بهترین عکس‌های ثبت شده ازنشنال جئوگرافیک در سال 2019

4.2
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین عکس های گرفته شده در سال 2019
20 آبان 1399 10:01
1

در مطلب پیش‌رو نگاهی خواهیم داشت به چندی از برترین عکس‌های سال 2019 که از نگاه نشنال جئوگرافیک انتخاب شده‌اند. بسیاری از عکس‌های منتخب نشنال جئوگرافیک صرفا بیانگر زیبایی ها نیستند و گاها بعضی از آن‌ها، عکس هایی غم‌انگیز و نارحت کننده‌ای هستند که انسان را به تفکر وادار می‌کند. با لست سکند همراه باشید.

 

الکس هانولد

در این تصویر الکس هانولد را مشاهده می‌کنید، سخره نوردی که تنهایی بدون هیچ طناب و تجهیزات ایمنی در حال بالا رفتن از درهای یوسمتی کالیفرنیا است. ارتفاع این دره حدود 914 متر است. کوچک‌ترین اشتباهی در طی این ماجراجویی پایان خوشی نخواهد داشت.

 

 بچه زرافه

در آغوش کشیده شدن یک بچه زرافه یتیم در کمپ سارارا. این کمپ که در جنوب کنیا واقع شده است، حیوانات کم سن و سال و یتیم را پیدا می‌کنند، از آن‌ها مراقبت می‌کنند و پس از بزرگ شدن آن ‌ها را به طبیعت بازمی‌گردانند.

 

پترونلا چیگومبورا

پترونلا چیگومبورا، عضو یک گروه غیردولتی محافظ از حیات وحش به نام آکاشینگا است. این گروه که تماما متشکل از زنان آموزش دیده و رزمی کار می‌باشد، به مراقبت از حیوانات و زیستگاه آن‌ها می‌پردازند. آکاشینگا به معنای شجاع است. 

 

فیل نر

یک فیل نر در پارک ملی گورونگوسا موزامبیک که در حال خوردن عصرانه است. بسیاری از این فیل‌ها به دلیل عاج‌هایشان توسط انسان‌ها به قتل رسیدند؛ که علت اصلی آن جنگ داخلی 15 ساله‌ای بود که در سال 1992 پایان یافت. هم‌اکنون به دلیل مراقبت‌های لازم جمعیت این فیل‌ها در حال افزایش و بهبود یافتن است.

 

immortal-corpes.jpg

زیبایی هر عکس لزوماً در ظاهرش خلاصه نمی‌شود. این جنازه که در پلی‌وینیل الکلی مدفون شده است متعلق به سوزان پاتر است. سوزان پاتر  وصیت کرده بود که پس از مرگ خود بدنش جهت آزمایشات و تحقیقات تخصصی پزشکی قطعه قطعه شود. بدن او پس از مرگ به 27.000 تکه تقسیم شد. پیش از وی تعداد انگشت شماری با انجام این پروژه که انسان مرئی نام دارد موافقت کرده بودند.

 

قطب شمال

سربازان کانادایی در حال قدم زدن بر روی لاشه‌ هواپیمایی که فاصله‌ای کمتر از 1000 متر با قطب شمال دارد. این سربازان با گرم شدن قطب شمال به دنبال و بررسی امکان بقا در این مکان (جزیره کورنوالیس) هستند.

 

 american-soldier.jpg

400 سرباز آمریکایی که در حال فرود آمدن با چترهای خود در نزدیکی پادگان گریلی آلاسکا. این سربازها با تمرین در نقاط مختلفی که شرایط جوی مختلفی (مانند هوای بسیار سرد) دارد خود را برای هر عملیاتی آماده می‌کنند.

 

کشتارگاه آگادز

خریداران، حیوانات مدنظرشان را در بازار دام فروشی انتخاب می‌کنند و به کشتارگاه آگادز (منطقه‌ای واقع در کشور نیجر) می‌فرستند. شتر، بز و گوسفند از جمله حیواناتی هستند که در این مکان ذبح شده و سپس به برای فروش به قصابان ارسال می‎‌شود.

 

sand-on-face.jpg

تصویر نوجوانی که شن‌های ناشی از کار در معادن صورت و پلکانش در برگرفته است. این نوجوان یکی از هزاران افرادی است که در نیجر به دلیل بی‌کاری، در معادن به دنبال ذخایر با ارزشی چون طلا است.

 

مغولستان

تصویری از خوابیدن کودکان در مهدکودکی واقع در بایانزورخ مغولستان. برای کاهش آلودگی هوا داخل خانه، هر اتاق به یک دستگاه تصفیه هوا مجهز شده است. کودکان در برابر آلودگی هوا بسیار آسیب‌پذیر هستند.

