کشف بیش از 100 تابوت باستانی در مصر

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشف بیش از ۱۰۰ تابوت باستانی در مصر + تصاویر
26 آبان 1399 12:00
0

مقامات مصر می‌گویند که باستان شناسان تعدادی تابوت باستانی را در یک گورستان وسیع در جنوب قاهره کشف کرده‌اند.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در بیانیه خود اعلام کرد که باستان شناسان مجموعه‌ای از سارکوفاژ (تابوت‌های باستانی مصر از جنس سنگ و آراسته شده با کتیبه‌های سنگی) مهر و موم شده رنگین را در گورستان سقارا پیدا کرده‌اند که بیش از 2500 سال پیش به خاک سپرده شده‌اند.

تابوت باستانی در مصر

مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی- اینطور اظهار کرد که در طی این فرآیند کشف، بیش از ۱۰۰ تابوت صورت گرفته است.

همچنین طبق اظهار این وزارت، باستان‌شناسان مجسمه‌های چوبی رنگارنگ و طلاکاری شده‌ای را پیدا کرده‎اند.

تابوت باستانی در مصر

مصر در تلاش است تا برای احیای بخش اصلی گردشگری کشور که به شدت تحت تأثیر آشفتگی‌های قیام 2011 قرار گرفته است، کشفیات باستان‌شناسی خود را تبلیغ کند. در سال جاری نیز همه‌گیری ویروس کرونا به این بخش ضربه دیگری وارد کرد.

مصطفی مادبولی -نخست وزیر- و خالد الانانی -وزیر گردشگری و آثار باستانی- این منطقه را جستجو کردند و تنها 2هفته پس از کشف 59 سارکوفاژی مهر و موم شده توسط وزارتخانه، به کشفیات جدیدی با مومیایی‌هایی بیشتر در همان منطقه سقارا دست پیدا کردند.

تابوت باستانی در مصر

منطقه سقرا بخشی از گورستان در پایتخت باستانی ممفیس مصر است که اهرام معروف جیزه و اهرام کوچکتری در ابوسیر، دهشور و ابو رویش را هم در خود جای داده است. ویرانه‌های ممفیس -یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مصر- در دهه 1970 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مصر

این سکو حداقل میزبان 11هرم، ازجمله هرم استپ، به‌علاوه صدها مقبره از مقامات باستانی و مکان‌های دیگر است که از نخستین سلسله (2970-2720پیش از میلاد) تا دوره قبطی (642-395) را به یادگار نگاه داشته است.

منبع: independent 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.