راه و روش سفر ارزان و کم هزینه به کیش

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور ارزان به لوکس‌ترین مقصد ایران سفر کنیم؟
14 اردیبهشت 1402 07:00
1

این روزها که قیمت سفر بیش از پیش افزایش پیدا کرده است، راه و روش سفر ارزان به کیش هم دغدغه بسیاری از کسانی شده که می‌خواهند به این جزیره سفر کنند. خرید تور کیش با این همه نوسانات قیمتی و تورم برای بسیاری از افراد دیگر در حال تبدیل شدن به آرزو است. خیلی اوقات در بین دوستان حرف از سفر به کیش و خوشگذرانی در جزیره می‌شود؛ اما با یک‌بار جستجوی قیمت بلیط هواپیما به مقصد کیش، بسیاری قید این سفر را می‌زنند. به همین دلیل ما این بار می‌خواهیم از سفر ارزان به کیش، این مقصد لوکس در ایران بگوییم. 

در این مطلب از مجله لست سکند از راه‌های کاهش هزینه در طول سفر، بهترین انتخاب‌ها برای روش سفر و به‌طورکلی، از هر چیزی که ممکن است در راه رسیدن به جزیره و در طول سفر شما بدون کم کردن لذت سفر قیمت آن را کاهش دهد، حرف بزنیم؛ بنابراین اگر کیش جزو مقصدهای موردعلاقه‌تان است و دوست دارید برای یک بار هم که شده سفری مقرون به صرفه را به این مقصد تجربه کنید، این مطلب را تا آخر بخوانید. 

 بهترین راه های سفر ارزان به کیش چیست؟

برای کاهش هزینه‌های سفر راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما بهتر است در وهله اول شما به خودتان و مدل سفر کردنتان رجوع کنید. پیش از هر چیز از خودتان بپرسید خط‌قرمزهای من در انتخاب امکانات رفاهی در یک سفر چیست، مثلاً آیا برایتان اهمیت دارد که هتلی که انتخاب می‌کنید حتماً صبحانه یا ناهار ارائه بدهد؟ درمورد شکل سفر هم به همین صورت است؛ یعنی ممکن است شما با تغییر نوع حمل و نقل تا مقصد یا حتی نوع بلیط سفر کم هزینه به کیش داشته باشید. اگر یک نگاه کلی به راه های سفر ارزان به کیش داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که با تغییر نوع حمل و نقل، انتخاب اقامتگاه ارزان و رفتن به رستوران‌های کم هزینه‌تر تا حد زیاد هزینه‌های سفر به این جزیره شگفت‌انگیز را سرشکن کنید.

سفر کم هزینه به کیش با تغییر روش حمل و نقل

حتی اگر تور ارزان کیش ۳ شب و ۴ روز خریده باشید باز هم یکی از هزینه اساسی و عمده سفر شما پولی است که بابت خرید بلیط هواپیما می‌پردازید، درست است سفر به کیش بدون استفاده از هواپیما چندان ساده نیست؛ اما اگر کمی وقت بیشتری برای سفر داشته باشید تغییر روش از راه های سفر ارزان به کیش محسوب می‌شود. 

راه‌های دیگری که پیش روی شماست، چیست؟ اولین گزینه سفر به کیش با ماشین است، هرچند از مبدایی مانند تهران، شما حداقل 1300 کیلومتر راه در پیش دارید و از طرف دیگر، هزینه‌های کاپوتاژ هم باید حساب کنید؛ اما در نظر گرفتن این نکته هم بد نیست که خودرو کاهش دهنده هزینه‌های حمل نقل شما در جزیره است و اگر حداقل 4 نفر باشید با احتساب هزینه کاپوتاژ بازهم این سفر به نفع شماست.

یک گزینه پرطرف‌دار دیگر، سفر به کیش با قطار است. این گزینه هم طرف‌داران بسیاری دارد چرا که با توجه به مسیر طولانی امکانات رفاهی قطار برای بیشتر افراد یک مزیت مهم به حساب می‌آید از طرفی اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، زمانی که در کوپه قطار با دوستان یا خانواده‌تان هستید به تنهایی تفریح به حساب می‌آید. اما در این روش شما پس از رسیدن به بندرعباس مجبورید تا با کشتی خودتان را جزیره کیش برسانید که بازهم با درنظر گرفتن هزینه شناو،ر شما سفر کم هزینه به کیش دارید و در نهایت آخرین گزینه که هرچند هزینه آن چندان تفاوتی با قطار ندارد؛ اما سخت‌ترین گزینه خواهد بود، سفر به بندرعباس و سپس به کیش با اتوبوس.

