بهترین تفریحات و جاهای دیدنی دبی برای کودکان

4.2
از 75 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دبی، جایی که برای همه سنین هیجان انگیز است
17 تیر 1402 08:00
1

دبی شهر عجایب جدید است. نه فقط بزرگسالان، بلکه برای بسیاری از کودکان و نوجوانان هم دبی مقصدی رویایی است چرا که در دبی تفریحات دبی برای کودکان و نوجوانان، قابل قیاس با دیگر کشورها نیست. تم پارک‌های متفاوت بازی‌هایی با استاندارد جهانی و دیدنی‌هایی خاص را می‌توانید به راحتی در این شهر پیدا کنید. برای والدینی که قصد سفر به دبی با فرزندانشان را دارند، پیدا کردن یک تفریح خوب همیشه دغدغه است، برای همین هم این بار به سراغ تفریحات و جاهای دیدنی دبی برای کودکان و خانواده‌هایشان رفته‌ایم.

بهترین تفریحات دبی برای کودکان کدامند؟ 

شهر دبی تفریحات زیادی برای کودکان دارد، البته باید توجه داشت که وقتی از کودکان حرف می‌زنیم بیشتر منظورمان گروهی از افراد هستند که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، یعنی نوجوانان هم شامل این افراد می‌شوند. این شهر بزرگ تعداد زیادی از تفریحات را برای خانواده‌ها و کودکان در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌شود به موشن گیت، آی ام جی ورلد، پارک بازی متل، لگولند، کیدزانیا، پارک آبی آکواونچر، پیست اسکی دبی و چرخ و فلک عین الدبی اشاره کرد.

تفریحات دبی برای کودکان با موضوعاتی خاص

پارک‌های موضوعی یا همان تم پارک، همیشه جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد؛ به خصوص اگر مخاطب شما کودکان و نوجوانان باشد، تصور کنید پا به دنیای اسباب‌بازی‌هایتان می‌گذارید یا فرصت غرق شدن در جهانی از وسایل و ساخته‌هایی را دارید که همیشه در برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های کامپیوتری می‌دیدید. به عنوان یکی از مهم‌ترین تفریحات دبی برای کودکان و نوجوانان یا دیدنی های دبی برای کودکان این بار می‌خواهیم تعدادی از این مجموعه‌های بزرگ موضوعی را برای شما معرفی می‌کنیم.

جهان ماجراجویی ای ام جی (img worlds of adventure)

همان‌طور که بالاتر گفتیم دبی شهر عجایب است و بسیاری از افرادی که تور دبی تیر یا هر زمان دیگری را خریداری می‌کنند در اصل برای دیدن همین «ترین‌»های جهان به آن‌جا سفر می‌کنند. جهان ماجراجویی ای ام جی بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان است. این پارک 6 بخش مختلف دارد، دنیای مارول، بخش کارتون نتورک، دهکده گم شده، بخش مخصوص کودکان و بلوار ای ام جی. هر کدام از این بخش‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است با محوریت جهانی مربوط به آن‌ها و همین‌طور کاراکترهای خاص آن ساخته شده‌اند. اگر علاقه به دنیای ابرقهرمان‌ها دارید بخش مارول را به هیچ عنوان از دست ندهید. نکته مهم دیگری که درباره بازدید از جهان ماجراجویی ای ام جی باید در نظر بگیرید، این است که کودکان زیر 12 سال برای بازدید باید حتماً باید همراهی بزرگسال داشته باشند.

  • ساعات بازدید از شهربازی آی ام جی: 12 ظهر تا 10 شب
  • هزینه بازدید از شهربازی آی ام جی: 345 درهم (هزینه هر بازی جداست)

موقعیت دقیق ای ام جی ورلد

IMG-Worlds-of-Adventure.jpg
جهان آی ام جی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان 

 لگولند دبی (dubai legoland)

لگو یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها در سراسر جهان است، به طوری که این روزها مسابقات جهانی ساخت انواع سازه‌های لگویی حتی برای بزرگسالان برگزار می‌شود. لگولندها با شعبه‌های بسیار در کشورهای مختلف هم یکی از پارک‌های موضوعی خیلی خاص و محبوب هستند؛ اما در منطقه خاورمیانه تنها پارک رسمی لگولند همین مجموعه دبی است.