 

the-walk-tokyo-pedestrian-street-girl-yellow-dress.adapt.1900.1.jpg

تصویری از عابران، خریداران و تماشاگران در خیابان چو دوری واقع در توکیو، ژاپن. در طی روزهای هفته اتومبیل‌ها در این خیابان رفت و آمد می‌کنند؛ اما در آخر هفته‌ها به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، این خیابان به دلیل شلوغی  به یک تفریحگاه تبدیل می‌شود و مسیر رفت و آمد خودروها بسته می‌شود.

 

explore-extinction-last-male-northern-white-rhinoceros-sudan-ami-vitale.jpg

تصویری از وداع جوزف واچیرا، یک مراقبت کننده حیوان در منطقه حفاظت‌شده ol pejeta، کنیا با آخرین کرگدن (نر) سفید شمالی به نام سودان. تنها 2 گونه این کرگدن باقی‌مانده که هر دو ماده هستند.

 

bats-indeer-cave.jpg

تصویری از غار گوزن بورنئویی که بیش از 2 میلیون خفاش از چندین گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند. این خفاش‌ها در هنگام عصر جهت شکار به بیرون پرواز می‌کنند.

 

 بهترین مکان‌ها برای تماشای خفاش‌ها را در لست سکند ملاحظه کنید.

 

mulu-caves-stalagmites-drunken-forest.jpg

تصویری از گلفشهنگ‌های بزرگی که در غار درانکن بورنئویی تشکیل‌شده‌اند.

 

smokejumpers-alaskan-aerial-forest-feet-boots.adapt.1900.1.jpg

نمایی زیبا ثبت‌شده از مت اوکلف. این تصویر تنها یک تیم چتربازی معمولی نیست. آن‌ها از جنگل‌های ساحلی آلاسکا بازدید می‌کنند و آتش سوزی ها را قبل از اشتعال و شدت گرفتن خاموش می‌کنند.

 

kid-in-north-of-canada.jpg

با گذشت زمان، نمک آب‌های یخ زده دریاها به پایین فرورفته و آب شیرین در سطح آن باقی می‌ماند. شارلوت در حال جمع‌آوری این آب‌ها آشامیدنی برای خانواده خود است که در شمال کانادا زندگی می‌کنند.

 

bear-in-alaska.jpg

یک خرس قطبی در نزدیکی کاکتوویک آلاسکا که در حال مشاهده یک خودرو است. ذوب شدن یخ‌ها سبب شده است تا خرس‌های قطبی بیشتری برای جستجوی غذا به خشکی‌ها روی بیاورند. با ذوب شدن یخ‌ها ساکنین آلاسکا نیز مجبور به ذخیره ماهی‌ها می‌شوند.

 

saffron-red-stigma.jpg

چیزی که در این تصویر مشاهده می‌کنید یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های جهان یعنی زعفران است. به طور دقیق این همان طلای سرخی است از گل زعفران چیده می‌شود. به ازای هر یک کیلوگرم زعفران 170.000 گل زعفران مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

ridley-sea-turtles.jpg

ماهانه یک تا دو بار در فصول بارندگی کاستاریکا، لاک‌پشت‌های زیتونی ماده با جمعیت کثیری به سمت سواحل شنا می‌کنند و به طور دست جمعی شروع به تخم‌گذاری می‌کنند. این اقدام لاک‌پشت‌های زیتونی آریبادا نام‌گذاری شده است.

 

muskox-carcass-arctic-wolves.jpg

گرگ‌های قطبی کانادایی در حال تغذیه از لاشه یک کارکاکس. رونان دوناوان برای ثبت این تصویر دوربین را در داخل جنازه یک کارکاکس کار گذاشت.

 

rat-best-photo-of-2019.jpg

دو موش در معبد کارنی ماتا هند در حال جدال برای تعیین کردن خود به عنوان گونه غالب. موش‌ها حیواناتی اجتماعی هستند که در شرایط مختلف به یکدیگر کمک می‌کنند، احساس همدلی دارند و از فرزندان خود به‌خوبی مراقبت می‌کنند.

 

tiger-in-tube.jpg

کلی، دنیل و انزو. این‌ها نام 3 تا از 39 قلاده ببری است که از پارک‌های جنگلی اوکلاهاما جمع‌آوری شده‌اند و در پارک حفاظت‌شده کینیزبرگ، کلرادو فرستاده و نگهداری می‌شوند. در مکان جدیدشان ببرها به خوبی تغذیه می‌شوند و از مراقبت‌های پزشکی مناسبی برخوردارند.

 

منبع: nationalgeographic

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.