همه این موارد در صورتی است که شما دوست داشته باشید از راه‌های حمل و نقل به غیر از هوایی استفاده کنید؛ اما اگر زمان محدودی دارید یا به هر دلیل برایتان مهم است که با هواپیما به کیش سفر کنید. بازهم امکان کم کردن هزینه‌ها وجود دارد. مثلاً می‌توانید به جای بلیط‌های معمولی از بلیط‌های چارتری استفاده کنید، یا اینکه حتماً با پروازهای اکونومی به سفر بروید و حتی اختلاف قیمت میان ایرلاین‌های مختلف را در نظر بگیرید. 

Tlxk1a1rDQXg2FcwL8HztUIfmy5Ib843FOm9L3ly.jpeg
سفر هوایی به کیش

 برای سفر ارزان به کیش، تاریخ سفر مهم است

 شاید اولین پاسخ بعد از پرسیدن این سؤال که چگونه ارزان به کیش سفر کنیم؟ این باشد که در فصل تابستان به کیش برو! هرکسی این پاسخ را بشنود تعجب می‌کند چرا که همیشه گرمای شرجی تابستان‌های جنوب کشور به لحاظ آزار دهندگی شهرت داشته‌اند؛ اما اگر اهل پیاده‌روی در خیابان و سر زدن به جاهای دیدنی کیش نیستید و دوست دارید بیشتر زمانتان را صرف گشت و گذار در پاساژهای این شهر کنید، گرمای هوا هیچ آزاری به شما نخواهد رساند. اغلب پاساژها و رستوران‌های کیش از وسایل سرمایشی و تهویه مناسبی برخوردارند و از این رو انتخاب فصل تابستان می‌تواند برای شما یکی از راه‌ های سفر ارزان به کیش باشد.

البته قرار نیست ارزان‌ترین زمان سفر به کیش دقیقاً آزاردهنده‌ترین زمان هم باشد، ممکن است به سراغ تور اقساطی کیش رفته باشید تا هزینه تان کم شود! خیلی از اوقات با کمی هوشیاری می‌توانید یک تاریخ مناسب برای سفرتان پیدا کنید، مثلاً اغلب بعد از تعطیلات رسمی که پیک سفر به جزیره است، برای زمان محدودی به علت کمتر بودن مسافران هزینه‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند؛ مثلاً هفته بعد از تعطیلات نوروز! یا حتی زمان‌هایی مانند اواخر اسفند که میزان سفرها کاهش پیدا می‌کند هم برای یک سفر ارزان به کیش مناسب است.

image001.jpg
استفاده از امکانات تفریحی کیش در فصول گرم 

کمی ماجراجوتر باشیم و هزینه اقامت را کاهش دهیم! 

درست است بهترین هتل های کیش محبوبیت و شهرت زیادی در میان مردم دارد، اما یکی از راه‌ های سفر ارزان به کیش، کاهش‌دادن هزینه اقامت است. در واقع نه فقط در کیش، بلکه در بیشتر مقاصدی که شما به آن سفر می‌کنید، اقامت یکی از سنگین‌ترین هزینه‌هایی است که در سفر به شما فشار خواهد آورد، طبیعتاً هزینه اقامت را نمی‌توان حذف کرد! اما چطور این هزینه را پایین بیاوریم؟ اگر اهل در انتخاب اقامتگاه سخت گیر نباشید، می‌توانید هتل‌های کم هزینه تر را انتخاب کنید. این نکته را هم می توانید جایی در گوشه ذهنتان نگه دارید که هتل هایی که کمی با مراکز خرید و ساحل فاصله بیشتری دارند، هزینه‌شان هم کمتر است.

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه اقامت استفاده از شکل‌های دیگر اقامتگاه است، مثلاً می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی استفاده کنید که هم تجربه‌های تازه‌تری در اختیارتان می‌گذارد و هم قیمت‌ مناسب‌تری دارد. از جمله دیگر روش‌ های سفر ارزان به کیش استفاده از ویلاها یا خانه‌هایی است که بسیاری از ساکنان جزیره در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این روش به ویژه اگر تعداد نفراتتان زیاد باشد، راه حل خوبی برای کم کردن هزینه‌هاست.

بهترین هتل های ارزان کیش کجاست؟

1070347_185.jpg
هتل سه ستاره مناسب برای سفر کم هزینه به کیش 

 خرید عاقلانه بهترین راه جلوگیری از هدر رفتن پول

 در گذشته به غیر از تفریحات و همسایگی با خلیج فارس کیش یک مزیت دیگر هم داشت، بازارهای مرزی که به شما امکان خرید کالاهای خوش قیمت خارجی را می داد و بسیاری از افراد صرفا برای خرید به این شهر سفر می کردند؛ اما در سال‌های اخیر کمی قصه عوض شده است و از نظر تنوع کالا و هزینه‌ها تقریباً به دیگر شهرهای ایران نزدیک شده است؛ بنابراین به عنوان یکی از روش های سفر ارزان به کیش باید حتماً خرید عاقلانه را در نظر بگیرید. پیش از هر چیزی بهتر است از خریدهای غیر ضروری دوری کنید و فراموش نکنید که هرچند گشت و گذار در مراکز خرید کیش لذت بخش است؛ اما بسیاری از کالاهایی که در آن‌ها به فروش می‌رسند به سادگی در شهر خودتان پیدا می‌شود. 

