تفریحات رایگان دبی؛ 15 تفریح و جای دیدنی رایگان در دبی

4.2
از 14 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خوش‌گذرانی بدون هزینه در یکی از گرانترین شهرهای خاورمیانه
21 مهر 1402 08:00
1

وقتی از تفریحات رایگان در دبی حرف می‌زنیم، طبیعی است که افراد تعجب کنند. دبی ابداً شهر ارزانی نیست! اما در این مطلب قرار است به سراغ فعالیت‌هایی برویم که در این شهر نیازی به صرف هزینه ندارند. بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید و برایتان مهم است که با قرار دادن تفریحات رایگان در لیست گشت‌وگذارتان، کمی هزینه‌ها را کاهش دهید، جای درستی آمده‌اید. این مطلب دقیقاً برای شماست و ما در مجله گردشگری لست‌سکند از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و حتی طبیعی خواهیم گفت که بدون هزینه ورودی پذیرای شما هستند.

تفریحات رایگان دبی چیست؟ 

محوطه برج الخلیفه، آب‌نمای موزیکال، خیابان السرکال، مجسمه بال‌های مکزیکی، دبی کریک، آبشار کانال دبی، مرکز هنری جمیل، دبی مال، سواحل دبی، موزه سکه، موزه قهوه و پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور از جمله تفریحات رایگان دبی شناخته می‌شوند که شما در سفر به دبی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه، سعی کردیم هر کدام از این دیدنی های رایگان دبی را توضیح دهیم، تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفرتان داشته باشید.

دیدنی های رایگان دبی در فضای شهر

یکی از بهترین کارهای کم‌هزینه‌ای که برای لذت بردن از دبی می‌توانید انجام دهید، قدم زدن در سطح شهر و دیدن جاذبه‌های شهری رایگان است. دبی پر از خیابان‌های خاص و ساختمان‌های مشهور است که حتی دیدن آن‌ها از بیرون و در خیابان هم خالی‌ازلطف نیست. در واقع، استفاده از تفریحات رایگان شهر، یکی از روش‌های سفر ارزان به دبی است. به همین دلیل هم اولین گروه از تفریحات رایگان دبی را به دیدنی‌های این شهر اختصاص داده‌ایم.

محوطه برج خلیفه  

برج خلیفه نه‌فقط مهم‌ترین نماد دبی، بلکه بلندترین ساختمان جهان است. درمورد برج خلیفه در مطلب جاهای دیدنی دبی مفصل توضیح داده‌ایم و حالا می‌خواهیم از جاذبه‌های بیرون این برج بگوییم. دیدن بلندترین سازه دست بشر به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز است؛ اما اگر روبه‌روی آن شاهد آتش‌بازی باشیم، لذت دیگری دارد. البته نباید از کافه‌های اطراف و آب‌نماهای زیبایش هم غافل شد و شاید جذاب‌تر از همه، نمایش‌های تبلیغی آخر هفته روی بدنه برج باشد که یکی از گران‌قیمت‌ترین تبلیغات جهان به‌حساب می‌آید و فرد می‌تواند با پرداخت مبلغ هنگفتی، دقایقی تصویر موردنظرش را روی برج بیندازد.

  •  آدرس برج خلیفه: بلوار شیخ محمد بن راشد

موقعیت دقیق برج خلیفه

NYE-Burj-001.jpeg
دیدن آتش بازی، از جمله تفریحات رایگان در دبی

خیابان السرکال

خیابان السرکال، مختص علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر است و حدود 20 گالری را در 100 هزار متر فضا، جای داده است. در این محوطه، آثار خاص هنری در زمینه هنرهای تجسمی و سایر هنرهای دیگر و آثاری از هنرمندان سراسر جهان گردآوری شده است. گشت‌وگذار در بیشتر بخش‌های این خیابان، نیازی به صرف هزینه ندارد و شما به‌صورت رایگان می‌توانید از این آثار هنری لذت ببرید.

  • ساعت بازدید از خیابان السرکال: از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر
  • آدرس خیابان السرکال: غرب دبی، منطقه صنعتی القوز، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق خیابان السرکال 

The-Yard-at-Alserkal-Avenue-1.jpg
بخشی از خیابان السرکال 

مجسمه بال‌های مکزیکی

یک قاب زیبا همه چیزی است که شما از سفر به دبی نیاز دارید. این قاب زیبا را می‌توانید جلوی مجسمه بال‌های مکزیک بسازید، درحالی‌که دو بال فرشته روی شانه‌هایتان است و پشت سر، نمای زیبایی از برج خلیفه دارید. اینجا شاید بهترین مکان برای ثبت عکس یادگاری‌تان از سفر به دبی باشد. به‌ویژه اگر با تور دبی 5 شب و 6 روز به این شهر سفر کرده باشید و زمان کافی برای گشتن در میان شهر داشته باشید.

