میدان اروپایی که در قلب پایتخت خوش درخشید

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
میدان اروپایی که در قلب پایتخت خوش درخشید + تصاویر
03 آبان 1400 10:58
0

تهران پایخت ایران است که بسیار جاذبه های متفاوتی در قلب خود دارد یکی از جاذبه هایی آن که بسیار مورد توجه گردشگران است میدان حسن آباد است که اثر تاریخی به جا مانده از تهران قدیمی محسوب می شود. رای رسیدن به میدان حسن آباد باید به سمت جنوب غرب تهران بروید، چرا که این میدان در تقاطع خیابان های امام خمینی یا حافظ و همچنین خیابان وحدت اسلامی قرار دارد.در گذشته میدان حسن آباد را با نام های میدان ملک المتکلمین، میدان هشت گنبد و میدان ۳۱ شهریور می شناختند که در دوره معاصر نام این میدان همچنان حسن آباد است.

چیزی که میدان حسن آباد را در بین گردشگران قابل توجه میدارد سبک معماری آن است، کافی است نزدیک محوطه این میدان شوید  آن زمان است که میدان حسن آباد تهران با یک معماری اروپایی خواهید دید که در گرداگر آن ۴ ساختمان وجود دارد. بر روی تمام این ساختمان ها هشت گنبد خودنمایی می کند که چهره ی متفاوت و منحصر به فردی را به میدان بخشیده اند به خصوص در شب ها که نورپردازی های مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است و فضای بسیار عالی برای عکاسان فراهم می آورد.

دور این میدان چهار ساختمان با هشت گنبد وجود دارد که به طور قرینه و منحنی شکل در کنار هم قرار دارند. این بنا را فردی ارمنی به نام قلیچ باقلیان به همراه معمار برجسته ارمنی دیگری به نام لئون تادوسیان ساخته است. گنبدهای مدور میدان کاری از استاد اکبر نکووقت تک هستند که به استاد اکبر خواهرزاده نیز شهرت داشت.