در این پارک می‌توانید انواع بازی‌هایی را که در شهربازی‌های دیگر پیدا می‌شوند را این بار با تم لگو پیدا کنید! این مجموعه عظیم به عنوان یکی از تفریحات دبی برای کودکان از سه بخش تشکیل شده است، اقامتگاه، پارک و پارک آبی که هر کدام از آنها می‌توانند یک خاطره خاص در ذهن شما بسازد حتی می‌توان گفت که بهترین تفریح دبی برای کودکان، رفتن به لگولند است.

  • ساعات بازدید از لگولند دبی: 10 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت بلیط لگولند دبی: 330 درهم

موقعیت دقیق لگولند دبی

LEGOLAND.jpg
لگولند از بهترین تفریحات دبی برای کودکان

 موشن گیت (Motiongate)

گفتیم که دبی صاحب بسیاری از «ترین‌ها» است. یکی از این ترین‌ها مجموعه بزرگ موشن گیت است، یک پارک موضوعی با محوریت هالیوود. موشن گیت از آن دست فضاهایی است که علاقه‌مندان به فیلم‌ها و انیمیشن‌های روز می‌توانند به معنای واقعی از قدم زدن در آن لذت ببرند شاید کمی هزینه ورودی چنین پارک موضوعی به نظر زیاد بیاید؛ اما تصور کنید با همسفر کوچکتان به دیدار لولوخان هتل ترانسیلوانیا می‌روید یا اینکه در قطاری پر از خوراکی‌های مربوط به ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی، سفر می‌کنید! 

اگر از هیجان و لذت این جاهای جذاب نمی‌توانید بگذرید اما هزینه‌ها برایتان سنگین است، سفر کردن با تور اقساطی دبی  یک راه منطقی برای سرشکن کردن هزینه‌ها است. موشن گیت چندین زون دارد که هر کدام از آن‌ها به یکی از ساخته‌های هالیوود می‌پردازد. البته این نکته را نباید فراموش کنید که کودکان کمتر از 12 سال برای بازدید از موشن گیت، نیاز به همراهی یک فرد بزرگسال دارند.

  • ساعات بازدید از موشن گیت: 11 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط موشن گیت: 330 درهم

موقعیت دقیق موشن گیت

motiongate.jpg
موشن گیت تفریح دبی برای کودکان

شهربازی متل (mattel play town dubai)

در سفر به دبی مطمئن باشید قرار نیست به کودکان و نوجوانان بد بگذرد و همه جاهای دیدنی دبی مختص بزرگسالان نیست! این‌طور که از تم پارک‌های این شهر پیداست به ازای هر شرکتی که شخصیتی محبوب خلق کرده یک پارک موضوعی هم در دبی ساخته است! شهر بازی متل یک مجموعه سرپوشیده برای بازی کودکان است هرچند که شاید خیلی از بزرگسالان و نوجوانان هم از دیدن شخصیت‌های محبوبی مانند توماس خوشحال شوند؛ اما برای بچه‌های کوچک‌تر بازی در اینجا لذت دیگری دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر به دبی و استفاده از تفریحات دبی برای کودکان مدت زمان کافی را در نظر بگیرید، مثلا تور دبی ۷ شب و ۸ روز پیشنهاد خوبی برای آن‌هایی است که می‌خواهند حسابی به کودکانشان خوش بگذرد.

  • ساعت بازدید از شهر متل: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط شهر بازی متل: 110 درهم

موقعیت دقیق شهر بازی متل

mattel play town.jpg
شهر بازی متل از جمله تفریحات دبی برای کودکان

جهان مادهش (Modhesh World)

آب و هوای دبی خیلی مناسب گشت‌وگذار در فضای باز نیست و بیشتر افراد برای خوش‌گذرانی بهترین هتل‌های دبی و شهربازی‌های فضای بسته را انتخاب می‌کنند. مادهش ورلد یا همان جهان مادهش یکی از همین پارک‌های فضای بسته است که برای کودکان 2 تا 12 سال طراحی شده و بچه‌ها در آن می‌توانند فعالیت‌های مفید و متنوعی را داشته باشند. مادهش یکی از تم پارک‌های قدیمی دبی محسوب می‌شود؛ اما همچنان با به‌روزشدن مداوم وسایل و تفریحات جزو مکان‌های تفریحی مورد علاقه بسیاری از خانواده‌ها و کودکانشان است.

