فستیوال خرید دبی چیست و چه تاریخی برگزار می‌شود؟

4.6
از 25 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هر آنچه از فستیوال خرید دبی لازم است بدانید
23 اردیبهشت 1402 07:00
1

فستیوال خرید دبی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های امارات متحده عربی است و هر ساله برگزار می‌شود. در جشنواره خرید دبی که آن را با عنوان اختصاری DSF هم می‌شناسند، فروشنده‌ها اجناس خود را با قیمت‌ها و شرایط شگفت‌انگیزی می‌فروشند و گردشگرانی که با تور دبی به این شهر سفر کرده‌اند، می‌توانند بسیاری از کالاها را با قیمت‌های پایین‌تر و مناسب‌تری تهیه کنند.

در فستیوال خرید دبی، شهر رنگ‌وبویی دیگر به خود می‌گیرد و غیر از خرید کردن، برنامه‌های متعدد و فراوانی در آن اجرا می‌شود که دبی را بسیار دیدنی‌تر و جذاب‌تر می‌کند. به همین خاطر در این مطلب از مجله لست سکند، برنامه‌هایی را که در جشنواره خرید دبی اجرا می‌شوند و کارهایی را که می‌توانید در این فستیوال انجام دهید، شرح داده‌ایم و زیر و بم جشنواره را برایتان آورده‌ایم.

فستیوال خرید دبی چیست؟

در فستیوال خرید دبی، تقریباً همه فروشنده‌ها اجناس‌شان را با قیمت‌های بسیار پایین و مناسبی به فروش می‌رسانند و مردم هزینه‌های کمتری را بابت خرید کردن متحمل می‌شوند. بنابراین در حالت کلی، پول بیشتری را ذخیره می‌کنید و اگر تصمیم دارید با تور اقساطی دبی سفر کنید، می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای بودجه‌تان انجام دهید.

در طول زمان برگزاری فستیوال خرید دبی، شهر را چراغانی می‌کنند و تقریباً هر شب در پارک‌ها آتش‌بازی دارند و این برنامه‌ها، نمای دبی را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. همین موارد قدم زدن در خیابان‌های این شهر را به یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی تبدیل می‌کند.

تمرکز و هدف اصلی از این فستیوال، همان‌طور که از اسمش پیداست، خرید کردن است. تخفیف‌های گوناگون فروشگاه‌ها که بعضاً حتی تا 75 درصد هم می‌رسند، اصلی‌ترین بخش فستیوال خرید دبی را تشکیل می‌دهند. در کنار خرید، قرعه‌کشی، ایجاد رقابت و کارهایی این‌چنینی، نحوه برگزاری جشنواره خرید دبی را جذاب‌تر می‌کنند. جایزه برخی از این قرعه‌کشی‌ها بسیار ارزنده هستند و از میانشان می‌توانیم به خودرو، پول نقد و طلا اشاره کنیم. فرصت کسب جایزه، بسیار است و افراد زیادی شانس پیروز شدن دارند.

فستیوال خرید دبی، فرصت خوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند که بتوانند علاوه بر خرید، تجربه‌های دیگری کسب کنند. گردشگران می‌توانند ترکیب‌های بسیار متنوعی از فرهنگ‌های غذایی و به‌نوعی آداب‌ورسوم مردم مختلف را ببینید. در نتیجه، سفر به دبی در حین این جشنواره، فقط نمی‌تواند منجر به خرید شود و آورده‌های دیگری هم دارد.

فستیوال خرید دبی 2019
شلوغی شهر در زمان فستیوال خرید دبی

تاریخچه فستیوال خرید دبی

جشنواره خرید دبی برای اولین بار در سال 1996 و در زمان حکمرانی شیخ محمد بن رشید آل مکتوم برگزار شد و از علل اصلی برگزاری آن، رشد اقتصادی بوده است. در سال 2019 که بیست‌وچهارمین سالگرد حکمرانی رشید آل مکتوم بود، تصمیم می‌گیرند که زمان برگزاری فستیوال را طولانی‌تر و آن را در مدت پنج هفته برگزار کنند. این روند به‌گونه‌ای بوده که مدت زمان برگزاری جشنواره در تاریخ فستیوال خرید دبی 2023 تقریباً شش هفته طول می‌کشد. مسئولان دبی همیشه سعی کرده‌اند که کیفیت برگزاری این فستیوال را بهتر کنند، به‌خاطر همین است که سالانه برنامه‌های جدیدتر و جذاب‌تری را طی برگزاری فستیوال خرید دبی می‌بینید.

تاریخ برگزاری فستیوال خرید دبی

در مجموع، بازه زمانی در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره خرید دبی، حدود یک ماه تا شش هفته است و تاریخ فستیوال خرید دبی معمولاً از اواخر دسامبر تا اواخر ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) است. در این بازه زمانی، ساعت کاری فروشگاه‌ها هم بیشتر می‌شود. تاریخ فستیوال خرید دبی 2023 در سال 1401 خورشیدی بود، اما تاریخ فستیوال خرید دبی 1402 در زمستان امسال است. برای انجام یک خرید خوب پیشنهاد ما به شما این است که زمان کافی را در نظر بگیرید چرا که معمولا در این تاریخ‌ها دبی کمی شلوغ می‌شود و انتخاب در این شرایط در زمان محدود، آسان نیست حتی می‌توانید از تور دبی ۷ شب و ۸ روز استفاده کنید تا یک دل سیر بتوانید تمام مغازه ها را ببینید.