  • آدرس مجسمه بال‌های مکزیکی: بلوار شیخ محمد بن راشد

موقعیت دقیق بال‌های مکزیکی در دبی

nHhJCHy6-MyDowntownDubai_1.jpg
عکاسی با بال‌های مکزیکی، از تفریحات رایگان دبی

دبی کریک 

از میان شهر دبی، نهری بزرگ می‌گذرد که بخش‌های دیره و بور را از هم جدا می‌کند. طول این نهر 14 کیلومتر است و شما ممکن است در قسمت‌های مختلفی از شهر، امکان قدم زدن در حاشیه آن را داشته باشید. در کنار دبی کریک، مسیرهایی مناسب پیاده‌روی ساخته شده است و شما می‌توانید در تمام مدت قدم زدن، از نمای زیبای آن و همین‌طور قایق‌های شناور روی آب لذت ببرید.

موقعیت دقیق دبی کریک

364jSbSY-Things-to-do-Dubai-Creek-1.jpg
دبی کریک نهر بزرگ شهر دبی

آبشار کانال دبی

آبشار کانال دبی، یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری است که می‌توانید در دبی پیدا کنید این آبشار در منطقه مارینای دبی قرار دارد و به‌واسطه نورپردازی زیبایی که برای آن در نظر گرفته شده، به‌عنوان یکی از بهترین مناطق دیدنی دبی در شب شناخته می‌شود. اگر برای اقامتی اقتصادی در این شهر قصد دارید به سراغ بهترین هتل‌ های 3 ستاره دبی بروید آبشار کانال دبی انتخاب خوبی برای اقامت شماست؛ چراکه در نزدیکی تعداد زیادی از هتل‌های 3 ستاره قرار گرفته است.

  • آدرس آبشار کانال دبی: اتوبان شیخ زاید، حوالی برج‌های تجارت جهانی 

موقعیت دقیق آبشار کانال دبی

1b5df684ca046b9903c4ca7ca21e6532-sheikh-zayed-bridge-waterfall.jpg
آبشار کانال دبی، از جاهای دیدنی رایگان دبی

فواره دبی

فواره دبی فقط یک آب‌نمای زیبا نیست؛ بلکه لقب بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان را هم به دوش می‌کشد. اینکه چرا فواره دبی یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی است، نیازی به توضیح ندارد. تماشای رقص قطره‌های آب با نوای موسیقی، برای چند ساعت هم که شده، می‌تواند افراد را سرگرم نگه دارد. همان‌طور که گفتیم، این شهر پر از «ترین‌»های مختلف در حوزه‌های گوناگون است و بد نیست پیش از سفر با مطالعه مقالات مختلف، اطلاعاتی درباره چندوچون سفر به دبی به دست آورید.

  • آدرس فواره دبی: خیابان شیخ محمد بن راشد، دریاچه مصنوعی

راهنمای قدم‌به‌قدم سفر به دبی

موقعیت دقیق فواره دبی

1-13.jpg
تماشای نمایش فواره موزیکال یکی از تفریحات رایگان دبی

جاهای دیدنی رایگان دبی

قرار نیست تمام فعالیت‌های رایگان شما در دبی محدود به قدم زدن در خیابان و دیدن بناها و ساختمان‌ها از دور باشد. در بین جاهای دیدنی رایگان دبی، بناهای جالبی مثل موزه‌ها وجود دارند که بدون پرداخت ورودی، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید البته این بناها به موزه‌ها ختم نمی‌شوند و برخی از آن‌ها صرفاً به‌خاطر اینکه صاحب چندین جاذبه خاص هستند، به شما معرفی می‌شوند. یکی از مزیت‌های این مورد از تفریحات رایگان دبی این است که محدودیت زمانی ندارد و شما در هر فصلی از سال می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید؛ چه با تور دبی آبان سفر کنید و چه تور مرداد و شهریور.

مرکز هنری جمیل 

همان‌طور که می‌دانید، این روزها دبی تبدیل به بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به هنر شده است. نمایشگاه‌های عظیم، حضور هنرمندان برجسته و کارگاه‌هایی که تنها در این شهر می‌توان پیدا کرد، دبی را به‌جای خوبی برای هنردوستان تبدیل کرده است. در این میان، مرکز هنری جمیل ازجمله جاهایی است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه ورودی به آن سر بزنید و با دیدن آثار هنری لذت ببرید.