  • ساعت بازدید از مادهش ورلد: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط مادهش ورلد: ورودی مجموعه رایگان است و قیمت بازی‌ها از 20 درهم شروع می‌شود.

موقعیت دقیق شهربازی مادهش 

modhesh-world-dubai.jpeg
مادهش ورلد خانه بازی کودک دبی

کیدزانیا (kidzania dubi)

آخرین مجموعه‌ای که به عنوان تفریحات خاص دبی برای کودکان به آن اشاره می‌کنیم، کیدزانیا است. کیدزانیا در اصل یک پارک مشاغل است. جای جذابی که بچه می‌توانند تصویری از خودشان در لباس هر شغلی را داشته باشند، اغلب چنین تجربه‌هایی برای کودکان بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. در کیدزانیا امکان تجربه‌های زیادی از حوزه‌های مختلف وجود بچه‌ها می‌توانند به سراغ امتحان کردن خدمات عمومی شهری یا شغل‌های کم مخاطره‌تر بروند و حتی تجربه‌هایی از قبیل کار در صنعت غذا یا ساختمان را داشته باشند.

  • ساعت بازدید از کیدزانیا: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط کیدزانیا: برای بچه‌های 4 تا 16 سال، 195 درهم و بزرگسالان، 80 درهم

موقعیت دقیق کیدزانیا

KidZania.jpg
کیدزانیا یکی از تفریحات دبی برای کودکان

تفریحات آبی دبی برای کودکان

طبیعتاً در اقلیم گرمی مانند دبی، هیچ چیز مانند آب، گرما را از تن شما بیرون نخواهد کرد. درباره وضعیت آب و هوای دبی در مطلب راهنمای سفر به دبی به اندازه کافی برایتان گفتیم، البته تفریحات و دیدنی‌های دبی به آبتنی محدود نمی‌شود. گاهی دیدن آکواریوم، تجربه غواصی در عمیق‌ترین بخش‌های ممکن یک موزه هم جذاب است. البته، باید این نکته را هم بدانید که دبی در این حوزه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قرار نیست ترین‌های این شهر محدود به پارک‌های بازی در آن شود.

آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال با بیش از 10 میلیون لیتر ظرفیت آب، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم های جهان است. این آکواریوم می‌تواند جای خوبی برای آشتی دادن بچه با جهان زیر آب و موجودات آن باشد یک باغ وحش با تنوع زیاد از ماهی‌های بی‌خطر و کوچک گرفته تا کوسه‌های قاتل! جالب اینجاست قرار نیست در این آکواریوم، شما فقط شاهد حرکت آبزیان در تونل و دیواره‌های اطراف آن باشید. در برخی از بخش‌ها، حتی می‌توانید غواصی کنید و از یک تجربه تازه و جدید هم لذت ببرید. البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده کودکان از آکواریوم منوط به حضور فردی بزرگسال در کنار آن‌هاست.

  • ساعت کار آکواریوم دبی مال: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط آکواریوم دبی مال: 100 درهم

 موقعیت دقیق آکواریوم دبی مال 

عکس.jpg
آکواریوم دبی به عنوان دیدنی های دبی برای کودکان

آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium)

اگر بیشتر از یادگیری و دیدن گونه‌های مختلف آبزی دوست دارید همسفر کوچکتان با قصه‌ها همراه شود، آکواریوم لاست چمبرز جای مناسبی برای شماست. این آکواریوم دبی شما را به جهانی غرق شده می‌برد. برای دیدن این آکواریوم همسفر شما باید حداقل 6 سال داشته باشد و البته حتماً بازدید از لاست چمبرز به همراه فردی بزرگسال انجام شود. از طرف دیگر، درباره مکان‌های این چنینی در نظر داشته باشید که برای گشت و گذار و دیدن آن، حداقل باید 2 تا 3 ساعت زمان را در نظر بگیرید.

