معروفترین محله های استانبول؛ کجا اقامت کنیم؟

4.2
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام محله استانبول مناسب اقامت است؟
05 مهر 1401 08:00
0

استانبول، پایتخت فرهنگی ترکیه، یکی از اصلی‌ترین شهرهای توریستی این کشور است که بسیاری از گردشگران برای گذراندن اوقات خود به آنجا سفر می‌کنند و تقریبا اکثر برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس بازدید از جاذبه‌ها، محله‌ها و خرید کردن از جای جای این شهر می‌چینند. اما اگر شما قصد سفر به این شهر را داشتید، برای اینکه بهترین استفاده را از زمان خود ببرید به ویژه در اقامت‌های طولانی‌تر مثل تور استانبول ۷ شب و ۸ روز، بهتر است بدانید معروفترین محله های استانبول کدام محله‌ها هستند و چرا معروف شده‌اند. با دانستن این جزئیات و اقامت چند روزه در یکی از این محله‌ها می‌توانید گردش خود را خاطره‌انگیز کنید.

با کسب آگاهی از بهترین محله های استانبول برای اقامت حین سفر، می‌توانید اولویت‌بندی‌های خود را برای سیاحت و گردش، بسیار مرتب‌تر و دقیق‌تر انجام دهید و سپس اقدام به سفر کنید. به این ترتیب، زمان کمتری را برای رسیدن به جاذبه‌ها و بازدید از آن‌هایی که برنامه‌ریزی کرده بودید، تلف خواهید کرد و بهترین استفاده را از زمان خود می‌برید. استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود و هر کدام از این بخش‌ها، محله‌هایی با مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم‌ بهتری پیش از سفر بگیرید و عملکرد مفیدتری را در طول مسافرت داشته باشید.

07.jpg

محله های اروپایی استانبول ترکیه

مشخصه‌های محله‌های اروپایی استانبول ترکیه کم نیست. موارد مختلفی سبب شده بسیاری از آن‌ها به محله های معروف استانبول ترکیه تبدیل شوند. برخی از شاخصه‌هایی که باعث معروف‌تر شدن محله‌ها شده، شامل بیشتر بودن جاذبه‌های تاریخی، مدرن‌تر بودن، جمعیت بیشتر و همچنین عناصر دیگر است. در ادامه سعی کردیم علاوه بر جاذبه‌های گردشگری استانبول در بخش اروپایی، رستوران‌ها و هر آن چیزی را بررسی کنیم که محله‌های یک منطقه می‌توانند داشته باشند و برای گردشگران مفید است. شناخت محله های اروپایی و آسیایی در انتخاب مناسب تور استانبول بسیار نقش دارد.

جدیدترین قیمت تورهای استانبول

منطقه فاتح (Fatih)

پیش از هر چیز باید بگوییم که فاتح یک منطقه است، اما معمولاً آن را به‌عنوان یک محله هم معرفی می‌کنند و می‌شناسند. در هر صورت بخشی از این منطقه، محله سلطان احمد است که جزو محله‌های قدیمی‌اش هم محسوب می‌شود و با قدم زدن در آن حس می‌کنید که در دوران عثمانی هستید. البته محله سلطان احمد، بخش کوچکی از منطقه فاتح را تشکیل می‌دهد و نباید این دو را با یکدیگر یکسان دانست، با این حال، بسیاری به اشتباه این دو را یکی معرفی می‌کنند.

جاذبه‌های فراوانی در محله فاتح یا فاتیح وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از نمونه‌های این جاذبه‌ها می‌توانیم به مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، بازار آراستا، کاخ موزه توپکاپی، آب‌انبار باسیلیکا، میدان اسب‌دوانی و موارد دیگر اشاره کنیم.

کاپالی چارشی یا همان گرند بازار هم یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای جهان است که در این منطقه قرار دارد و سالانه پذیرای شمار بسیاری از گردشگران است. در سال 2011 این بازار بین پربازدیدترین بازارهای جهان، مقام نخست را گرفت. گفتنی است که گرند بازار، قیمت‌های گرانی دارد و خیلی برای خرید مناسب نیست، اما یکی از بهترین مکان‌ها برای تبدیل ارز به حساب می‌آید.

