بهترین دیدنی ها و تفریحات آنتالیا برای بچه ها چیست؟

4.2
از 20 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
فهرستی از تفریحات مناسب کودکان در آنتالیا
09 شهریور 1402 08:00
0

قطعا جمله تفریحات آنتالیا برای بچه ها همیشه جزو پرطرف‌دارترین عباراتی است که توسط مسافران بچه‌دار، در گوگل جست‌وجو می‌شود. ازآنجایی‌که آنتالیا شهری توریستی است، پس می‌توان در آن برای همه اعضای خانواده، تفریحاتی را پیدا کرد. در واقع می‌توان گفت که شما و فرزندانتان قرار نیست که هیچ‌وقت در این شهر حوصله‌تان سر برود. علی‌الخصوص فرزندان کوچکتان که ما برایشان در این مقاله از سایت لست‌سکند لیستی از بهترین تفریحات، جاذبه‌ها و جاهای دیدنی آنتالیا را نوشته‌ایم تا همراه با شما بتوانند خاطره خوشی را از سفرشان به شهر آنتالیا داشته باشند.

تفریحات آنتالیا برای بچه ها چیست؟

پارک آبی آکتور، پارک آبی لند آو لجند، پارک آبی آکوالند و دلفین لند، دینو پارک، آکواریوم آنتالیا، شهربازی دنیای برف، تورهای کشتی دزدان دریایی و پارک سلفی از بهترین تفریحات آنتالیا برای بچه ها است. این تفریحات را نه‌تنها با فرزندان کوچکتان، بلکه با کل اعضای خانواده می‌توانید تجربه کنید. علاوه بر موارد نام برده که در ادامه مطلب با جزئیات بیشتری درموردشان صحبت شده، می‌توانید تعداد زیادی پارک آبی، بوستان و جاذبه‌های طبیعی دیگری هم به آن‌ها اضافه کنید و همراه فرزندانتان از آن‌ها لذت ببرید. برای لذت بیشتر، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با انتخاب تور آنتالیا UALL با امکانات بیشتری از سفرتان به شهر ساحلی آنتالیا لذت ببرید و سفر خاطره‌انگیزتری را برای خود رقم بزنید.

پارک آکتور (Aktur Park)

این پارک با تفریحات تقسیم‌بندی شده به سه بخش خانوادگی، کودکان و بزرگسالان برای همه اعضای خانواده مخصوصا کودکان مناسب است و به همین علت هم تبدیل به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا برای کودکان شده است. پارک آکتور که حدود 20 سال سن دارد، علی‌رغم قدیمی بودن، به دلیل وجود وسایل تفریحی زیاد و هیجان‌انگیزی مثل انواع ترن، سینما 5 بعدی و چرخ‌وفلک، همچنان پرطرف‌دار است و هر ساله هم به تعداد این وسایل افزوده می‌شود.

این پارک دومین چرخ‌وفلک بزرگ دنیا را با ارتفاع 90 متر دارد که این فقط یکی از جاذبه‌هایی است که مسافران را به شهربازی آکتور لونا پارک می‌کشاند. پیشنهاد می‌شود بازدید از این پارک را هنگام شب از دست ندهید، زیرا با نورپردازی‌های خاصش، شب‌ها بسیار دیدنی می‌شود. پارک آکتور که چندین شعبه دارد، اغلب قیمت‌های مناسب‌تری را نسبت به سایر شهربازی‌های آنتالیا دارند و می‌توانید چند ساعتی را با خانواده در آنجا سرگرم باشید. درضمن با انتخاب تور اقساطی آنتالیا می‌توانید مدیریت بهتری را در هزینه‌های سفر خود داشته باشید و بدون دغدغه از گردشتان لذت ببرید.

  • آدرس پارک آکتور: کنیالتی، بلوار آتاتورک، پارک آکتور
  • قیمت بلیط پارک آکتور: برای هر وسیله بازی متفاوت است و به‌ازای قیمت هر وسیله از شارژ کارتتان کم می‌شود
  • ساعت کاری پارک آکتور: همه‌روزه از 6 عصر تا 2 شب؛ شنبه و یکشنبه از 5 عصر تا 2 شب

موقعیت دقیق پارک آکتور روی نقشه

aktur park.jpg
نمایی از سردر پارک آکتور

پارک آبی لند آو لجند (The Land of Legends)

یکی از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا که سالانه 2 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند و امکانات خوبی برای کودکان دارد، لند آو لجند تم پارک یا همان سرزمین افسانه‌هاست. از پارک لند آف لجند می‌توان به‌عنوان یکی از جاذبه های آنتالیا برای کودکان نام برد که با انواع‌واقسام وسایل تفریحی و آبی مختلف، امکانات مناسبی را برای همه گروه‌های سنی آماده کرده است، به‌دلیل همین امکانات زیاد به آن دیزنی‌لند آنتالیا هم می‌گویند.