  • ساعت کار لاست چمبرز: 10 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط لاست چمبرز: 135 درهم

 موقعیت دقیق آکواریوم لاست چمبرز

Things-to-do-at-Lost-Chambers-Aquarium.jpg
آکواریم لاست چمبرز تفریح دبی برای کودکان

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در دبی برای کودکان، رفتن به پارک آبی آکواونچر به عنوان یکی از بهترین پارک های آبی دبی است. هرچند که این پارک آبی برای سنین کمتر هزینه زیادتری را شامل می‌شود، اما تجربه لذت‌بخش این پارک آبی عظیم، حتماً برای کودکان تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود. در واقع، آکواونچر در حاشیه هتل مشهور آتلانتیس قرار دارد، از این رو والدین و بزرگسالان می‌توانند شانس استفاده از امکانات دیگری که در این منطقه فراهم شده را هم داشته باشند. در این پارک آبی، وسایل بازی مناسبی برای کودکان تهیه شده است که خطری ندارد و می‌توان زمان خانوادگی خوبی را در پارک گذراند.

  • ساعت بازدید از پارک آبی آکواونچر: 10 صبح تا 6 بعد ازظهر (ساعت پایان کار پارک با توجه به فصل و زمان غروب آفتاب متفاوت است)
  • قیمت بلیط پارک آبی آکواونچر: 459 درهم برای کودکان و 299 درهم برای بزرگسالان

موقعیت دقیق پارک آبی آکوآونچر

Atlantis-Aquaventure-Ride.jpg
پارک آبی آکواونچر یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دبی برای کودکان

 تفریحات خانوادگی دبی برای کودکان

تا اینجای این مطلب از مجله گردشگری لست سکند تلاش کردیم تفریحات دبی برای کودکان و نوجوانان را در دو دسته‌بندی مشخص برای شما معرفی کنیم؛ اما همه تفریحات دبی در این دسته قرار نمی‌گیرند و برخی از تفریحات که اتفاقا بسیار شاد و خانوادگی هستند در دسته‌بندی خاصی جای نمی‌گیرند. برای همین در این بخش به سراغ این موارد رفته‌ایم که ممکن است هر کدام در نوع خود حتی منحصربه‌فرد باشد. 

پیست اسکی (Ski Dubai)

هرکس به دبی سفر می‌کند اولین تصویری که از این شهر دارد یک فضای گرم و نسبتاً کویری است. حالا تصور کنید که خاطره‌ای که برای دیگران از دبی تعریف می‌کنید تجربه برف‌بازی یا اسکی در این شهر باشد! پیست اسکی دبی 4500 متر مساحت دارد و برای آن 5 سطح مختلف در نظر گرفته‌اند به همین دلیل جای خوبی برای تفریحی بی‌خطر برای کودکان است. در این پارک برفی انواع تفریحات از سر خوردن با تیوب تا بازدید از پنگوئن‌ها را می‌توانید در برنامه‌تان قرار دهید. در واقع پارک برفی دبی یک پکیج کامل برای دوری از هوای گرم این شهر است.

  • ساعت کار پیست اسکی دبی: 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط پیست اسکی دبی: بخش‌های مختلف بلیط‌های متفاوتی دارند و از 220 درهم تا 450 درهم قیمت بلیط‌ها متفاوت است.

موقعیت دقیق پیست اسکی دبی

ski-resort_ski-dubai-mall-of-the-emirates.jpg
پیست اسکی دبی تفریح دبی برای کودکان

چرخ‌وفلک عین الدبی (ain dubi)

این بار هم در لیست تفریحات یک «ترین» دیگر داریم، عین الدبی که عنوان بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان را به دوش می‌کشد، یک تفریح فراموش نشدنی است. البته شاید برای بچه‌های کوچک چندان تفریح جذابی نباشد؛ اما اگر در جمعتان نوجوانی دارید که ترس از ارتفاع ندارد، حتماً برای یک بار هم که شده بهتر است این چرخ‌وفلک را امتحان کند. یک نکته دیگر که پیش از خرید بلیط عین الدبی باید در نظر بگیرید این است که افراد کمتر از 16 سال بدون همراهی یک فرد بزرگسال که حداقل 21 سال دارد، نمی‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