حضور در منطقه فاتح می‌تواند بسیار جذاب باشد، چراکه بافت این محله بسیار جالب توجه است. تعداد پلیس‌های این محله فراوان است که همین امر نشان‌دهنده امنیت آنجاست. گردشگران منطقه فاتح کم نیستند و در مجموع می‌توانیم نمره مطلوبی به آن بدهیم.

مساجد معروف محله فاتح
مساجد معروف منطقه فاتح

موقعیت منطقه فاتح روی نقشه

محله امینونو (Eminönü)

محله امینونو هم در محدوده منطقه فاتح قرار گرفته و محله بسیار مناسبی برای خرید با قیمت‌هایی مطلوب است. امینونو، بیشتر بورس ادویه، شیرینی، قهوه و خشکبار است و می‌توانید انواع آن‌ها را در اینجا پیدا و خریداری کنید.

نمایی از محله امینونو
نمایی از محله امینونو

محدوده محله امینونو در استانبول

محله بالات (Balat)

از مواردی که باعث شده محله بالات بین معروفترین محله های استانبول قرار بگیرد، خانه‌های رنگارنگش است که جذابیت بسیار چشم‌گیری را ایجاد کرده‌اند. در گذشته، بیشتر ارمنی‌ها و ارتدوکس‌ها در محله بالات سکونت داشتند؛ اما غیر از این خانه‌های جذاب، جاذبه‌های دیگری هم در این محله وجود دارد. یکی از جاذبه‌های بالات، بنای قلعه‌مانندی است که با آجرهای قرمز رنگش، برای بسیاری از افراد جذاب است.

کلیسای سنت جورج در محله بالات استانبول قرار دارد و همچنین کلیساهای دیگری هم هستند که نمای آن‌ها بر زیبایی این محله افزوده است. مغازه‌های کوچک خیابانی هم بخشی از جاذبه‌های بالات را تشکیل داده‌اند. این محله مورد علاقه کسانی است که دوست دارند در خیابان‌ها به گشت‌وگذار و عکاسی بپردازند. اگر شما هم علاقه‌مند به پیاده‌روی در محله‌های قدیمی استانبول هستید، محله بالات را به عنوان یکی از تفریحات استانبول در نظر بگیرید.

لیست بهترین تفریحات در استانبول

بالات استانبول
محله بالات، از محله های معروف استانبول

موقعیت محله بالات روی نقشه

منطقه بی‌اوغلو (Beyoğlu)

یکی از منطقه‌های استانبول که پر از جاذبه‌های مختلف است و جنب‌وجوش زیادی هم دارد، منطقه بی اوغلو است. به این نکته باید اشاره کنیم که بی‌اوغلو هم مانند فاتح یک منطقه است، اما بسیاری آن را به‌عنوان محله بی‌اغلو معرفی می‌کنند. این منطقه، میدان تکسیم (یا همان میدان تقسیم استانبول)، خیابان استقلال، برج گالاتا و فضاهای مختلف دیگری را در خود جای داده است. منطقه بی‌اوغلو به‌‌دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد و فروشگاه‌های مختلف برای خریدن سوغات ترکیه، یکی از گزینه‌های مناسب به‌منظور اقامت است.

موزه مادام توسو استانبول هم در این منطقه قرار گرفته که خود بسیار جذاب و دیدنی است و گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. فراموش نکنید که کلسیای سنت آنتوان نیز از دیگر بخش‌های جذاب این محله به شمار می‌آید.

شما می‌توانید در کوچه‌پس‌کوچه‌های بی اوغلو، علاوه بر بوتیک‌های مختلف، کافه و رستوران‌های متعدد هم پیدا کنید و سری هم به آن‌ها بزنید. موسیقی خیابانی و فروشگاه‌های هنری در این محله نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که جنبه هنری بی‌اوغلو را نشان می‌دهند.

