بزرگترین چرخ و فلک جهان؛ حقایقی از چرخ و فلک دبی + قیمت

4.3
از 154 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بزرگترین چرخ و فلک دنیا؛ همه چیز در مورد چرخ و فلک دبی + عکس
26 بهمن 1402 08:00
24

می‌دانید بزرگترین چرخ و فلک جهان در کدام کشور است؟ باید بگوییم که بزرگترین چرخ و فلک دنیا، در دبی قرار دارد. دبی شهر شگفتی‌هاست و وقتی صحبت از ساخت‌وساز در دبی و امارات به میان می‌آید، همیشه باید انتظار شکستن رکوردها را داشته باشیم. چرخ و فلک دبی جاذبه‌‌ای تفریحی است که به‌تازگی افتتاح شده و لقب بزرگترین چرخ و فلک جهان را از آن خود کرده است. این چرخ و فلک در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است و سالانه بسیاری از گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در این مطلب از لست‌سکند به‌طور مفصل با چرخ و فلک عین دبی آشنا می‌شوید و از قیمت بلیطش باخبر می‌شوید.

02.jpg

  

بزرگترین چرخ و فلک دنیا

چرخ و فلک دبی که آن را با نام‌های چشم دبی و عین دبی هم می‌شناسند، با ارتفاع 250 متر، بزرگترین چرخ و فلک دنیاست که در جزیره بلو واترز دبی واقع شده است. این سازه عظیم با الهام از چرخ‌وفلک معروف چشم لندن ساخته شده؛ اما 115 متر بلندتر از آن است. این سازه بزرگ، توانسته به‌عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا در فهرست چرخ‌وفلک‌های جهان شناخته شود و در رتبه نخست این جدول قرار گیرد.

لیست کامل جاهای دیدنی دبی

tallest ferris wheel in the world.jpg
جدول 20 چرخ‌وفلک بزرگ دنیا

افتتاح بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

در ماه می 2015 بود که امارات از ساخت بزرگترین چرخ و فلک جهان خبر داد. در نهایت پس از گذشت 8 سال، مراحل ساخت چرخ و فلک چشم دبی تمام شد و در تاریخ 21 اکتبر سال 2021 از این جاذبه تفریحی بزرگ رونمایی شد. چرخ و فلک عین دبی در جزیره مصنوعی بلو واترز واقع شده است و یکی از مهم‌ترین تفریحات دبی محسوب می‌شود.

چرخ و فلک چشم دبی
عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک جهان

ویژگی چرخ و فلک عین دبی

در چرخ و فلک عین دبی 48 اتاقک یا کپسول ساخته شده است که درمجموع ظرفیت 1750 مسافر را به‌طور هم‌زمان دارد. این بزرگی سبب شده است تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود 38 دقیقه طول بکشد. اتاقک‌های بزرگترین چرخ و فلک دنیا توسط شرکت هیوندا طراحی و ساخته شده‌اند. این اتاقک‌ها به‌نحوی هستند که می‌توان از آن‌ها چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان‌خراش‌های دبی را به‌صورت 360 درجه مشاهده کرد. همچنین همه این اتاقک‌ها به سیستم تهویه هوا، وای‌فای رایگان و کف‌پوش مجهزند. در هر 48 اتاقک چرخ و فلک عین دبی نیز، ظرفیت حمل 40 نفر وجود دارد. توجه داشته باشید که افراد کمتر از 12 سال، فقط در صورت همراهی با یک شخص بالغ و بیشتر از 21 سال، می‌توانند سوار بزرگترین چرخ و فلک جهان شوند.

ویدئویی از بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی هم‌اکنون از 130 درهم امارات آغاز می‌شود. البته هزینه بلیط برای کودکان 3 تا 12 سال کمتر است. گردشگران به‌طور معمول 7 روز هفته از ساعت 12 ظهر تا 10 شب می‌توانند از آن‌ استفاده کنند؛ بنابراین اگر با تور دبی 4 شب و 5 روز به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید از این چرخ‌وفلک بازدید کنید و لذت ببرید. برای تهیه بلیط چرخ و فلک عین دبی می‌توانید به وبسایت این چرخ‌وفلک مراجعه کنید. البته بلیط‌های چرخ و فلک دبی متنوع است و هرکدام خدماتی را پوشش می‌دهند و به‌طور کلی به 9 دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که چهار مورد از پرطرف‌دارترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. کابین مشاهده (Observation Cabin): در کابین مشاهده، گردشگران می‌توانند ارزان‌ترین بلیط‌های چرخ و فلک دبی را خریداری کنند که شامل مشاهده و لذت بردن از مناظر بالای چرخ‌وفلک می‌شود.

