راه و روش های سفر ارزان و اقتصادی به دبی

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور به یک مقصد لوکس، ارزان سفر کنیم؟
23 خرداد 1402 08:00
0

گرچه دبی همیشه به عنوان یکی از لوکس‌ترین مقاصد جهان شناخته می‌شود، اما این موضوع دلیل قانع‌کننده‌ای برای غیرممکن دانستن سفر ارزان به دبی نیست. برای کاهش هزینه‌های سفر به دبی راه‌های زیادی وجود دارد که ضمن سادگی، بسیار مؤثر هستند و عموماً شاید بیش از هزار درهم امارات به نفع شما تمام شوند. فرقی نمی‌کند که سفرتان شخصی است یا در تور دبی ثبت‌نام کرده‌اید، در کل پیشنهاداتی که در این مطلب ارائه می‌دهیم، قرار نیست لطمه‌ای به کیفیت سفرتان وارد کند و انتخاب هر یک از از آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

روش‌های سفر ارزان به دبی

انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی، رزرو هاستل ارزان در دبی، استفاده از تفریحات رایگان دبی، کاهش هزینه‌های خورد و خوراک، از ساده‌ترین روش‌های سفر ارزان به دبی هستند. انتخاب حداقل سه تا از این روش‌ها به شما کمک می‌کند برای جنبه‌های دیگر سفرتان بودجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که روش‌های حذف هزینه‌های اضافی سفر به دبی لایه پنهان‌تری هم دارد که در ادامه این مطلب از لست‌سکند هر کدامشان را مفصل شرح می‌دهیم.

Dubai.jpg
سفر ارزان به دبی

انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی

دبی هم مثل هر مقصد دیگری در جهان، در فصول پربازدیدش همه‌جوره گران‌تر می‌شود. از آنجایی که آب‌وهوای گرم دبی بیش از هر چیز دیگری بر انتخاب زمان سفر به این شهر تأثیر می‌گذارد، تابستان و بهار، ارزانترین زمان سفر به دبی هستند؛ به همین دلیل، قیمت تور دبی تیر با تور دبی زمستان زمین تا آسمان فرق دارد. در تابستان، خدمات مراکز گردشگری و اجناس فروشگاه‌ها تخفیف‌های چشم‌گیری را شامل می‌شوند. از این رو، انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی از هر لحاظ در کاهش هزینه‌های سفر به دبی مؤثر خواهد بود.

dubai-when-to-visit-temperature-graph(1).jpg
دمای آب و هوای دبی در ماه‌های مختلف

رزرو هتل ارزان در دبی

استانداردهای خدمات هتل‌ها در دبی نسبت به سایر مقاصد معروف گردشگری جهان سطح بالاتری دارند و این موضوع بر قیمت هتل‌های دبی هم تأثیر زیادی داشته است؛ مثلاً برخی از خدمات و امکانات یک هتل 3 ستاره در دبی ممکن است با خدمات و امکانات یک هتل 4 ستاره در سایر کشورها برابری کند. در بررسی امکانات هتل، دقت داشته باشید که اقامتگاه مدنظرتان امکاناتی مثل آشپزخانه هم داشته باشد تا با آشپزی در آن، از هزینه‌های اضافی بابت قیمت غذا در دبی کاسته شود.

برای رزرو هتل ارزان در دبی، فارغ از تعداد ستاره‌هایش، به موقعیت هتل مدنظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه هر چقدر به ساحل نزدیک‌تر شوید، باید پول بیشتری بابت اقامت بپردازید. علاوه بر هتل و هتل‌آپارتمان، هاستل‌های مختلفی هم در دبی پیدا می‌شود که به کاهش هزینه‌های سفرتان به دبی کمک می‌کند. اقامت در یک هاستل ارزان در دبی به شما این امکان را می‌دهد که روزهای بیشتری در این شهر اقامت داشته باشید.