محله بی اوغلو
نمایی از منطقه بی اوغلو از بهترین منطقه های استانبول برای اقامت

موقعیت منطقه بی‌اوغلو روی نقشه 

محله آسمالی مسجیت (Asmalı Mescit)

نمی‌توانیم در لیست معروفترین محله های استانبول، محله آسمالی مسجیت را قرار ندهیم. این محله در انتهای خیابان استقلال قرار گرفته و شهرتی قدیمی دارد، اما ساخت و سازهای متعدد، بافت و اصالت را تا حدودی از محله آسمالی مسجیت گرفته‌اند. با این حال، وجود ساختمان‌های رنگی دوره رنسانس، وجود موسیقی زنده در کوچه و خیابان‌های آسمالی، رستوران‌های مختلف و موارد دیگر از جذابیت‌های این محله هستند. آسمالی مسجیت هم بخشی از محله یا منطقه بی‌اوغلو است.

آسمالی مسجیت استانبول
آسمالی مسجیت از معروفترین محله‌های استانبول

موقعیت محله آسمالی مسجیت روی نقشه

محله چکورکوما (Çukurcuma)

محله چکورکوما هم از معروفترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود. وجود فروشگاه‌های مختلف عتیقه‌فروشی، کافه‌های دنج و جذاب و جاذبه‌های دیدنی مختلف، از جمله بخش‌های مختلف این محله است. معماری تماشایی بناها و ساختمان‌های این محله نیز توجه شما را به خود جلب می‌کنند و می‌توانیم آن‌ها را بخشی از جاذبه‌های این محل بدانیم.

موزه بی‌گناهی که یک موزه ادبیاتی است و توسط یک نویسنده برنده جایزه نوبل ایجاد شده، از جاذبه‌های این محله است. غیر از این، باید گفت که هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که در محله چکورکوما وجود دارند، قیمتشان به‌نسبت پایین و مناسب است. از میان برخی قسمت‌های معروف این محله می‌توانیم اَلا تورکا (A La Tura)، مدرن تریح (Modern Tarih)، اسلی گونشیای (Asli Gunsi) و غیره را نام ببریم.

محله چکورکاما
محله چکورکاما از بهترین محله های استانبول

موقعیت محله چکورکوما روی نقشه

محله کاراکوی (Karaköy)

از دیگر محله‌های قدیمی استانبول، محله کاراکوی است که بافتش تا سال 2012 تغییر چندانی نداشته، اما پس از همان سال بازسازی‌هایی در این محله انجام شد تا جلوه بیشتری پیدا کند. در این محله می‌توانید کافه‌گردی و رستوران‌گردی خوبی کنید که بیشتر افراد هم به‌همین منظور به این قسمت از ترکیه می‌روند. یکی از جذاب‌ترین کافه‌های این محله، کافه کاراباتاک (Karabatak) است که از اولین کافه‌های افتتاح شده در این محله است.

کاراکوی استانبول
محله کاراکوی استانبول

موقعیت محله کاراکوی روی نقشه

منطقه بشیکتاش (Beşiktaş)

بشیکتاش هم مانند فاتح و بی‌اوغلو منطقه‌ای در استانبول است، اما آن را به عنوان محله بشیکتاش نیز می‌شناسند. بشیکتاش نام یکی از تیم‌های فوتبال محبوب و مطرح ترکیه‌ای است. از مزیت‌هایی که منطقه بشیکتاش استانبول دارد، نزدیکی به محله‌های مختلف دیگر است که شما می‌توانید خود را از اینجا به محله‌هایی که می‌خواهید برسانید. اما وجود نداشتن مترو، عیب بزرگی برای آن محسوب می‌شود. خود محله‌های این منطقه، جذابیت‌های مختلفی دارد که می‌توانیم از میان آن‌ها به موزه، مسجد اورتاکوی، پارک یلدیز، کاخ دولما باغچه، بازار محلی و کروز سواری اشاره کنیم. محله بِبِک هم در این منطقه قرار دارد که جلوتر آن را بررسی می‌کنیم.

