانواده کانادایی‌ها و مقیمان دائم کانادا که ویزای اسپانسرشیپ کانادا دارند.

  • دانشجویان خارجی بالای 18 سال که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند.

  • آنهایی که ویزای کار کانادا دارند (به جز افرادی که در حوزه کشاورزی و فناوری غذا کار می‌کنند)

  • نیروی کار ضروری از جمله رانندگان کامیون

Canada_Covid_Vaccine.jpg
ورود به کانادا به شرط واکسیناسیون

 چه کسانی لازم نیست برای ورود به کانادا واکسینه کامل باشند؟

 دولت کانادا اعلام کرده که مسافران باید واکسینه شده وارد کانادا شوند، امّا برای عده‌ای هم استثنا قائل شده است. مثلا نمی‌توانند مانع ورود شهروندان کانادایی که اقامت دائم کانادا را دارند، شوند. بنابراین برای این گروه و کسانی که واجد معافیت هستند (چه اتباع خارجی غیر واکسینه یا نیمه واکسینه)، لازم است تست کرونا قبل از ورود، هنگام ورود و روز هشتم انجام شود و قرنطینه را هم رعایت کنند. افراد معاف شامل نیروی کار کشاورزی و فرآوری غذا، خدمه کشتی، افرادی که بر اساس دلایل بشردوستانه به کانادا می‌آیند، مقیمان دائم جدید، پناهجویان و برخی کودکان زیر ۱۸ سال می‌شود.

 افرادی که شامل این دسته از افراد نمی‌شوند، لازم است هنگام ورود به کانادا کامل واکسینه شده باشند وگرنه از ورود آنها به کانادا ممانعت می‌شود. البته افرادی که می‌خواهند وارد کانادا شوند باید با واکسن‌های مورد تأیید کانادا واکسینه کامل شده باشند.

اگر مسافران کانادا علائم کرونا داشته باشند

 اگر افرادی که می‌خواهند وارد کانادا شوند، علائم کرونا داشته باشند چه اتّفاقی می‌افتد؟ اول از همه به یکی از مأموران آژانس سلامت عمومی کانادا ارجاع داده می‌شوند و فرد را تا 10 روز در قرنطینه نگه می‌دارند. در نهایت این مأموران مرزی هستند که اجازه ورود افراد به خاک کانادا را می‌دهند و کسانی که نیاز به قرنطینه دارند را قرنطینه می‌کنند.

مسافران پیش از اینکه وارد کانادا شوند باید همه اطلاعات مربوط به کرونایشان را در اپلیکیشن Arrivecan ثبت کنند.

health-coronavirus-vaccine-e1626552041689.jpg
واکسینه کامل شرط ورود به کانادا

واکسن‌های مورد تایید دولت کانادا 

از نظر دولت کانادا، مسافری واکسینه کامل است که دو دوز واکسن مورد تأیید را تزریق کرده باشد و 14 روز از واکسیناسیونش گذشته باشد. اگر بخواهید وارد کانادا شوید باید واکسیناسیون را با واکسن‌های مورد تأیید کانادا انجام داده باشید. فعلا تزریق دوز تقویت کننده (بوستر) برای واکسینه کامل شدن و ورود به کانادا اجباری نشده است. واکسن‌های مورد تأیید کانادا عبارتند از:

  • آسترازنکا / COVISHIELD
  • بهارات بیوتک یا Bharat Biotech (Covaxin, BBV152 A, B, C)
  • جانسن اند جانسن Janssen/Johnson & Johnson
  • مدرنا Moderna (mRNA-1273)
  • فایزر Pfizer-BioNTech (Comirnaty, tozinameran, BNT162b2)
  • سینوفارم Sinopharm BIBP (BBIBP-CorV)
  • سینوواک Sinovac (CoronaVac, PiCoVacc)

 

سخن آخر

گر چه پس از دو سال وضعیت کرونا کنترل شده به نظر می‌رسد، امّا همچنان کشورها سعی می‌کنند مراقبت‌های لازم را انجام دهند که دوباره بیماری میان کشورها منتشر نشود و شرایط اسف‌بار قبل را تکرار نکند. به همین منظور کانادا ضمن باز کردن مرزهایش، تصمیم گرفته که فقط اجازه افراد واکسینه شده را به خاکش دهد. 

 

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.