جاهای دیدنی رودبار؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

5
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی رودبار + عکس و آدرس
21 شهریور 1403 08:00
0

جاهای دیدنی رودبار جلوه‌های چشم‌نوازی از طبیعت را مقابل شما می‌گذارند. هر تکه‌ای از استان گیلان، بهشت کوچکی است که باید آن را دید. رودبار هم از این قاعده مستثنا نیست. دیدنی های رودبار، بسیار است؛ از جاذبه‌های طبیعی تا جاذبه‌های تاریخی. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند فهرستی کامل از جاهای دیدنی رودبار را به شما معرفی می‌کنیم. 

جاهای دیدنی رودبار که نباید از دست داد

  • روستای داماش
  • روستای استخرگاه
  • ییلاق سلانسر
  • ییلاق سی دشت
  • دریاچه ویستان
  • دریاچه عروس حلیمه جان
  • آبشار کلشتر

فهرست قیمت انواع تورهای رودبار

روستای داماش

روستای داماش، یکی از جاهای دیدنی رودبار است. این روستا در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و حتی در گرم‌ترین فصول سال، آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد. این جای دیدنی رودبار زیست‌بوم گلی به‌نام سوسن چلچراغ است که از گونه‌های بسیار کمیاب گیاهی محسوب می‌شود. سوسن چلچراغ یا سوسن سفید، گلی واژگون به رنگ روشن است و همه‌ساله در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد، مسافران تور طبیعت‌گردی برای دیدن آن به داماش سفر می‌کنند. علاوه‌بر سوسن چلچراغ، داماش جاذبه‌های زیادی دارد؛ طبیعت بکر، چشمه‌ها و رودهای خروشان، چشم‌انداز‌های زیبا و بی‌نظیر و آب‌وهوای خوش باعث شده تا روستای داماش یکی از محبوب‌ترین دیدنی های رودبار باشد.

  • آدرس روستای داماش: رودبار، بخش عمارلو
  • بهترین زمان بازدید از روستای داماش: اواخر بهار و تابستان

موقعیت دقیق روستای داماش روی نقشه

داماش.jpg
روستای داماش، از مکان های دیدنی رودبار

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه که به بهشت گمشده هم شهرت دارد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رودبار است. این روستای زیبا در دامنه کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز گیلان قرار گرفته و آب‌وهوای آن بسیار دل‌چسب و مطبوع است. علت نام‌گذاری این روستا، وجود دو استخر زیبای طبیعی در بخش‌های شرقی و غربی این منطقه است. به‌دلیل وجود همین استخرهای طبیعی، مه غلیظی در محیط روستای استخرگاه جاری است و زیبایی این جای دیدنی رودبار را دوچندان می‌کند. رودخانه، جنگل و آبشار ازجمله دیدنی‌های این روستاست. از تفریحاتی که می‌توانید در این جای دیدنی رودبار تجربه کنید، پیاده‌رودی در جنگل، پرسه در طبیعت، پیک‌نیک، کمپ و عکاسی است.

  • آدرس روستای استخرگاه: ۳۵ کیلومتری رودبار، بخش رحمت‌آباد و بلوکات، دهستان دشتویل
  • بهترین زمان بازدید از روستای استخرگاه: اواخر بهار تا مردادماه

موقعیت دقیق روستای استخرگاه روی نقشه

استخرگاه.jpg
استخرگاه، یکی از جاهای گردشگری رودبار

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی رودبار است. این ییلاق به‌ویژه در تابستان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای مسافران تور داخلی محسوب می‌شود. آب‌وهوای بسیار خنک و دل‌چسب، چشمه‌های روان و چشم‌اندازهای بکر و زیبا، همه و همه گوشه‌ای از زیبایی‌های این جای دیدنی رودبار است. طبیعت مه‌آلود ییلاق سلانسر که راه رفتن در دل ابرها را تداعی می‌کند، اینجا را به لوکیشنی محبوب برای عکاسی تبدیل کرده است. امامزاده ابراهیم هم از اماکن مذهبی این ییلاق به شماره می‌رود.

  • آدرس ییلاق سلانسر: دهستان رستم‌آباد جنوبی
  • بهترین زمان بازدید از ییلاق سلانسر: بهار و تابستان

موقعیت دقیق ییلاق سلانسر روی نقشه

سلانسر.jpg
ییلاق سلانسر، از جاذبه های گردشگری رودبار

ییلاق سی دشت

ییلاق سی دشت برای علاقه‌مندان به کمپ و طبیعت‌گردی نامی آشناست. این ییلاق یکی از دیدنی های رودبار است که اگر اهل کوه‌نوردی باشید، می‌تواند برای شما جذابیتی مضاعف داشته باشد؛‌ چراکه این ییلاق در فاصله کمی از کوه درفک قرار دارد. قله دُرفک را با ارتفاع ۲۷۳۳ متر عروس قله‌ها می‌دانند. آب‌وهوای این ییلاق در تابستان‌ها بسیار خنک است و زمستان‌های این جای دیدنی رودبار هم برفی و مه‌آلود است. بخشی از زمین‌های این ییلاق به کشت توت‌فرنگی اختصاص دارد و در فصل بهار می‌توانید توت‌هایی بسیار لذیذ را در اینجا بچشید یا به‌عنوان سوغات بخرید. کمپ، پیاده‌روی در طبیعت و عکاسی، از تفریحاتی است که می‌توانید در ییلاق سی دشت تجربه کنید.