اگر هم دوست دارید خرید کنید پیشنهاد ما این است که به بازارهای محلی و پس از آن مراکز خریدی سر بزنید که به داشتن اجناس اقتصادی‌تر معروف هستند. شاید در این مکان‌ها شما برای پیدا کردن کالا مورد نظرتان مجبور باشید کمی بیشتر جستجو کنید؛ اما قطعاً تأثیر خوبی در کاهش هزینه سفرتان دارد. 

شاخص-min.jpg
از راه های سفر ارزان به کیش، خرید عاقلانه

 تفریحات کیش با سفر ارزان جور در می‌آید؟ 

تنوع تفریحات کیش به قدری بالاست که حتی اگر دستتان برای هزینه کردن باز باشد و تور کیش هتل ترنج را خریداری کرده باشید، طبیعی است که قیمت‌های بالای تفریحات نگرانتان کند. انواع تفریحات آبی کیش، بازی‌های مهیج آبی، انواع پارک‌های ساحلی، بولینگ و مراکز بازی برای کودکان و بزرگسالان همه‌وهمه در کیش به سادگی در دسترس شما قرار دارد.

دقیقاً همین‌جاست که بلد بودن روش های سفر ارزان به کیش اهمیت خود را نشان می‌دهد، شما اگر دوست دارید هزینه‌های سفر را کاهش دهید پیش از هر چیز بهتر است تفریحات رایگان کیش را بشناسید و در برنامه‌تان بگنجانید و بعد از آن از خودتان بپرسید که در بین تفریحاتی که نیازی به هزینه دارند، کدامشان برایتان اهمیت بیشتری دارد و تعداد محدودی از آن‌ها را هم امتحان کنید.

تفریحات-دریایی-کیش.jpg
خوشگذرانی در آب های کیش، پر هزینه و جذاب

هزینه غذا پراهمیت اما قابل کنترل

 صحبت از اینکه چگونه ارزان به کیش سفر کنیم، کار ساده‌ای نیست و قیمت غذا هم مانند سایر چیزهای در این جزیره ارزان نیست، اما حتی در مقصد گرانی مانند کیش هم می‌تواند تا اندازه‌ای این هزینه را پایین آورد، در واقع یکی از روش های سفر ارزان به کیش کنترل خورد و خوراکمان در طول سفر است. البته کنترل خوراکی به این معنی نیست که قرار است در طول سفر گرسنگی بکشید! اما بهتر است، مانند حرفه‌ای‌ها غذا بخورید، مثلاً در طول خرید به خوردن تنقلات دانه‌های روغنی به همراه داشته باشید تا کمتر احساس گرسنگی کنید. 

 اطلاع از قیمت غذا در کیش هم بد نیست به شما این فرصت را می‌دهد تا اگر در اقامتگاهتان امکان پخت و پز وجود دارد، برخی از وعده‌های غذایی را خودتان تهیه کنید و به این شکل هزینه‌ها را کاهش دهید. خوردن غذاهای خیابانی هم جزو روش های سفر ارزان به کیش محسوب می‌شود و صد البته آگاهی از منو بهترین رستوران های کیش هم به شما کمک می‌کند تا در زمان انتخاب محل غذاخوردن به غیر از تنوع غذاها و محیط به هزینه آن هم فکر کرده باشید.

بهترین رستوران‌های کیش کجاست؟

misc-42469701-0-hIn.png
کنترل هزینه غذا برای یک سفر مقرون به صرفه

 سخن آخر

 مدیریت هزینه‌ها در سفر و بلد بودن راه های سفر ارزان به کیش یک مهارت به حساب می‌آید و افراد هیچ مهارتی را بدون تحقیق و تجربه به دست نمی‌آورند، بنابراین بهتر است اگر می‌خواهید نه فقط به کیش بلکه سایر شهرها و کشورها هم سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، پیش از سفر کمی درباره هزینه‌ها و مدیریت هزینه چه در مقصد موردنظرتان و چه به طور کلی در سفر اطلاعات کسب کنید. 

در این مطلب ما سعی‌مان بر این بود تا با ارائه برخی از راه های سفر ارزان به کیش، این تصور را که جزیره تنها مقصد ثروتمندان است را تغییر دهیم. به همین دلیل هم تلاش کردیم تا بیشتر موارد که در طول سفر نیاز به خرج دارند برایتان بنویسم و گزینه‌های کاهش این خرج‌ها راه هم معرفی کنیم. اما بعضی از هزینه‌های غیر قابل پیش بینی هم هستند که در مطلب ما به آن اشاره‌ای نشده است. شما فکر می‌کنید در یک سفر کوتاه به کیش چه مواردی خرج سنگین روی دستتان می‌گذارد؟

 

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.