اجبار استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای مسافران کانادایی

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دولت کانادا استفاده این اپیلیکیشن را برای مسافران کانادا اجباری کرد
17 آبان 1399 11:00
0

از این پس متقاضیانی که خواهان سفر به  کانادا هستند موظف به نصب برنامه arriveCan و ثبت اطلاعات خود پیش از ورود به این کشور خواهند بود. arriveCAN یک برنامه رایگان است که جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نخستین بار در ماه آوریل سال جاری توسط دولت کانادا معرفی شد.

همچنین استفاده از این برنامه در مورخ 21 نوامبر 2020 به بعد اجباری خواهد شد و تمامی متقاضیان ورود به کانادا باید اطلاعات سفر، اطلاعات شخصی و برنامه قرنطینه (مگر اینکه از کشورهای معاف باشند)، ارزیابی وضعیت خود نسبت به ابتلای کرونا را به صورت اینترنتی ثبت کنند. این اقدامات باید پیش از ورود به کانادا انجام شود و توسط ماموران مرزی کانادا (CABSA) تائید شود. مسافرانی که از ثبت اطلاعات خود در برنامه arriveCAN کوتاهی کرده باشند ممکن است با جریمه های مختلفی از جمله پرداخت 1000 دلار کانادا مواجه شوند.

 

اپلیکیشن arriveCAN

در لست سکند بخوانید: صدور یک میلیون و دویست هزار اقامت دائم کانادا در 3 سال آینده

پس از ورود به کانادا

مسافران از هر طریقی که وارد خاک کانادا شده باشند (اعم از زمینی یا هوایی) ملزم به ارسال اطلاعات خود یا تماس با شماره 1-833-641-0343 خواهند بود.

در صورت نیاز نیز به قرنطینه نیز مسافران باید ظرف 48 ساعت پس از ورود به کانادا محل قرنطینه خود را تائید کنند و ارزیابی شخصی خود از علائم کرونا را به صورت روزانه تکمیل کنند.

از جمله مزایای استفاده کردن از برنامه arriveCAN را می‌توان در کاهش تماس‌های فیزیکی بین مسافران و ماموران مرزی و تسریع بخشیدن به پروسه اداری آن‌ها در مرز کانادا خلاصه کرد.

در آخر توجه داشته باشید که پس از ورود به کانادا قادر به تکمیل این اطلاعات نخواهید بود و جهت استفاده از این برنامه می‌توانید نسخه اپیلیکیشن آن را دانلود نموده یا به صورت اینترنتی از طریق این لینک مراحل لازم را انجام دهید. استفاده از هر دو روش تفاوتی برای متقاضیان در پی نخواهد داشت.

 

منبع: Canada.ca

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.