علاوه‌بر مواردی که اشاره کردیم، باید این مورد را اضافه کنیم که اسکله کاباتاش هم در این محله قرار دارد. اسکله‌ای که یکی از مهم‌ترین بخش‌های استانبول است و از اینجا به جزایر مختلفی می‌روند. البته نباید فراموش کنیم که اسکله‌های متعدد دیگری نیز مانند اسکله بشیکتاش در این منطقه وجود دارند. وجود هتل چراغان و سایر هتل های معروف استانبول هم در محله‌های این منطقه، اقامت در آن را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند.

موزه دریایی و سلاح‌های جنگی نیز در همین نقطه از استانبول قرار گرفته که می‌توانید از آن به‌صورت رایگان بازدید کنید و گشت‌و‌گذارتان را در سفر کامل‌تر کنید. از دیدن یکی از معروفترین مسجدهای استانبول در منطقه بشیکتاش، یعنی مسجد اورتاکوی غافل نشوید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

بشیکتاش استانبول
کوچه پس‌کوچه‌های منطقه بشیکتاش

موقعیت منطقه بشیکتاش روی نقشه

محله لونت (Levent)

یکی دیگر از محله‌های مناسب برای اقامت، محله لونت است. وجود سه پاساژ مهم در این محله، از سرگرمی‌های بزرگ برای گشت‌و‌گذار در آن است. غیر از این، وجود سیستم حمل‌ونقل خوب در این محله یکی دیگر از مزایای آن برشمرده می‌شود. گفتنی است که این بخش، یکی از محله‌های تجاری استانبول به شمار می‌آید.

محله لونت استانبول
تصویری از آسمان‌خراش‌های محله لونت

محدوده دقیق محله لونت روی نقشه

محله آرناووت کوی (Arnavutköy)

این محله از محله‌های قدیمی استانبول ترکیه است که در آن می‌توانید خانه‌های قدیمی و بسیار زیبایی هم ببینید و هنگام پیاده‌روی در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش حسابی از این مناظر لذت ببرید. بافت قدیمی آرناووت کوی و زندگی شبانه در این محل، آن را به یکی از معروفترین محله های استانبول بدل کرده که در منطقه بشیکتاش قرار دارد.

غیر از بافتی که این محله دارد و زندگی شبانه‌ای که در آن جاری است، باید بگوییم که وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف در آرناووت کوی، آن را برای اقامت بسیار مناسب کرده است. فراموش نکنید که بهره‌مندی از امکانات رفاهی و تفریحی هم مزیت‌های دیگر این محله نسبت به سایر محله‌های استانبول هستند.

Lastsecond.ir-best-areas-to-stay-in-istanbul-Arnavutköy.jpg
نمایی از خانه‌های محله آرناووت کوی

موقعیت دقیق محله آرناووت کوی استانبول روی نقشه

محله ببک (Bebek)

محله ببک هم در منطقه بشیکتاش است و یکی از اعیان‌نشین‌ترین محله‌ها در استانبول است. اینجا از نظر امنیت، امکانات رفاهی و دیگر ویژگی‌هایی که یک محله را از سایرین متفاوت می‌کند، برتری‌هایی دارد که سبب تبدیل شدن آن به یکی از بهترین محله های استانبول برای اقامت شده است. با ویلاسازی‌های مختلفی که در محله ببک صورت گرفته، این محله دیگر جلوه تاریخی چندانی ندارد. با این حال قدم زدن در این محله و در کنار دریای مدیترانه، بسیار لذت‌بخش و جذاب است.

Lastsecond.ir-best-areas-to-stay-in-istanbul-bebek.jpg
نمایی از محله ببک در بشیکتاش استانبول

موقعیت دقیق محله ببک روی نقشه

منطقه کائیت‌هان (Kağıthane)

این منطقه در زمان قدیم از تفرجگاه‌های سلاطین عثمانی محسوب می‌شده و در واقع حالت جنگلی داشته است. در حال حاضر بافتش تغییر کرده و به منطقه‌ای مسکونی تبدیل شده است. از دلایلی که می‌توانید در اینجا اقامت داشته باشید، نزدیک بودن به چند منطقه و محله دیگر مانند بی‌اوغلو، شیشلی، بشیکتاش و منطقه‌ها و محله‌هایی دیگر است.