  • آدرس مرکز هنری جمیل: منطقه جداف
  •  ساعت کار مرکز هنری جمیل: 10 صبح تا 8 شب

 موقعیت دقیق مرکز هنری جمیل

Rory-Gardiner_02.jpg
نمایی از مرکز هنری جمیل

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا هم گرچه به عظمت برج خلیفه یا برج العرب نیست، اما آن هم به‌عنوان یکی از نمادهای مهم شهری دبی شناخته می‌شود. این مسجد با الهام‌گرفتن از معماری مصر و سوریه ساخته شده و دیدنش راه خوبی برای نزدیک‌تر شدن به فرهنگ اصیل مردم دبی است. البته پیشنهاد ما به شما این است که بازدید از مسجد را به ساعاتی به‌غیر از زمان‌های برگزاری نمازهای یومیه موکول کنید.

  • آدرس مسجد جمیرا: انتهای جاده ساحل جمیرا
  • ساعات بازدید از مسجد جمیرا: 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق مسجد جمیرا

38075542266_88b10fda27_b_20190604114606_20190604115002.jpg
مسجد جمیرا، از جاهای دیدنی رایگان دبی

دبی مال 

در این مطلب، قصد نداریم به بهترین مراکز خرید دبی بپردازیم؛ اما بدون اشاره به دبی مال، عملاً بازدید از شهری مانند دبی نیمه‌کاره می‌ماند. دبی مال توانسته به خودش لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان را بدهد؛ اما شهرتش تنها به‌واسطه تعداد زیاد فروشگاه‌ها و مغازه‌هایش نیست؛ بلکه به‌خاطر انواع‌واقسام تفریحات و دیدنی‌هایی است که مردم می‌توانند با رفتن به دبی مال آن را ببینید گرچه بیشتر آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارند، اما در زمان کوتاهی بخشی از آن‌ها را بدون هزینه می‌توان دید؛ مثلاً شما می‌توانید قسمت‌هایی از آکواریوم دبی مال را که در بخش‌های عمومی قابل دیدن است را ببینید و به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی از آن لذت ببرید.

  •  آدرس دبی مال: مرکز شهر دبی، خیابان فایننشال سنتر
  • ساعت بازدید از دبی مال: 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق دبی مال

the-dubai-mall-information.jpg
دبی مال، از جاهای دیدنی رایگان دبی

موزه سکه 

هرچند که تقریباً همه موزه‌های دبی را باید با خرید بلیط ورودی دید، اما دو موزه در شهر وجود دارند که به شما امکان بازدید رایگان می‌دهند؛ یکی از این موزه‌ها موزه سکه دبی است. این موزه حدود بیست سال پیش در یکی از خانه‌های تاریخی مربوط به بومیان احداث شده است و در آن می‌توانید انواع سکه‌های اماراتی و اطلاعات مربوط به آن‌ها را ببینید.

  • ساعت بازدید از موزه سکه دبی: 8 صبح تا 3 بعدازظهر
  • آدرس موزه سکه دبی: محله الفهیدی

 موقعیت دقیق موزه سکه دبی

coin-gallery-entrance.png
موزه سکه دبی، از دیدنی های رایگان دبی

موزه قهوه 

دومین مورد از موزه‌های رایگان دبی، موزه قهوه است. قهوه سالیان سال است که به عنوان یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مردم عرب شناخته می‌شود. به همین دلیل در شهر دبی یک موزه را به خود اختصاص داده است. در این موزه می‌توانید از تاریخ قهوه، روند تولید و انواع آن بدانید و پس از گشت‌وگذار در آن، سری به کافه موزه بزنید و خودتان را یک فنجان قهوه مهمان کنید.

  • ساعت بازدید از موزه قهوه دبی: 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • آدرس موزه قهوه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه قهوه 

Coffee-Museum__2018_Dubai-Coffee-Museum_001.jpg
موزه قهوه، از تفریحات دبی برای علاقه‌مندان به قهوه

سایر فعالیت‌های رایگان در دبی 

در کنار دیدنی‌ های رایگان دبی، بد نیست درمورد سایر فعالیت‌ها و تفریحاتی که به صورت رایگان در دبی می‌توانید انجام دهید هم بدانید. این فعالیت‌ها گاهی مربوط به افراد با سلیقه خاص هستند و گاهی به‌سادگی یک پیک‌نیک خانوادگی برای همه جذاب است. شاید جالب باشد بدانید همیشه افرادی که محدودیت مالی دارند به‌دنبال امکانات و تفریحات رایگان نمی‌روند. گاهی افراد برای مدیریت هزینه‌های سفر این کار را می‌کنند و حتی بعضی از افراد که اهل هزینه کردن در سفر هستند؛ مثلاً به‌محض رسیدن به دبی، خودرو آفرود کرایه می‌کنند و به‌وسیله آن به کویر می‌روند. این افراد، برای حرفه‌ای سفر کردن از تور اقساطی دبی استفاده می‌کنند یا به سراغ مناطق خاص اما رایگان می‌روند تا سفرشان از تجربه‌های ویژه پر شود. در ادامه به تعدادی از این تفریحات رایگان دبی اشاره می‌کنیم.