عکس‌گرفتن با دلفین‌ها و تماشای آکواریوم موجود در پارک باعث شده تا سرزمین افسانه‌ها جزو تفریحات آنتالیا مناسب بچه ها باشد. ازآنجایی‌که برای تفریحات آبی، فصول گرم سال مناسب است، ما به شما تور آنتالیا شهریور را پیشنهاد می‌کنیم. علاوه‌بر آن در این پارک، هتلی 5 ستاره وجود دارد که می‌توانید در کنار اقامتی باکیفیت، از تفریحات این مکان هم استفاده کنید. البته در آنتالیا هتل‌های زیادی وجود دارد که در خودشان پارک آبی دارند و با اقامت در آن‌ها می‌توانید از تفریحات آبی این هتل‌ها همراه با فرزندانتان استفاده کنید.

  • آدرس پارک آبی لند آو لجند: سریک، محله کادریه، خیابان آتاتورک
  • قیمت بلیط پارک آبی لند آو لجند: 1850 لیر (ورودی برای ساکنین هتل رایگان)
  • ساعت کاری پارک آبی لند آو لجند: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

بهترین هتل‌های آنتالیا با پارک آبی

موقعیت دقیق پارک آبی لند آو لجند

the land of legends antalya.jpg
نمایی از پارک آبی لند آو لجند

دینو پارک (Dino Park)

امکان ندارد که از یک بچه بپرسید تیرکس دوست دارد و او نه بیاورد! دینو پارک، بهشت کودکانی است که عاشق دایناسورها هستند و یکی دیگر از تفریحات آنتالیا برای بچه ها به‌حساب می‌آید. کودکان حتی می‌توانند در آنجا دایناسورهایی را در اندازه واقعی‌شان ببینند که از خود صدا درمی‌آورند و حرکت می‌کنند و دست‌کمی از طبیعی بودن ندارند، به همین علت، علاوه‌بر تفریح می‌تواند آموزش خوبی هم برای فرزندان شما باشد.

دینو پارک یا داینو پارک یک سینمای هفت بعدی، باغ‌وحش، دیوار کوه‌نوردی و ترامپولین هم درون خود جای‌داده و این امکانات تفریحی باعث می‌شود تا فرزندانتان هنگام سفر، تفریحات مناسب سن خودشان را هم تجربه کنند. این پارک ژوراسیک فقط 40 دقیقه از آنتالیا فاصله دارد و طی مسیر می‌توانید جاذبه‌های طبیعی بسیاری را مشاهده کنید. اگر هم گرسنگی به سراغ‌تان آمد، می‌توانید با مراجعه به بهترین رستوران های آنتالیا یکی از غذاخوری‌ها را انتخاب کنید و بعد از تفریح در دینو پارک به سراغش بروید.

  • آدرس دینو پارک: کمر، عدنان مندرس، گوینوک
  • قیمت بلیط دینو پارک: از 661 لیر
  • ساعت کاری دینو پارک: دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 6 عصر؛ شنبه‌ها از 10 صبح تا 7 عصر؛ یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 6:30 عصر

موقعیت دقیق دینو پارک روی نقشه

dinopark.jpg
ورودی دینو پارک از تفریحات آنتالیا برای بچه ها

آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium)

با 131 متر طول یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که قطعا جزو هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی آنتالیا برای کودکان شناخته می‌شود. آکواریوم آنتالیا با 40 آکواریوم موضوعی و بیش از 5000 آبزی مختلف، مکان دیدنی مناسبی برای تمامی اعضای خانواده محسوب می‌شود که امکانات رفاهی خوبی هم مثل کافه و رستوران دارد. با راه‌رفتن در بزرگ‌ترین تونل زیرآبی جهان انگار در حال قدم‌زدن زیر دریا هستید و می‌توانید با ماهی‌ها و کوسه‌‎هایی که از اطراف و بالای سر شما عبور می‌کنند، سلفی بیندازید.

از امکانات تفریحی این آکواریوم می‌توان به سینمای 3 بعدی، شنا با ماهی‌ها، دنیای یخی و موزه فیس تو فیس اشاره کرد. در قسمت دنیای یخی، شما را به قطب‌های منجمد کره زمین می‌برند و در موزه فیس تو فیس هم با مجسمه‌های واقع‌گرایانه‌ای از مشاهیر مختلف و شخصیت‌های محبوب فیلم‌ها مثل هری پاتر، جک گنجیشکه و مستر بین روبه‌رو خواهید شد که قطعا یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های آنتالیا برای کودکان خواهد بود.