وجود مرکز خرید اکسیس اِی وی اِم (Axis AVM) شاید بتواند یکی از جاذبه‌های این منطقه به‌شمار آید، اما بیشتر محصولاتی که در این مرکز خرید به‌ فروش می‌رسند، مربوط به ابزارآلات و وسایلی از این دست هستند. در نهایت، باید بگوییم که شاید این محل برای توریست‌ها چندان جاذبه‌ای برای بازدید نداشته باشد و بیشتر برای زندگی آن را انتخاب می‌کنند.

محله کائیت هان
نمایی از بالای منطقه کائیت هان

موقعیت منطقه کائیت‌هان روی نقشه

منطقه ساری‌یر (Sarıyer)

این منطقه از منطقه‌های نزدیک به دریا است که همین امر بر جذابیت‌هایش افزوده است. از تفریحات معمول در این منطقه، ماهی‌گیری است؛ اما امروزه بیشتر شرکت‌ها و کنسولگری‌ها در آن قرار گرفته‌اند. غیر از این فضاهای تجاری، گفتنی است که در ساری‌یر استانبول می‌توانید خانه‌های لوکس و ویلایی متعددی را ببینید که حتی فقط مشاهده کردن آن‌ها هم لذت‌بخش است. مجموعه این عوامل، بر توریستی شدن این منطقه تأثیر گذاشته و جذابش کرده است.

از دیگر جاهایی که می‌توانید در محله‌های ساریر از آن‌ها دیدن کنید، عبارت‌اند از: پارک امیرگان با محوطه‌های گل‌کاری شده بسیار زیبا، ساحل تاربیا، ساحل ایستینه با کافه‌ها و رستوران‌ها و پارکی که در نزدیکی خود دارد. همگی این جاذبه‌ها در منطقه ساریر قرار گرفته‌اند تا بر جذابیت‌های این منطقه بیافزایند و برای گردشگران جالب توجه باشند.

جنگل بلگراد ساریر یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که به‌دلیل وجود گونه‌های مختلف گیاهی، آب‌وهوا و غیره در میان گردشگران و بومیان از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از این قسمت‌ها از جمله جاهای دیدنی استانبول است که فقط خود ترک‌ها بلدند و شاید هرکسی از آن‌ها مطلع نباشد.

ساری یر استانبول
ساری یر از دیگر منطقه های معروف استانبول

موقعیت منطقه ساری‌یر روی نقشه

منطقه شیشلی (Şişli)

این منطقه در گذشته، زمین کشاورزی بوده اما در حال حاضر برج‌های فراوان و مراکز خرید مختلفی را می‌توان در آن یافت. از عواملی که منطقه شیشلی را مهم‌تر کرده، اتصال نقطه غربی استانبول به نقطه شرقی آن است، برای همین اهمیت بالایی دارد. شیشلی نیز در اصل یک منطقه است، اما آن را به‌عنوان یک محله هم معرفی می‌کنند و ممکن است در مطالب مختلفی، از آن به عنوان محله شیشلی یاد شود.

منطقه شیشلی استانبول، موزه آتاتورک، مسجد تشویکیه، کاخ ایهلامور، موزه ارتش، کلیسا، مرکز خرید و چند جای دیدنی دیگر را نیز در خود جای داده است. یکی دیگر از جاهایی که در محله‌های شیشلی وجود دارد و گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند، مرکز خرید جواهیر است. در این مرکز خرید، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، رستوران و موارد دیگری نیز هست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته اگر دنبال مراکز خرید ارزان هستید، یک گزینه مناسب هم اوتلت های در استانبول هستند.