هاستل ارزان در دبی.jpg
هاستل ارزان در دبی

رفت‌وآمد ارزان در دبی

همان‌طور که انتظار می‌رود، اجاره ماشین و استفاده از تاکسی از روش‌های گران رفت‌وآمد در دبی هستند و قطعاً با انتخاب‌های مسافرانی که دنبال سفر ارزان به دبی هستند، سازگاری ندارد. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه دبی شهری کوچک است و در  اکثر مواقع اصلاً نیازی به استفاده از وسایل نقلیه ندارید. از طرفی سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی کاملاً کارآمد، راحت و سریع است و در عین حال قیمت پایین‌تری نسبت به تاکسی دارد. برای استفاده از مترو و اتوبوس در دبی، باید اول از همه یک نول کارت تهیه کنید. جالب است بدانید که با این کارت می‌توانید از تخفیفات بعضی از فروشگاه‌های دبی هم استفاده کنید.

راهنمای کامل حمل‌ونقل عمومی در دبی

guide-to-dubai-metro-hero-gettyimages.jpg
مترو دبی

خوردوخوراک ارزان در دبی

خوشبختانه رستوران‌های دبی از نظر سطح اقتصادی، بسیار متنوع هستند و امکان انتخاب ارزان را به گردشگران می‌دهند؛ اما واقعیت این است که برای یک سفر ارزان به دبی، حتی رستوران‌های ارزان هم ممکن است در اولویت‌های دوم یا سوم مسافران باشند و اکثرا ترجیح دهند که خودشان برای غذا درست‌کردن دست به کار شوند یا چندروزی را با غذای خیابانی و حاضری سر کنند. فراموش نکنید که یک سری از بهترین غذاهای دبی هم از غذاهای خیابانی این شهر محسوب می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توانیم به فلافل و سمبوسه اشاره کنیم. با امتحان کردن چنین غذاهایی، ضمن اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، فرصت امتحان کردن برخی از غذاهای محلی دبی هم برایتان فراهم می‌شود.

dubai-marina-street-food.jpg
غذای خیابانی دبی

خرید ارزان در دبی

برای تجربه یک خرید ارزان در دبی اول از همه باید از آدرس و اسم مراکز خرید ارزان دبی باخبر شوید. چراکه در این مراکز خرید، انواع فروشگاه، اوتلت و حراجی‌ها دیده می‌شود که اجناس با کیفیت را با حداقل قیمت می‌فروشند. از این مراکز خرید می‌توانیم به مرکز خرید الکرامه، وافی مال، دراگون مارت و اوت لت ویلیج اشاره کنیم. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و اگر در زمان درستی به دبی سفر کرده باشید، در هر نقطه‌ای از این شهر، فروشگاه تخفیف‌دار خواهید دید.

پیشتر اشاره کردیم که در فصل تابستان فروشندگان و مدیران مراکز گردشگری در دبی، تخفیف‌هایی را برای خدمات و اجناسشان در نظر می‌گیرند اما جدا از فصل کم‌بازدید، یک فستیوال خرید دبی داریم که تخفیف‌هایش حسابی سر زبان‌ها افتاده است. این فستیوال در ماه اول و دوم زمستان برگزار می‌شود. در آخر باید اشاره کنیم که چانه‌زنی به هنگام خرید در دبی، امری کاملاً معمول است و بهتر است بعد از مطلع شدن از قیمت اجناس، شانستان را برای اخذ تخفیف از فروشندگان امتحان کنید.

4TWGEDRF6KL3SPLK7SLWKUNDRU.jpg
یک مرکز خرید ارزان و فروشگاه اوت لت در دبی

رزرو قبل از سفر

کسانی که سفر بدون تور به دبی را تجربه می‌کنند باید برای انتخاب هتل و زمان رفت‌وبرگشت زمان جداگانه‌ای را در نظر بگیرند. اگر هتل و بلیط را از قبل رزرو کنید، فرصت کافی برای مقایسه و محاسبه قیمت‌ها خواهید داشت و دیگر نگران پرشدن ظرفیت‌ها نخواهید بود. از طرفی بعضی از سایت‌های رزرو هتل تخفیف‌هایی را برای رزرو هتل‌ها و بلیط در نظر می‌گیرند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قیمت‌های سفرتان را تا حد زیادی کاهش دهد.