  • آدرس آکواریوم آنتالیا: ساحل کنیالتی، محله اراپسویو، بلوار دوملوپینار
  • قیمت بلیط آکواریوم آنتالیا: ورودی 1030 لیر
  • ساعت کاری آکواریوم آنتالیا: همه‌روزه از 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق آکواریوم آنتالیا روی نقشه

Antalya Aquarium.jpg
نمایی از محیط بیرونی آکواریوم آنتالیا

شهربازی دنیای برف (Kar Dunyasi)

در شهر گرمی مانند آنتالیا که تفریحات آبی زیادش صحه بر گرم بودن این شهر می‌گذارند، یک شهربازی احداث شده که دمایش منفی 5 درجه است و سراسر از برف پوشیده شده است. شهربازی دنیای برف یا همان Snow World که در کنار آکواریوم آنتالیا واقع شده، محلی مناسب برای روزهای گرم سال محسوب می‌شود و جایی جذاب برای برف‌بازی و سورتمه‌سواری است. این شهربازی مناسب کسانی است که از گرمای هوای آنتالیا فراری بوده و به دنبال مکانی برای خنک‌شدن هستند، اما توجه داشته باشید که اینجا زیادی خنک است و باید با کاپشن، دستکش و لباس‌های گرم به دنیای برف بروید.

این شهربازی پر از مجسمه‌های یخی، خانه‌های اسکیمویی، آکواریوم یخی و سرسره‌های برفی است که می‌توانید روی آن‌ها تیوپ سواری کنید و لذت ببرید. به همین دلیل هم شهربازی دنیای برف جزو جاذبه های آنتالیا برای کودکان محسوب می‌شود و می‌توانید در آنجا همراه با فرزندانتان حسابی برف‌بازی کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید.

  • آدرس شهربازی دنیای برف: کنیالتی، مجموعه آکواریوم آنتالیا
  • قیمت بلیط شهربازی دنیای برف: بزرگسالان 931 لیر، کودکان 718 لیر
  • ساعت کاری شهربازی دنیای برف: 10 صبح الی 10 شب

موقعیت دنیای برف روی نقشه

Kar Dunyasi.jpg
نمایی از فضای داخلی دنیای برف

تورهای کشتی دزدان دریایی (Pirate Boat Tours)

همیشه دزدان دریایی و وسایلشان جزو جذاب‌ترین موضوعات دوران کودکی بودند. به همین علت در آنتالیا تور کشتی‌های دزدان دریایی وجود دارد. علاوه بر اینکه این سفرکوتاه و دیدنی می‌تواند جزو تفریحات آنتالیا مناسب بچه ها باشد، برای بزرگسالان هم فوق‌العاده جذاب است. در این تور تفریحی شما از آنتالیا با یک کشتی دزدان دریایی به دریای مدیترانه می‌روید. این کشتی شما را به سمت خلیج‌های زیبایی می‌برد و درمجموع نیز در سه جا توقف می‌کند که بتوانید راحت تفریح کنید. تفریحاتی مثل شنا در آب‌های فیروزه‌ای دریا، کف‌بازی در کشتی، خوردن و آشامیدن.

این سفر دریایی در مجموع از صبح تا بعدازظهر طول می‌کشد و برای مدتی هم که شده، شما و کودکانتان را از شلوغی‌های شهر دور می‌کند. در ضمن، حتماً حواستان باشد که در طی این سفر آبی، کرم‌های ضدآفتاب خود و فرزندانتان، لباس‌های شنا و حوله با یک کفش راحتی همراه خود بردارید، زیرا قرار است که در این سفر کلی آب‌بازی داشته باشید.

  • آدرس کشتی دزدان دریایی: سواحل جنوبی آنتالیا
  • قیمت بلیط کشتی دزدان دریایی: بزرگسالان از 575 تا 1150 لیر (بسته به انتخاب تور)
  • ساعت کاری کشتی دزدان دریایی: رزرو بلیط اغلب 24 ساعته ( مدت‌زمان تور هم بسته به انتخاب آژانس برگزارکننده است)
Pirate Boat Tours.jpg
نمایی از برگزاری تور کشتی دزدان دریایی

پارک آبی آکوالند و دلفین لند (Aqualand And Dolphinland)

مجموعه‌ای بزرگ از انواع بازی‌ها و تفریحات مختلف آبی شامل سرسره‌های روباز و لوله‌ای، فواره‌ها، چاله فضایی، استخرهای بزرگسالان و کودکان است که می‌توان نام آن را در لیست تفریحات آنتالیا برای بچه ها نوشت. پارک آبی آکوالند و دلفین لند آنتالیا از 1994 مشغول به فعالیت است و یکی از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین پارک‌های آبی ترکیه محسوب می‌شود.