  • ساعات بازدید از چرخ و فلک عین دبی: در حال حاضر تعطیل است 
  • هزینه بازدید از چرخ و فلک عین دبی: شروع از 130 درهم امارات (بلیط کودکان 100 درهم امارات)

موقعیت دقیق چرخ و فلک عین الدبی

Ain-Dubai-024-fb.jpg
چرخ‌وفلک عین الدبی یکی از دیدنی های دبی برای کودکان

پست یخی دبی (Dubai Ice Rink)

اگر دوست دارید به جایی بروید که هیچکس حوصله اش سر نرود، باید دبی مال را امتحان کنید. حتما متوجه شده‌اید که تعدادی از تفریحات خاصی که معرفی کردیم یا در دبی مال که یکی از بهترین مراکز خرید دبی است واقع شده یا فاصله کمی با آن دارد. از جمله تفریحاتی که می‌توانید با خیال راحت با کودکان همراهتان داشته باشید استفاده از پیست یخی این مال است که تقریبا با هر سنی می‌توان از آن استفاده کرد.

  • ساعت بازدید از پیست یخی: 10 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیط پیست یخی: 110 درهم

موقعیت دقیق پیست یخی دبی

-dubai-ice-rink-.jpg
پست یخی دبی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان

سیاره سبز دبی (the green planet dubai)

با یک اردوی چندساعته به دل جنگل‌های بارانی چطورید؟ دبی برای شما جنگلی در فضای بسته تدارک دیده است! در مجموعه سیاره سبز یا گرین پلنت دبی بیشتر از 3 هزار نوع مختلف گیاهان جنگل‌های بارانی پیدا می‌شوند و به غیر از آن، بچه‌ها فرصت آشنایی با گونه مختلف پرندگان و حیوانات را در فضایی شبیه به زیستگاه اصلی‌شان دارند. حتی در اگر بخواهید این امکان برایتان وجود دارد که تجربه کمپینگ در این جنگل را داشته باشید! بازدید از این مکان، مختص به سن خاصی نیست و همه اعضای خانواده می‌توانند از قدم زدن در بین درختان و دیدن موجودات مختلف لذت ببرند.

  • ساعت بازدید از سیاره سبز دبی: 10 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیط سیاره سبز دبی:  160 درهم 

موقعیت دقیق سیاره سبز دبی

The Green Planet.jpg
سیاره سبز دبی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان

سخن آخر

 تصویری که اغلب افراد از شهر دبی دارند مربوط به چند هتل و برج مشهور در آن است؛ اما واقعیت این است که این روزها این شهر یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان است. البته باید در نظر داشت که به هیچ عنوان دبی را نمی‌توان مقصدی ارزان دانست؛ بلکه اگر جوینده خوبی باشید، می‌توانید قدم مثبتی در این راه بردارید. یک تور ارزان و به صرفه به شما کمک می‌کند تا برای دیدنی‌ها و تفریحات دبی هزینه بیشتری کنید. برای پیدا کردن این تورها پیشنهاد ما سر زدن به صفحه تور دبی لست‌سکند است، در آن‌جا شما می‌توانید از بین آژانس‌های متنوعی که به برگزاری تور دبی می‌پردازند مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

 هر سفر ممکن است به نیت و قصدی انجام شود. خیلی از افرادی که به سراغ خاورمیانه می‌آیند انتظار دیدن سایت‌های بزرگ تاریخی و رسوم فرهنگی مختلف را دارند؛ اما دبی با پیشرفت‌های هر روزه خودش نشان داده که این منطقه برای افرادی که به خوش‌گذرانی و لذت بردن از امکانات خاص و لوکس سفر می‌کنند هم حرفی برای گفتن دارد، به خصوص حالا که هر روز یک قدم جدید در صنعت خوشگذرانی بر می‌دارد، از پارک‌های موضوعی خاص گرفته تا مجموعه‌های آموزشی که همه‌شان به نوعی جزو تفریحات دبی برای کودکان هستند. راستی شما به عنوان مسافر بعدی این شهر چرا دوست دارید به آنجا سفر کنید؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.