فستیوال خرید دبی 2019
کالای سنتی در فستیوال خرید دبی

دیگر برنامه‌های فستیوال خرید دبی

در فستیوال خرید دبی، برنامه‌های فراوان و متنوعی اجرا می‌شوند که خرید کردن را برای شما بسیار جذاب‌تر می‌کنند. پس اگر اهل خرید کردن نیستید و همسفرتان شما را مجبور به سفر به دبی در این بازه زمانی به‌خصوص کرده است، می‌توانید کارهای دیگری انجام دهید و همچنان از سفرتان لذت ببرید.

اجرای کنسرت توسط هنرمندانی از سراسر جهان، یکی از برنامه‌هایی است که در طول فستیوال خرید دبی انجام می‌گیرد. بعضی از این کنسرت‌ها رایگان هستند و برای شرکت در آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. خیلی از هنرمندان هم به‌صورت خیابانی موسیقی اجرا می‌کنند و برای مردم آهنگ می‌خوانند.

همزمان با اجرای فستیوال، برندهای فراوانی هستند که محصولات جدیدشان را معرفی می‌کنند و فرصت خوبی است تا از آن‌ها مطلع شوید و بعضاً با قیمت کمتر تهیه‌شان کنید. از برندهای لوازم الکترونیکی مثل سونی و اپل گرفته تا پوشاکی مانند آرمانی، زارا و شرکت‌های دیگر، همگی در این فستیوال حضور دارند. لوازم خانگی، جواهرات، چرم، ساعت و عطر از جمله اجناسی هستند که می‌توانید در روزهای فستیوال با هزینه به‌نسبت کمتری آن‌ها را به‌دست آورید.

اگر هیچ‌کدام از این برنامه‌ها، شما را سرگرم و رضایتتان را جلب نکرد، فعالیت های ماجراجویانه و خاص در دبی قطعاً شما را به کسب تجربه‌هایی شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی دعوت می‌کند. فعالیت‌هایی که در کمتر جایی از این دنیا می‌توانید مانندشان را پیدا کنید و بعضی‌هایشان منحصر به دبی هستند.

فستیوال خرید دبی 2019
سوغات دبی در زمان فستیوال خرید دبی

محل برگزاری فستیوال خرید دبی

جشنواره خرید دبی، محل برگزاری مشخص و خاصی ندارد و معمولاً در سراسر شهر برپاست. تقریباٌ همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و مراکز خرید دبی، روی اجناس‌شان تخفیف می‌زنند، خیلی‌هایشان قرعه‌کشی دارند و مردم را به‌نوعی جذب می‌کنند تا معامله شکل بگیرد. از بهترین مراکز خرید دبی می‌توانیم به پاساژها، دهکده جهانی و فروشگاه‌های دیگر اشاره کنیم که این جشنواره در آن‌ها برپاست. 

فستیوال خرید دبی برای چه کسانی مناسب است؟

جشنواره خرید دبی، تقریباٌ برای هرکسی مناسب است که به خرید کردن اشتیاق یا به عبارتی اعتیاد دارد! حتی این فستیوال برای هنردوستان، غذادوستان و کسانی که صرفاٌ ویترین‌گردی می‌کنند هم بسیار جذاب است. شاید فکر کنید که با وجود همه این توصیف‌ها، فستیوال خرید دبی فقط برای بزرگ‌سالان مناسب است، اما این فکر اشتباه است. کودکان در بازه زمانی این فستیوال می‌توانند با نمایش‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌هایی مشغول شوند که مخصوص سنشان است. بعضی از این برنامه‌ها برای کل خانواده‌ها هم جذاب است.

فستیوال خرید دبی 2019
فرصت خرید در جشنواره خرید دبی

سخن آخر

دبی مقصد بسیاری از ایرانی‌هاست و خیلی از افراد برای گذراندن اوقات فراغتشان به این شهر سفر می‌کنند. نکته دیگری که نباید در مورد دبی فراموش کرد این است که بسیاری از برندهای جهانی و مشهور در این شهر فعال‌اند و هرکدام از آن‌ها در تاریخ‌های مشخصی برای فروشگاه‌های خود جشنواره‌های خرید برگزار می‌کنند؛ بنابراین برای یک خرید ارزان الزاماً نیازی نیست تاریخ فستیوال خرید دبی 1402 را بدانید و به صورت مشخص در همان تاریخ در دبی حضور پیدا کنید؛ بلکه حتی می‌توانید با تور دبی خرداد سفر کنید؛ اما به خاطر اطلاع از شرایط تخفیفی فروشگاه‌ها خریدی ارزان را تجربه کنید.

هرچند اگر بتوانید سفرتان را در این بازه زمانی ترتیب بدهید، هم می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، هم می‌توانید شهر دبی را در یکی از زیباترین ماه‌هایش مشاهده کنید. فستیوال خرید دبی، احتمالاً چهره‌ای از دبی را به شما نشان می‌دهد که هیچگاه از یادتان نمی‌رود و نمی‌توانید آن را فراموش کنید. آیا تا به حال تجربه شرکت در این فستیوال را داشته‌اید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!