  2. کابین ناهارخوری (Dining): در این کابین برای گردشگران و بازدیدکنندگان بزرگترین چرخ و فلک جهان، غذا سرو می‌شود. از انواع پیتزاهای مختلف گرفته تا غذاهای متنوع دیگر را می‌توانید در آسمان دبی میل کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.
  3. دورهمی‌ها (Social Experiences): در بلیط‌های دورهمی می‌توانید به لانژ و نوشیدنی‌‌های داخل اتاقک‌ها دسترسی داشته باشید. این کابین مناسب دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است و سه نوع مختلف دارد. البته بعضی بلیط‌های این گروه، برای افراد بیشتر از 21 سال است.

  4. کابین‌ خصوصی (Private Cabin): قیمت بلیط‌های کابین خصوصی، به‌مراتب از سایر موارد گفته‌شده‌، بیشتر است. شما در کابین VIP بزرگترین چرخ و فلک دنیا، می‌توانید جشن‌های عروسی، تولد، سالگردهای ازدواج و سایر مناسبت‌های دل‌خواهتان را برگزار کنید.

ساخت چنین جاذبه گردشگری پرهزینه‌ای، باعث شده‌ است تا قیمت چرخ و فلک دبی در مقایسه با دیگر چرخ‌وفلک‌های معمولی که می‌شناسیم گران‌تر باشد. اگر دوست دارید سوار این چرخ‌وفلک شوید؛ اما نگران هزینه‌های سفرتان هستید، می‌توانید با استفاده از تور اقساطی دبی، هزینه تور را به‌صورت قسطی پرداخت کنید و بدین صورت مدیریت مالی بهتری برای سفرتان داشته باشید.

چرخ و فلک دبی
نمایی از اتاقک چرخ و فلک چشم دبی
اتاقک چرخ و فلک عین
اتاقک بزرگترین چرخ و فلک دنیا، با میز ناهارخوری

حقایقی جالب از چرخ و فلک عین دبی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، چشم دبی یا همان چرخ و فلک عین دبی، ‌بزرگترین چرخ و فلک جهان است. اکنون برای اینکه به‌طور ملموس‌تری از بزرگی این جاذبه آگاه شوید، توجه شما را به برخی حقایق جلب می‌کنیم تا اگر می‌خواهید با تور دبی نوروز به این شهر بروید و از این چرخ‌وفلک دیدن کنید، از شگفتی‌های آن آگاه باشید.

  • طول تمامی کابل‌های سیمی به‌کاررفته در بلندترین چرخ و فلک دنیا، حدود 2400 کیلومتر است. برای درک بزرگی این رقم می‌توان گفت که فاصله بین قاهره و دبی هم 2400 کیلومتر است.
  • وزن هرکدام از پره‌های چرخ و فلک دبی، پنج تن است و طول هرکدام از آن‌ها بیشتر از طول یک زمین فوتبال است. 
  • طوقه یا هسته مرکزی چرخ و فلک دبی، وزنی معادل با 13 هواپیمای Airbus A380S دارد.
  • در ساخت چرخ و فلک عین دبی، 33 درصد فلز بیشتری در مقایسه با برج ایفل به‌کاررفته است. 
  • درمجموع بیش از 11200 تن فلز برای ساخت‌وساز عین دبی استفاده شده است. 
  • مجموع زمان کار کارگران و کارمندان برای ساخت این چرخ‌وفلک، از مرز 9 میلیون ساعت گذشته است.
چرخ و فلک چشم دبی
چرخ و فلک چشم دبی

نحوه ساخت چرخ و فلک عین دبی

برای ساخت چرخ و فلک عین دبی، تلاشی جهانی صورت گرفته است. بیش از 10 کشور برای ساخت این غول فولادی گرد هم آمده‌اند که از آن‌ها می‌توانیم به کره جنوبی، آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند اشاره کنیم. قطعات این چرخ‌وفلک در امارات ساخته و از آنجا به جزیره آب‌های آبی منتقل شده است. قطر قسمت مرکزی چرخ‌وفلک 6.5 متر است و از یک فولاد بسیار باکیفیت تشکیل شده است که از آن در صنایع اتمی استفاده می‌کنند. این فولاد، وزن کمتری از فولاد معمولی دارد؛ اما مقاوم‌تر است.