تور دبی 7 شب و 8 روز

استفاده از تجربه مردم محلی

تجربه هیچ مسافری با تجربه افراد محلی دبی برابری نمی‌کند حتی اگر بارها از این شهر دیدن کرده باشند. نکته اینجاست که استفاده از دانسته‌های مردم دبی در تجربه یک سفر ارزان کمک بسزایی می‌کند. کافیست چندتا از جملات پرکاربرد در سفر به دبی را یاد بگیرید تا سر صحبت را با افراد محلی باز کنید و از آن‌ها آدرس جاذبه‌های ارزان را بگیرید یا از تجربیات خریدشان استفاده کنید. ضمن اینکه اگر بتوانید با افراد محلی آشنا شوید، در خرید هم می‌توانید حرفه‌ای‌تر عمل کنید و بهتر چانه بزنید.   

vlwHzjG3-2014_salt_1_base.jpg
غذای خیابانی پر طرفدار بین مردم محلی دبی

استفاده از تجربه مسافران پیشین

قبل از انتخاب هر تفریح یا مرکز گردشگری برای گذران اوقات در دبی، بد نیست نگاهی به نظرات کاربران در گوگل یا سایت‌های معتبر گردشگری مثل تریپ‌ادوایزر بیندازید تا از قیمت‌ها و تجربیات مسافران مطلع شوید. ضمن اینکه بسیاری از منابع سطح اقتصادی رستوران‌ها و هتل‌ها را هم به توضیحاتشان اضافه می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم که با مطالعه راهنمای سفر به دبی یک سری از فوت‌وفن‌ها را یاد می‌گیرید که خواه‌ناخواه در صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شما کمک می‌کنند.

برنامه‌ریزی برای مخارج سفر

تفریحات و جاهای دیدنی دبی در تمام نقاط شهر به شما چشمک می‌زنند و بعضی‌شان به قدری جذاب هستند که کمتر گردشگری توانایی نه گفتن به آن‌ها را دارد و ممکن است به طور ناخواسته‌ای مخارج سفرتان سر به فلک کشیده شود. اما اگر کنترل هزینه‌ها در اولویتتان باشد باید ریزبه‌ریز مخارج سفر به دبی را یادداشت کنید. مکتوب‌کردن این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند که جمع‌بندی خرج‌ها شما را غافل‌گیر نکند.

نوشتن هزینه ها.jpg
اهمیت مخارج سفر در دبی

سفر ازران به دبی با خرید تور

از بین تمام روش‌هایی که درباره‌شان صحبت کردیم، خرید یک تور با قیمت مناسب حکم یک راه میانبر را دارد که همزمان از هزینه‌های اقامت و رفت‌وآمد می‌کاهد. به جز خرید تور ارزان، تور اقساطی دبی هم گزینه دیگریست که به کاهش هزینه های سفر به دبی کمک می‌کند. در صفحه تورهای دبی لست سکند، می‌توانید به راحتی قیمت آژانس‌های مختلف را بررسی کنید و با چند کلیک سفری ارزان یا قسطی را رقم بزنید.

سخن آخر

در این مطلب 10 روش برای برنامه‌ریزی یک سفر ارزان به دبی را مرور کردیم و دریافتیم که امکان سفر ارزان به مقصد گرانی مثل دبی هم خواهید داشت. این روش‌ها نه‌ تنها در دبی بلکه در بیشتر مقاصد معروف جهان هم جواب می‌دهند. حال کافیست یک کاغذ و قلم بردارید و هزینه‌ها را تخمین بزنید. اگر سابقه سفر به دبی را داشته‌اید می‌توانید هرآن‌چه را که از وضعیت قیمت‌ها و شرایط خرید در دبی می‌دانید را با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.  

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.