سواحل رایگان دبی 

دبی سواحل خصوصی زیادی دارد که بیشتر آن‌ها متعلق به هتل‌ها هستند. این موضوع، باعث نگرانی بسیاری از مسافران می‌شود؛ چون درصورتی‌که آن‌ها در هتل‌های ساحلی و گران‌قیمت اتاق رزرو نکرده باشند، احتمالاً نمی‌توانند از امکانات سواحل آفتابی دبی استفاده کنند؛ اما باید به شما بگوییم که این‌طور نیست و این شهر، صاحب چندین ساحل رایگان است که اگر در جستجوی تفریحات رایگان دبی باشید، به‌سادگی می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. تعدادی از این ساحل‌ها عبارت‌اند از:

  • ساحل جمیرا
  • ساحل لامر
  • ساحل کایت 
  • ساحل الصفوح
  • ساحل مارینا
dubai-beach.jpg
سواحل، از مشهورترین تفریحات رایگان در دبی

پرنده‌نگری

 یک تفریح خاص برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش، رفتن به پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور و دیدن پرندگان است. به‌طورکلی، پرنده‌نگری جزو فعالیت‌های محبوبی است که از طرف بسیاری از علاقه‌مندان به حیات‌وحش دنبال می‌شود. رفتن به رأس الخور دبی رایگان است و اگر علاقه و همین‌طور امکانات پرنده‌نگری دارید، این فرصت را از دست ندهید.

  •  آدرس پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور: جاده رأس الخور

موقعیت دقیق پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور

GettyImages-559150171-5a0096119e9427003c92f3c0.jpg
پرندگان مهاجر در رأس الخور

پارک البرشا پوند

یکی از بهترین جاهایی که همه خانواده می‌توانند با هم از آن لذت ببرند، پارک البرشا پوند است. این پارک به سبک و سیاق انگلیسی ساخته شده و هم فضایی مناسب برای بازی بچه‌ها در نظر گرفته شده و هم خانواده‌ها می‌توانند از نورپردازی زیبا و دریاچه مصنوعی دیدنی‌اش لذت ببرند. در واقع، این پارک یک تفریح رایگان دبی است که اگر از گردش در مراکز خرید همیشه شلوغ دبی خسته شده باشید، فرصت استراحت به شما می‌دهد.

موقعیت دقیق پارک البرشا پوند

al-barsha-pond-park.jpg
پارک البرشا پوند، یکی از تفریحات خانوادگی دبی

پارک آبی آکواونچر

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی، رفتن به پارک آبی آکواونچر است. اما آیا می‌دانستید که امکان استفاده رایگان از این پارک آبی هم وجود دارد؟ در واقع این پارک را نمی‌توان به عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی دانست، چراکه همیشه و به‌صورت ثابت امکان استفاده رایگان از آن وجود ندارد؛ اما شاید جالب باشد بدانید مجموعه آکواونچر امکان استفاده رایگان در روز تولد را برای هر فرد در نظر گرفته است، البته فردی که تولدش است، می‌تواند دو همراه را با 20 درصد تخفیف به پارک ببرد.

  • ساعت بازدید از پارک آبی آکواونچر: از ساعت 9:30 صبح تا 6 بعدازظهر
  • آدرس پارک آبی آکواونچر: خیابان الهلال دبی، آتلانتیس دِ پالم

بهترین پارک های آبی دبی کجاست؟

موقعیت دقیق پارک آبی آکوآونچر

99.jpg
پارک آبی آکواونچر از محبوب‌ترین مقصدها در سفر به دبی 

خرید تور دبی

بعد از برنامه‌ریزی، اولین قدم شما برای رفتن به دبی و استفاده از همه امکانات آن چه امکانات پولی و چه رایگان، خرید تور دبی است. اما برای پیدا کردن بهترین قیمت و هتل با دسترسی مناسب به جاذبه‌های موردنظرتان، می‌توانید به‌سادگی به صفحه تورهای دبی لست‌سکند بروید و با تنظیم فیلترهای مختلف، چیزی که بیشتر به برنامه شما نزدیک است را انتخاب کنید.

سخن آخر

پیدا کردن تفریحات رایگان دبی کار چندان ساده‌ای نیست یا حتی شاید بهتر باشد که بگوییم پیدا کردن کارهای رایگان در دبی کار سختی است! اما هیچ غیرممکنی وجود ندارد. در این مطلب تلاش کردیم با شمردن دیدنی‌های رایگان دبی این تصور را کمی تغییر دهیم؛ هرچند باید قبول کرد هیچ‌کس تنها برای استفاده از این تفریحات رایگان به مرکز مدرن‌ترین دیدنی‌ها و تفریحات خاورمیانه نمی‌رود! اما این موارد به شما کمک می‌کند تا کمی از هزینه‌های سفر به دبی کم کنید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.