در این پارک آبی محبوب، علاوه بر تفریحاتی که گفتیم، اجرای برنامه‌های شاد همگانی و از همه مهم‌تر بخشی به نام دلفین لند هست. شما در این بخش شاهد نمایش دلفین‌ها هستید که قطعا کودکان عاشقش می‌شوند. البته برای دیدن نمایش دلفین‌ها باید بلیط جداگانه‌ای تهیه کنید و هزینه‌اش از پارک آبی جداست. آکوالند استخر سرپوشیده‌ای هم برای کودکان دارد تا زیر گرمای آفتاب قرار نگیرند. در کل، این پارک آبی برای تمامی اعضای خانواده مناسب است و می‌تواند شما را چنان سرگرم کند که متوجه گذر زمان نشوید و تجربه‌ای لذت‌بخش را از سفر به آنتالیا داشته باشید.

  • آدرس پارک آبی آکوالند و دلفین لند: لارا، خیابان مراد پاشا، منطقه ساحلی کنیالتی
  • قیمت بلیط پارک آبی آکوالند و دلفین لند: 1294 لیر
  • ساعت کاری پارک آبی آکوالند و دلفین لند: همه‌روزه از 10 صبح تا 5 عصر

موقعیت دقیق پارک آبی آکوالند و دلفین لند

Aqualand And Dolphinland.jpg
نمایی از پارک آبی آکوالند و دلفین لند

پارک سلفی (Selfie Park)

اگر با تور ترکیه به آنتالیا سفر کرده‌اید و هنوز حافظه گوشی‌تان جا دارد، می‌توانید این فضای خالی را با عکاسی از فرزندانتان در پارک سلفی آنتالیا پر کنید. این پارک با 50 غرفه، موضوع و تزیین مختلف، محل مناسبی برای تفریح و عکاسی از کودکانتان محسوب می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان تفریحات آنتالیا مناسب بچه ها نام برد.

پارک سلفی محلی رنگارنگ است که تصویرش در دوربین عکاسی شما خوش می‌نشیند و می‌توانید با گذراندن ساعت‌ها بدون محدودیت و با واردشدن به غرفه‌های زیبایی که برای عکاسی طراحی شده، از خود و خانواده‌تان عکس‌های یادگاری بگیرید. غرفه‌هایی مثل بازی تاج‌وتخت، شانه تخم‌مرغ، مکعب روبیک و... که عکاسی در آن‌ها حسابی لذت‌بخش است. اگر هم تمایل به عکس حرفه‌ای داشتید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای، از عکاس مستقر در این پارک بخواهید که از شما عکاسی کند. این پارک، محلی مناسب برای تمامی اعضای خانواده به‌حساب می‌آید.

  • آدرس پارک سلفی: خیابان مراد پاشا، محله فنر، آپارتمان آکسارای
  • قیمت بلیط پارک سلفی: بزرگسالان 370 لیر، کودکان 250 لیر
  • ساعت کاری پارک سلفی: همه‌روزه از 9 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق پارک سلفی روی نقشه

selfie-park-antalya.jpg
نمایی از محیط داخلی پارک سلفی آنتالیا

سفر با تور آنتالیا

تور آنتالیا در رده تورهای پرطرف‌دار در بین ایرانی‌ها به شمار می‌آید و اگر تمایل به سفر داشته باشید، علاوه بر خانواده، با کودکان و فرزندان کوچکتان هم می‌توانید به این سفر بروید. در لست‌سکند به‌راحتی می‌توانید انواع تورهای آنتالیا را با هم مقایسه کنید و توری پیدا کنید که مناسب شما و کودکانتان باشد. مثلا اقامت در بهترین هتل های آنتالیا مخصوص خانواده ها که امکانات ویژه‌ای برای کودکان شما دارند.

سخن آخر

تفریحات آنتالیا برای بچه ها قطعا محدود به این چند مورد نمی‌شوند و پارک‌ها، سواحل و تله‌کابین سواری هم می‌توانند محل مناسبی برای ماجراجویی با فرزندانتان باشد. در مجموع می‌توان گفت برخلاف چیزی که درباره شهر آنتالیا شنیده بودیم، شاید جاهای دیدنی آنتالیا را مخصوص بزرگسالان می‌شناختیم، اما برخلاف باور رایج، جاهای دیدنی آنتالیا برای کودکان کم نیست که نه‌تنها می‌توان از آن‌ها برای بچه‌ها استفاده کرد، بلکه کل اعضای خانواده می‌توانند از تمامی موارد گفته شده در این مقاله استفاده کنند و در کنار هم از سفرشان لذت ببرند.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.