بهترین اوتلت‌های استانبول کجا هستند؟

محله شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

موقعیت منطقه شیشلی روی نقشه

محله های آسیایی استانبول ترکیه

پس از اینکه معروفترین محله های استانبول در بخش اروپایی را معرفی کردیم، حال نوبت به بخش آسیایی می‌رسد. قسمت آسیایی استانبول هم ویژگی‌های خاص خود را دارد. کم‌جمعیت‌تر بودن و بافت قدیمی‌تر، از ویژگی‌های این بخش هستند. با وجود بافت قدیمی‌تر، آثار تاریخی محله های آسیایی استانبول، کمتر از بخش اروپایی است. این مورد نیز جالب توجه است که (غیر از نوار ساحلی، هم در بخش اروپایی و هم در بخش آسیایی) بسیاری از محله‌های آسیایی هزینه‌های پایین‌تری را برای اجاره دریافت می‌کنند. به‌همین منظور بهتر است که پیش از اقامت، هزینه‌ها را خوب و کامل بررسی کنید.

منطقه اسکودار (Üsküdar)

اسکودار از منطقه‌های پرجمعیت بخش آسیایی استانبول به‌حساب می‌آید. در محله‌های این منطقه می‌توانید به‌خوبی فرهنگ و آداب‌ورسوم ترک‌های استانبول را ببینید و آن را درک کنید. یکی از معروف‌ترین نقاطی که در منطقه اسکودار وجود دارد، برج دختر استانبول است.

محله اسکودار
منطقه اسکودار، از معروف ترین منطقه های استانبول

موقعیت منطقه اسکودار روی نقشه

محله چاملیجا (Çamlıca)

چاملیجا یک تپه است و مسجدی هم با همین عنوان در نزدیکی‌اش وجود دارد. چیزی که به واسطه آن، محله چاملیجا بسیار معروف شده، «ماست» است. این محله ماست بسیار معروفی دارد که زبانزد خیلی‌هاست. همچنین باید گفت جاذبه‌ای دیگر در محله چاملیجا، مربوط به قهوه‌خانه اسماعیل آقا است که بسیاری از گردشگران و محلی‌ها را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر موارد فوق، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بام استانبول نیز در این محله قرار گرفته که اخیراً در آنجا یک مسجد هم ساخته‌اند. شاید مهم‌ترین دلیل شهرت این محله، وجود بام استانبول در آن باشد.

چاملیجا استانبول
محله چاملیجا استانبول

موقعیت محله چاملیجا روی نقشه

منطقه کادیکوی (Kadıköy)

کادیکوی یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های استانبول است که کلیسای تاریخی مسیحیت در آن، طبق شواهد و نشانه‌ها حدود 5 قرن قدمت دارد. در محله کادیکوی می‌توانید لباس‌فروشی‌های متعددی را ببینید و از آن‌ها خرید کنید. لباس مجلسی و لباس عروس هم دو نوع لباسی هستند که به‌وفور در این محله پیدا خواهید کرد.

محله کادیکوی استانبول
نمایی از منطقه کادیکوی

موقعیت منطقه کادیکوی روی نقشه 

محله مودا (Moda)

از این محله، منظره خوبی به سمت بخش اروپایی استانبول دارید که همین امر آن را بسیار جذاب و دیدنی کرده است. در محله مودا می‌توانید موزه باریس، کافه‌های مختلف و جاذبه‌های گوناگونی را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید از بخش اروپایی به آسیایی بیایید، می‌توانید از قایق‌ها و شناورهای مسافربری استفاده کنید تا هم از ترافیک مسیرهای جاده‌ای و خیابان‌ها خلاص شوید و هم تجربه جذابی را روی مسیر آبی به‌دست آورید.

مودا استانبول
مودا از بهترین محله های استانبول برای اقامت

موقعیت محله مودا روی نقشه

محله‌های ایرانی نشین استانبول

در این قسمت به معرفی محله‌هایی می‌پردازیم که ایرانی‌ها بیشتر در آن‌ها سکونت دارند و می‌گوییم این تصمیم بر چه اساسی صورت گرفته، البته هر کس دلایل خود را برای انتخاب محل سکونت دارد، اما با توجه به مواردی که ذکر می‌شود، احتمالاً می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید.