  • آدرس ییلاق سی دشت: ۳۰ کیلومتری رستم‌آباد
  • بهترین زمان بازدید از ییلاق سی دشت: بهار و تابستان

موقعیت دقیق ییلاق سی دشت روی نقشه

سی دشت.jpg
ییلاق سی دشت، از مکان های دیدنی رودبار

چشمه سنگرود

چشمه سنگرود، یکی از جاذبه های گردشگری رودبار و از جاهای دیدنی گیلان است. چشمه سنگرود، از دو چشمه تشکیل شده است؛ یکی از این دو چشمه، آب سرد و دیگری آب گرم دارد و هر دوی این چشمه‌ها خواص درمانی دارند. در قسمت بالایی این جای دیدنی رودبار هم حوضچه‌ای وجود دارد که می‌توانید در آن آب‌تنی کنید و از مناظر لذت ببرید. علاوه‌بر این، در اطراف چشمه سنگرود طبیعت بسیار چشم‌نواز و زیبایی وجود دارد. در فصل بهار دشت‌های اطراف با گل‌های بابونه و شقایق رنگارنگ می‌شود و مناظر خیره‌کننده‌ای در اینجا خلق می‌شود.

  • آدرس چشمه سنگرود: روستای سنگرود
  • بهترین زمان بازدید از چشمه سنگرود: فروردین، اردیبهشت و مهر 

موقعیت دقیق چشمه سنگرود روی نقشه

سنگردو.jpg
چشمه سنگرود، یکی از جاهای دیدنی رودبار

دریاچه ویستان

جاذبه‌های طبیعی رودبار فراوان است و دریاچه ویستان یکی از آن‌هاست. این دریاچه در دامنه کوه و در دل جنگل‌های انبوهی از درختان راش قرار گرفته و به‌دلیل دور بودن از شهر، طبیعت بسیار بکری دارد. این دریاچه، ۱۲۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و وسعت آن، چهار هکتار است. آرامش این جای دیدنی رودبار، زبانزد خاص و عام است. مناظر بکر، آوای پرندگان، طبیعت مه‌آلود و آب‌وهوای مطبوع باعث شده تا دریاچه ویستان در بین جاذبه های گردشگری رودبار بسیار محبوب باشد. عکاسی، طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، پیک‌نیک، کمپ، قایق‌سواری، ماهیگیری و پرنده‌نگری از تفریحاتی است که می‌توانید در این دریاچه تجربه کنید. گفتنی است که این دریاچه را با نام بره‌سر هم می‌شناسند.

  • آدرس دریاچه ویستان: بخش خورگام، روستای بره‌سر
  • بهترین زمان بازدید از دریاچه ویستان: بهار

موقعیت دقیق دریاچه ویستان روی نقشه

ویستان.jpg
دریاچه ویستان، یکی از دیدنی های رودبار

دریاچه عروس حلیمه جان

دریاچه عروس حلیمه جان یکی از زیباترین رودخانه‌های گیلان و از مکان های دیدنی رودبار است. این دریاچه در دل جنگل‌هایی قرار گرفته که پوشیده از درختان افرا، راش، توسکا و بلوط هستند و از‌طرف‌دیگر مشرف به شالیزارهای برنج است. مناظر اطراف این جای دیدنی رودبار، شبیه به نقاشی‌های طبیعت بی‌جان است و چشم‌اندازها در این نقطه خیره‌کننده‌اند. آب این دریاچه، دورنگ است؛ زمانی که باد نمی‌وزد، خزه‌ها آب را سبزرنگ می‌کنند و با آغاز وزش باد، خزه‌ها کنار می‌روند و رنگ آبی دریاچه پدیدار می‌شود. گفتنی است که هنگام بازدید از این دریاچه، لازم است وسایلی مثل کفش و لباس مناسب همراه داشته باشید و باید بدانید که ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

  • آدرس دریاچه عروس حلیمه جان: جاده حلیمه جان
  • بهترین زمان بازدید از دریاچه عروس حلیمه جان: بهار و پاییز

همه‌چیز درباره دریاچه عروس حلیمه جان

موقعیت دقیق دریاچه عروس حلیمه جان روی نقشه

دریاچه عروس.jpg
عکس جاهای دیدنی رودبار، دریاچه عروس حلیمه جان

غار دربند رشی

غار دربند رشی در نزدیکی روستای استخرگاه و جنوب روستای رشی قرار دارد و می‌توانید بازدید از هر دوی این جاذبه های گردشگری رودبار را در برنامه یک روز از سفرتان قرار دهید. این غار، جزو جاهای تاریخی رودبار محسوب می‌شود؛ چراکه قدمت آن به دوره پارینه‌سنگی برمی‌گردد و در کاوش‌های باستان‌شناسی در اینجا آثار جالبی مثل ابزارهای سنگی کشف شده است. این غار برای آن دسته از مسافران تور استان گیلان که عاشق هیجان و ماجراجویی هستند، جاذبه‌ای بسیار محبوب است.