آیا چرخ و فلک عین دبی بسته شده است؟

چرخ و فلک عین دبی به‌طور موقت از تاریخ 14 مارس سال 2022 به‌منظور توسعه امکانات و خدمات، تعطیل شده است. طبق اولین اطلاعیه وبسایت رسمی چرخ و فلک عین دبی، قرار بود این تعطیلی تا پایان ماه رمضان باشد؛ اما این وبگاه در یک اطلاعیه جدید اعلام کرد که این تعطیلی موقت تا ماه‌های تابستان نیز ادامه خواهد داشت. درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درباره زمان دقیق بازگشایی این چرخ‌وفلک در دسترس نیست و طبق آخرین مطلب وبگاه عین دبی، زمان دقیق بازگشایی آن، از طریق همین وبگاه به گردشگران اطلاع‌رسانی می‌شود.

راهنمای کامل سفر به دبی

چگونه به چرخ و فلک عین دبی برویم؟

چرخ و فلک عین دبی در جزیره «Bluewaters» در مارینای دبی قرار گرفته است. اگر قصد دارید برای رسیدن عین دبی دنیا رانندگی کنید، می‌توانید از خیابان شیخ زاید، تابلو‌های خیابان D59 السبخا را دنبال کنید. سپس از خروجی 29 وارد این خیابان شوید و راه را ادامه دهید تا به جزیره‌ای برسید که چرخ و فلک عین دبی در آن قرار دارد. حتی از چند کیلومتری این جزیره هم می‌توانید بلندترین چرخ و فلک جهان را ببینید. اگر قصد دارید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی دبی از بزرگترین چرخ و فلک دنیا دیدن کنید، باید بدانید که نزدیک‌ترین ایستگاه به این جاذبه، ایستگاه متروی مارینای دبی است. درضمن باید بگوییم که برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر دبی باید از کارت‌های مخصوص به نام نول کارت دبی استفاده کنید.

موقعیت دقیق چرخ و فلک عین دبی روی نقشه

ain-dubai-bluewaters-island.jpg
نمایی از خیابان‌های منتهی به چرخ‌وفلک چشم دبی

سفر به دبی با تور

با توجه به اینکه امارات کشوری نزدیک به ایران است، هرساله جمعیت چشمگیری به این کشور، به‌ویژه شهر دبی، سفر می‌کنند. اگر شما هم تمایل دارید که به این شهر زیبا سفر کنید و سوار بلندترین چرخ و فلک دنیا شوید، می‌توانید با انتخاب تور دبی از وبگاه لست‌سکند، سفری با امکانات ویژه برای خود تدارک ببینید. امکاناتی مثل انتخاب بهترین هتل‌های دبی و قیمت‌های متنوع، تنها بخشی از مزایای انتخاب تور از وبگاه لست‌سکند است. درضمن با قابلیت سفرساز هم می‌توانید تور دل‌خواهتان را بسازید و ویژگی‌های سفرتان را مثل تاریخ رفت‌وبرگشت، هتل مد نظر و... را تعیین کنید. سپس ما با شما تماس می‌گیریم و پکیج‌های متناسب با شرایطتان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین هتل‌های دبی کدام‌اند؟

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بزرگترین چرخ و فلک جهان را به‌صورت مفصل به شما معرفی کنیم. چشم دبی با سرمایه‌ای حدود 270 میلیون دلار احداث شد تا یکی از ده‌ها پروژه جاه‌طلبانه اماراتی‌ها برای رونق گرفتن صنعت گردشگری کشورشان باشد. اکنون می‌دانید که بزرگترین چرخ و فلک جهان در کدام کشور است و قیمت بلیط چرخ و فلک دبی چقدر است؛ بنابراین اگر به‌زودی و با تور دبی اسفند به این شهر زیبا سفر می‌کنید، بازدید از این جاذبه تفریحی دبی را از دست ندهید. اگر تاکنون به دبی سفر کرده‌اید و چرخ و فلک دبی را دیده‌اید، مشتاقیم نظرتان را درباره این جاذبه تفریحی با ما و دیگر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.