  • محله بیلیک دوزو: از دلایل مهمی که ایرانی‌ها بیشتر به این محله می‌روند، قیمت نسبتاً پایین این محله است. همچنین می‌توانید خدمات به‌نسبت خوبی را نیز در این محله دریافت کنید. در محله بیلیک دوزو، بیشتر افراد، مهاجرانی‌اند که از خاورمیانه در آن ساکن هستند و ترک‌های کمتری را می‌توان در آنجا پیدا کرد.

  • محله اسن یورت: یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های استانبول است که برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اروپایی بسیار مورد توجه است. خدمات رفاهی و تفریحی خوبی را نیز می‌توانید در این محله بیابید.

  • محله آکسارای: محله‌ای است که بافتی قدیمی دارد و اکثر خانه‌ها در آن قیمت‌های نسبتاً ارزانی دارند؛ اما شاید مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این محله، وجود سیستم حمل‌ونقل خوب است.

  • محله خان والده: یکی از محله‌هایی که بیشترین ایرانی‌ها را در خود جای داده است. یک محله قدیمی و سنتی که بیشترشان نیز مسلمان هستند.

  • محله یا منطقه فاتح: پیش‌تر در رابطه با این محل توضیحاتی ارائه شد، اما بهتر است که برای تکمیل‌تر کردن آن‌ها موارد دیگری را نیز ذکر کنیم. محله فاتح بافت سنتی دارد، مکان‌های تاریخی مختلف و موزه‌های متنوعی نیز در خود جای داده است. برخی از این دلایل، سبب شده ایرانیان این محله را انتخاب کنند. این در حالی است که حدوداً 2 الی 3 سال است که دیگر هیچ فرد خارجی امکان خرید خانه و اقامت در این محل را ندارد.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تعداد ایرانی‌ها در محله‌های مختلف ترکیه به‌قدری است که شما به‌راحتی می‌توانید در هر محله یک هموطن را پیدا کنید. با این وجود، دو محله بیلیک دوزو و اسن یورت پرجمعیت‌ترین محله‌ها از ایرانیان هستند. حتی در استانبول به راحتی می‌توانید به رستوران های ایرانی بروید.

بهترین رستوران‌های ایرانی استانبول

سخن آخر

همان طور که می‌دانید، ترکیه پر است از منطقه‌ها و محله‌های جذاب و دیدنی، همراه با تعداد زیادی جاذبه که سیاحت آن‌ها از کارهای واجبی است که باید در سفر استانبول انجام دهید. به‌دلیل اینکه شهر استانبول دو قسمت دارد که یکی اروپایی و دیگری آسیایی است، می‌تواند بازه گسترده‌ای از دیدنی‌ها را برای گردشگران به همراه داشته باشد. همین امر می‌تواند این امکان را برای شما ایجاد کند که بتوانید برای هر سلیقه‌ای، جاذبه‌ای را در برنامه‌ریزی بازدید خود قرار دهید.

در این لیست سعی شد معروفترین محله های استانبول و برخی مناطق آن معرفی شوند تا بتوانید انتخاب بهتری برای محل اقامتتان داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید محله اقامتگاه خود را بیشتر بشناسید و کارهایتان را دقیق‌تر زمان‌بندی کنید. پیشنهاد می‌کنیم هتل های استانبول هم جداگانه بررسی کنید و نظرات کاربران را درباره آن‌ها بخوانید. ضمن اینکه خواندن سفرنامه‌های استانبول هم کمک شایانی به شما در انتخاب بهترین محله استانبول برای اقامت خواهد کرد.

در نهایت اگر ترجیح‌تان این است که با استانبول کارت بتوانید به بیشترین نقاط استانبول حرکت کنید، بهتر است نگاهی هم به مطلب حمل و نقل عمومی استانبول بیاندازید و با راه‌های رفت‌وآمد در این شهر آشنا شوید.

 چگونه در استانبول رفت و آمد کنیم؟

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!