  • آدرس غار دربند رشی: جنوب روستای رشی
  • بهترین زمان بازدید از غار دربند رشی: بهار و تابستان

غارهای شگفت‌انگیز ایران

موقعیت دقیق غار دربند رشی روی نقشه

غار دربند رشی.jpg
غار دربند رشی، از جاهای دیدنی رودبار

آبشار کلشتر

آبشار کلشتر یکی از دیدنی های رودبار است که در قسمت جنوب‌غربی این شهر قرار دارد. این آبشار یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی رودبار برای علاقه‌مندان به طبیعت است؛ چراکه این آبشار در دل جنگل‌های انبوه گیلان قرار گرفته و برای کمپ، پیک‌نیک، عکاسی و پیاده‌روی در طبیعت بسیار گزینه مناسبی است. آبشار کلشتر، حدود بیست متر ارتفاع دارد و جزو بلندترین آبشارهای ایران محسوب می‌شود. 

  • آدرس آبشار کلشتر: روستای کلشتر
  • بهترین زمان بازدید از آبشار کلشتر: بهار و تابستان

موقعیت دقیق آبشار کلشتر روی نقشه

آبشار کلشتر.jpg
آبشار کلشتر، از جاهای دیدنی رودبار

منطقه حفاظت‌شده سیاهرود

منطقه حفاظت‌شده سیاهرود از مکان های دیدنی رودبار است که در فاصله ۳۵ کیلومتری از رودبار واقع شده است. این منطقه حدود ۲۹ هکتار مساحت دارد. منطقه حفاظت‌شده سیاهرود در واقع جنگل‌های متراکم و انبوهی است که پر از درختانی مثل راش و افرا و گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری مثل سوسن چلچراغ و مارال و شوکاست. این جای دیدنی رودبار، بهشتی مجسم روی زمین برای عاشقان طبیعت و حیات‌وحش است. آب‌وهوای دل‌چسب، جنگل‌های متراکم، دره‌های عمیق، چشمه‌ها و رودهای جاری همه از جاذبه‌های منطقه حفاظت‌شده سیاهرود هستند.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده سیاهرود: ۳۵ کیلومتری شمال‌شرق رودبار
  • بهترین زمان بازدید از منطقه حفاظت‌شده سیاهرود: بهار و تابستان

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده سیاهرود روی نقشه

سوسن چلچراغ.jpg
سوسن چلچراغ، از جاذبه‌های منطقه حفاظت‌شده سیاهرود

پل خشتی لوشان

پل خشتی لوشان، یکی از جاهای تاریخی رودبار است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. طول این پل ۱۰۲ متر و عرض آن حدود ۲۱ متر است. این پل، اتفاقات تاریخی عجیبی را به خود دیده است؛ از حمله متفقین به ایران در جنگ‌ جهانی دوم و اشغال ایران تا پادشاهی رضاشاه. گفتنی است که پل خشتی لوشان در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. لذت چشیدن طعم بی‌رقیب غذاهای محلی گیلان پس از دیدن جاذبه های گردشگری رودبار، سفرتان را بسیار دل‌چسب می‌کند.

موقعیت دقیق پل خشتی لوشان روی نقشه

پل خشتی لوشان.jpg
پل خشتی لوشان، یکی از مکان های دیدنی رودبار

نیروگاه بادی منجیل

تماشای حرکت هماهنگ و رقص توربین‌ها در وزش باد، می‌تواند صحنه جالب و دل‌انگیزی باشد. این نیروگاه بادی در شهر بادها، یعنی منجیل، تأسیس شده و زمان احداث آن به دهه هفتاد شمسی برمی‌گردد. بهترین زمان بازدید از این نیروگاه بادی، فصل بهار است که وزش باد، پیوسته است. گفتنی است که در اطراف این نیروگاه، امکانات رفاهی مناسبی وجود ندارد و بهتر است پیش‌از بازدید، وسایل لازم برای خودتان را تهیه کنید.

  • آدرس نیروگاه بادی منجیل: دو کیلومتری جنوب‌غرب منجیل

موقعیت دقیق نیروگاه بادی منجیل روی نقشه

منجیل.jpg
نیروگاه بادی منجیل، از دیدنی های رودبار

سفر به رودبار با تور لست‌سکند

اگر قصد دارید به‌زودی به رودبار سفر کنید و مکان های دیدنی رودبار را ببینید، یکی از راه‌ها برای سفری کم‌دغدغه، خرید تور است. برای خرید تور مناسب، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند عبارت تور رودبار را جست‌وجو کنید تا با فهرستی از تورها به این مقصد روبه‌رو شوید و از بین آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم فهرستی از بهترین جاهای دیدنی رودبار را در اختیارتان بگذاریم تا چنانچه به‌زودی عزم سفر به این شهر زیبا و دیدنی را دارید، بتوانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. اگر تاکنون به رودبار سفر کرده‌اید، بازدید از کدام دیدنی های رودبار را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌کنید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.